Temperatuur niet strak op 90graden normaal? Bij de Polo 9N 1.2

@Franklin Polo6R Ja, MFAXP(.de), is iig voor alle MQB auto's. Kastje gaat onder het stuur en is aangesloten tussen de gateway en de ECU. Via USB kabel of VCDS kan je het kastje uitlezen en instellingen wijzigen. Het is ook mogelijk om uitlaatklep aansturing aan te sluiten (extra kabel), of turbo druk bekabeling indien er gebruik gemaakt wordt van bijv. een andere/grotere turbo.
Ff zitten googlen.
Hebben ze ook voor oudere modellen zoals golf 6 polo gti
119 euro
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
@Franklin Polo6R Ja, MFAXP(.de), is iig voor alle MQB auto's. Kastje gaat onder het stuur en is aangesloten tussen de gateway en de ECU. Via USB kabel of VCDS kan je het kastje uitlezen en instellingen wijzigen. Het is ook mogelijk om uitlaatklep aansturing aan te sluiten (extra kabel), of turbo druk bekabeling indien er gebruik gemaakt wordt van bijv. een andere/grotere turbo.
Aansluiten moeilijk?
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Yup, je naalden zitten net wat uit het loot. Ik weet niet of dit te calibreren is of dat dit gewoon met de hand recht gezet kan worden.

Edit:
Hmm, wel iets gevonden voor de tank meter.:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Ik weet inderdaad dat als ik 'm vol tank dat hij zelfs nog rechts van het streepje staat. Bij mij springt het tanklampje pas aan op het moment dat hij over het eerste rode lijntje heen is.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Oud topic, maar ik denk eerder dat je thermostaat stuk was. Zo is dat bij de Arosa van mijn broer destijds ook geweest. Dan is hij eigenlijk maar 70 graden, maar omdat VW je voor de gekhoudt qua motortemperatuur geeft hij veel eerder 90 aan, dus gaat hij er ook enorm rap heen.

Mijn 6R 1.2 TSi heeft ook geen temp meter maar heb wel een OBD2 dongle, ik rijd hem altijd rustig warm. Binnendoor is de koelwatertemp 93-95°C. Op de snelweg 96-102°C.

Heb in het begin gehad dat de thermostaat dicht bleef staan, dan ging hij over de 105°C op de snelweg. Das nie goe...

Maar ik denk dus dat je door die wijzer te verzetten enkel jezelf voor de gek hebt gehouden. Meten is weten, dus met OBD uitlezen tijdens rijden. Met de Arosa van mijn broer zag ik toentertijd dat de temperatuur van 87°C niet bereikt werd (87°C is waar de thermostaat opent, atmosferische motoren van VW worden eigenlijk ook niet warmer dan dat, tenzij je in de file staat). TSI's lopen wat warmer, waarschijnlijk ook ander thermal management, maar vooral ook omdat om de turbo een mantel zit waar koelvloeistof doorheen stroomt. Tevens ook de reden dat nadraaien/uitdraaien minder van belang is dan vroeger :)

OH PS: ik vergat even wat, de Transporter 1.9TDI waar ik ooit de thermostaat van vervangen heb had dit exact zo. Die ging ook 'niet helemaal naar 90' in de praktijk was dat dus eerder 70... ;)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (Vialle LPG - LPdi) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!