Review: Pioneer TS-WX77A Subwoofer i.c.m. Polo 6R

nee de volledige stroom, mijn aansteker is gezekerd op 15 Ampere, en in de kabel zit ook een 15 Amp zekering.
Deze connector komt van een auto koelkast en is redelijk dik, ik heb een tijdje gespeeld en het werd niet warm bij de aansluiting.

Solderen is ook een optie, maar waar zijn de kabels het meest toegankelijk? onder de dorpels?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm das vervelend dan, het was mijn idee om niet letterlijk bij de speaker af te tappen maar gewoon ergens in het midden van de kabel met een aftapblokje.
hoeveel werk is het om de radio even los te halen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Radio even loshalen is heel eenvoudig (daarom zijn die ook zo gemakkelijk mee te nemen door nieuwe eigenaren die er niet voor betalen): omlijsting loshalen, vier schroeven losdraaien en de radio eruit trekken. Vervolgens de kabels losmaken, en klaar is het al.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Dat klinkt inderdaad eenvoudig, hoe kan ik het vervolgens het beste aanpakken?, de kabels moeten dan nog door het dashboard gelegd worden en vervolgens naar achteren toe.

Kan ik bijvoorbeeld de plastic kappen bij de dorpels vrij gemakkelijk loshalen, of beschadig ik dan de heleboel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat klinkt inderdaad eenvoudig, hoe kan ik het vervolgens het beste aanpakken?, de kabels moeten dan nog door het dashboard gelegd worden en vervolgens naar achteren toe.

Kan ik bijvoorbeeld de plastic kappen bij de dorpels vrij gemakkelijk loshalen, of beschadig ik dan de heleboel?

Loshalen hoeft niet, beetje optillen en je schuift zo de hele kabelzooi er onder.
 
http://www.autohifi.nl/index.php?page=p ... zj9PLRIHgo

Dit lijkt me opzich wel handig voor deze situatie ?

Dit ziet er ook wel lache uit.
Alleen vraag ik me af hoe dit werkt wanneer je het signaal van de achterspeakers wil gebruiken voor de ts-wx77a.
In mijn situatie zal dit straks moeten worden aangesloten op een RNS315.
Ik moet dus het signaal van de achterspeakers afvangen.
Maar als ik deze eerst filter voor 100hz, dan komt er natuurlijk nooit bas naar de subwoofer toe.

Ik vraag me dus af, is deze filter per set speakers?
Of geld deze voor alle 6 speakers in 1 keer, dus voor- en achterdeuren en tweeters?
Als deze kan worden gebruik per set dan word ik daar wel blij van.
Iemand ervaring ermee?
Als dit omgeknipt en gehannesed moet worden ben ik hier op zich niet vies van, maar t zou mooi zijn als het in paartjes kan.
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
Het is nu allemaal gelukt, radio er uit gehaald en hier de kabels afgetapt van de achter-speakers.
Vervolgens dorpels losgetrokken en de kabels weggewerkt.

Klinkt als een zonnetje, en een filter heb ik niet perse nodig omdat ik het geluid toch niet heeel hard hoef te hebben, is zo een goede aanvulling van het systeem!
 
Je kan de subwoofer aansluiten voordat het bij het filter komt, mijn tswx77a haalt het signaal achter de radio zelf weg, kleine moeite om het naar voren aan te leggen en de radio er even uit te halen.

Ik kan nog niet zo goed terugvinden hoe lang die kabels bij die TS-XW77A nou precies zijn.
Maar het is jou dus gelukt met de standaard bijgeleverde kabels?
In dat geval leg ik ook netjes de lijnen naar voren.
Dacht dat er maar een meter of 1,5 kabels bij zat.
Maar dat is meer dus.

Thanks voor je antwoord.
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
Even interessant, de TS-XW77A is momenteel te koop voor 219,- bij Hifidump.
Ik heb gebeld, ze hebben ze nu niet op voorraad, maar volgende week wel, en de prijs blijft op 219,-
Ze hebben 50 stuks besteld.

Dus als iemand nog op zoek is naar een goedkope ts-xw77a, even bij hifidump checken.

Pioneer TS-WX77A 200 Watt ( 2 Jaar Garantie ) - Voordelig op HiFiDump.nl

Voor hen die het in willen laten bouwen, dat doen ze daar ook.
Ik zal binnenkort proberen een mooie how to online te plaatsen met plaatjes en alles voor het aansluiten van deze sub op een RNS310/315, zal dan ook een link plaatsen in deze discussie.

Geef maar aan als hier interesse in zou zijn.
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
Heb zelf een RCD-310 en denk dat je het mooiste resultaat krijgt als je er een filter tussen zet. Is in het begin van dit topic ook al genoemd. Zo`n filter kost niet zo veel:
Necom RAF-P8 / Adapters / Aansluitmaterialen / Car HiFi | PimTensen Car Audio HiFi

En je kunt ook nog eens de bedrading heel laten. Iemand hier al ervaring mee?

Ik zoek ook nog iemand die hier ervaring mee heeft.
Met name icm met de standaard radios van VW en een aangesloten subwoofer.
De filter zal dus in de lijn moeten worden bijgeknipt ergens.
En niet met de ISO stekkertjes aangesloten.

Anders filter je eerst de bas tonen eruit, en ga je daarna met je bekabeling knutselen om de bastonen (welke al zijn weggefilterd) weer op te pikken als signaal voor je sub xD
zou grappig zijn als iemand die fout heeft gemaakt Stick Out Tongue
Volgens mij krijg je dan best vreemd geluid.
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
Ik zoek ook nog iemand die hier ervaring mee heeft.
Met name icm met de standaard radios van VW en een aangesloten subwoofer.
De filter zal dus in de lijn moeten worden bijgeknipt ergens.
En niet met de ISO stekkertjes aangesloten.

Anders filter je eerst de bas tonen eruit, en ga je daarna met je bekabeling knutselen om de bastonen (welke al zijn weggefilterd) weer op te pikken als signaal voor je sub xD
zou grappig zijn als iemand die fout heeft gemaakt Stick Out Tongue
Volgens mij krijg je dan best vreemd geluid.

Dat heb je goed gezien haha, ik heb gewoon met knijpblokjes de speaker kabels bij de ISO stekker afgetapt, als je dit voor het scheidingsfilter doet komt het helemaal goed.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!