Review: Pioneer TS-WX77A Subwoofer i.c.m. Polo 6R

Stefs car audio(sint-lenaarts) verkoopt hem :) (voor 350 euro) , die bevindt zich vlak tegen nederlandse grens, en bouwt altijd tegen heel democratische prijzen in, of geeft met plezier uitleg hoe je hem zelf moet plaatsen. Had mijn volledige audio install(radio+sub+versterker+compo set) van vorige wagen bij hem gekocht en laten plaatsen was er echt heel tevreden van. Heeft ook uitgebreid assortiment, van alle degelijke aftermarket merken, en demo kasten waar je veel van het assortiment kan beluisteren zo weet je meteen wat je kan verwachten :)

Ja ik weet het, het lijkt wel een promotiepraatje hhaa Big Grin maar is gewoon goede shop, en veel belgische tuners die wat met audio bezig zijn kunnen dat bevestigen :)
 
Dit topic heb ik even door gelezen aangezien ik op zeer korte termijn ook een Pioneer subwoofer wil hebben. De TS-W77A lijkt me wel wat maar er is ook nog een andere tye de TS-W11A en die past volledig in het reservewiel. Ik weet niet welke sub beter is. Ik hou van erg laag en het hoeft niet te hard te zijn. Die aanbieding van HiFi Dump lijkt me wel wat. De TS-W77A nu voor 219 euries. Kweet niet wat het inbouwen kost en hoe netjes ze het doen. Wat zijn jullie ervaringen en wat zouden jullie doen. De afstand voor het inbouwen maakt me niet uit, moet toch me auto inrijden. Oja, ik heb een RCD-310 in me auto. Alvast bedankt voor het reageren.
 
Inmiddels heb ik op 22 juni 2012 de Pioneer TS-WX77A subwoofer aangeschaft en laten inbouwen bij AutoRevista in Drachten.
De totale kosten waren 349 euries. Ik heb er een mooi dag je van gemaakt en heb gelijk me goede vrienden opgezocht die in Drachten wonen.
Alleen het inbouwen zat wat tegen, de sub had spanning maar wou niet aan slaan.
Dat kwam door de blauwe keepalive draadje, maar uiteindelijk is dat allemaal goed gekomen.
Alles is ingebouwd zoals Wildcard heeft beschreven, alleen de (gele) voedingskabel staat direct op de accu aangesloten.
De subwoofer zelf is aangesloten op de achterste speakers van de RCD 310 radio.
Ben erg tevreden over de subwoofer, zit meer dan genoeg bas in en is bovendien mooi weg gewerkt in de dubbele bodem.
Ik ga zo foto`s maken en zal deze hier neerzetten en in mijn garage.
 
hallo, vandaag heb ik een TS-WX77A laten inbouwen bij HiFidump in Halle. (ziet er absoluut niet als een "dump" zaak :smile:) De Pioneer sub zelf kost daar 229,- en inbouwen 125,- en was voor 349,- in totaal klaar Tijdens 1e telefonisch contact begreep ik dat ze er nog 2 in voorraad hadden voor de prijs van 229,- Bij nieuwe bestellingen gaat de prijs naar 299,- Er is er dus nog 1 over voor 229,- Het inbouwen, is voorzover ik kan overzien, prima gedaan. De monteur is er ruim 2 uur mee bezig geweest. De TS-WX77A is ingebouwd in een 3 maanden jonge Polo 12.TSI.,105 PK in de highline uitvoering.
De audio set is een RNS310. Wat een verschil in geluid! Echt fantastische mooie diepe bassen zonder dat dit overheerst. Een mooie aanvulling op de standaard toch al goed klinkende RNS310. De rest van de speakers zijn de bekende uit de highline uitvoering met RNS310: 2 x achter, 2 x voor en 2 x tweeter in voor-console.
 
Nu de levering van mijn Polo steeds dichterbij komt ben ik ook van plan deze subwoofer te kopen. Ik kan deze op internet bestellen via hifidump voor 227 euro(incl verzendkosten) of bij autorevista voor 260 euro. Bij autorevista kunnen ze hem incl. montage ook leveren voor 350 euro. Nu zou ik graag die 120 euro besparen wat het mij kwa montage gaat kosten maar ik ben benieuwd of ik het zelf ook aan kan sluiten. Zelf heb ik geen ervaring met auto HIFI maar ben wel redelijk handig met computers en auto/motor techniek.

Is hier iemand die tips of meer info kan geven?
 
Is goed te doen hoor om het aan te sluiten! Enige dat even lastig kan zijn is de voeding doorvoeren van de motorruimte naar binnen, dat is even prielen met de kabel. Verder goed te doen! Kwestie van deurdorpel en eventueel achterpaneel losklikken en de kabels hierdoorheen leggen.
 
Is goed te doen hoor om het aan te sluiten! Enige dat even lastig kan zijn is de voeding doorvoeren van de motorruimte naar binnen, dat is even prielen met de kabel. Verder goed te doen! Kwestie van deurdorpel en eventueel achterpaneel losklikken en de kabels hierdoorheen leggen.

Waar zit de accu eigenlijk bij een BlueGT? Voor bij de motor, of net als bij de GTI onder het reservewiel? Indien het laatste, is het weer wat gemakkelijker te doen.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Nu de levering van mijn Polo steeds dichterbij komt ben ik ook van plan deze subwoofer te kopen. Ik kan deze op internet bestellen via hifidump voor 227 euro(incl verzendkosten) of bij autorevista voor 260 euro. Bij autorevista kunnen ze hem incl. montage ook leveren voor 350 euro. Nu zou ik graag die 120 euro besparen wat het mij kwa montage gaat kosten maar ik ben benieuwd of ik het zelf ook aan kan sluiten. Zelf heb ik geen ervaring met auto HIFI maar ben wel redelijk handig met computers en auto/motor techniek.

Is hier iemand die tips of meer info kan geven?

Het ligt er ook maar net aan wat voor audio systeem je in de nieuwe Polo krijgt. De subwoofer is bij mij op de speakers in de achterdeuren aangesloten aangezien de RNS310 geen aparte uitgang heeft voor een subwoofer.
Aansluiten op de achterspeakers is een fluitje van een cent aangezien de bedrading vanuit de RNS 310 zeer eenvoudig toegangelijk is.
Als je wilt kan ik daar wel foto's van maken.
Het moeilijkste deel is de plus kabel doorvoeren onder de dorpels naar de voorkant. Deze zit bij mij aangesloten op het zekering kastje en niet direct op de accu.
Dan heb je nog de afstandsbediening: deze heb ik gewoon onder de achterbank laten doorlopen en via het middenconsole ligt het apparaatje onder de ruimte waar de handrem zit.
Achteraf gezien had ik het inbouwen ook makkelijk zelf kunnen doen maar wilde mij niet wagen aan het losmaken van de dorpels en doorvoeringen. Als je dan naderhand ziet hoe het in elkaar zit, dan pas realiseer je dat het goed zelf te doen was geweest :mrgreen:
 
Ik krijg een RCD310 dus ik zal ook vanaf de achterspeakers moeten aftappen. Als je foto's hebt graag! ben ook erg benieuwd hoe de voeding naar je zekeringskastje toe loopt. Verder zit alle bedrading erbij? Ik heb op de aanschaf van de subwoofer na niks extra nodig?

Ik zal morgen als het weer licht is buiten, even wat foto's maken en hier plaatsen. Alle bekabeling / stekkers ed. zit standaard bij de subwoofer erbij. Je hebt dus niks extra nodig aan materialen.
Foto van hoe e.e.a. zit aangesloten op de zekering kast staat al geplaatst op dit draadje. Volgens mij op 1 van de eerste pagina's kun je dat al zien.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!