Review: Pioneer TS-WX77A Subwoofer i.c.m. Polo 6R

Dat heb je goed gezien haha, ik heb gewoon met knijpblokjes de speaker kabels bij de ISO stekker afgetapt, als je dit voor het scheidingsfilter doet komt het helemaal goed.

Precies, zo zou ik het ook willen doen.
Hoor trouwens ook vaak dat het het beste is om dit zo dicht mogelijk bij de speaker te doen... kan daar alleen geen duidelijke theorie achter vinden waarom ze dat zeggen.

Maar vraag me vooral af hoe het klinkt met die filter.
Ik gebruik nu de ts-ws77a en heb geen filter op mn gewone speakers.
Maar het geluid is op dit moment al aardig te nassen qua zuiverheid.

Niet mijn droomgeluid, ik blijf audiofiel, maar het is niet zo slecht als ik had verwacht.

Al moet ik zeggen dat het geluid in mn Mazda 323Fje toch wat beter is :)
Maarja, daar zijn ook aardig centen en uurtjes in gegaan.

Zal binnenkort eens een foto uploaden van mn creatie in die achterbak bij dat ding xD
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
Naar aanleiding van dit topic heb ik er ook eentje gekocht en vandaag in de auto aangesloten. Ik vind het geluid eigenlijk flink tegenvallen. Misschien doe ik iets fout met afstellen ofzo... Als ik de radio aan heb dan moet ik hem zachter zetten als er gepraat wordt, er zit dan veel te veel bas in het geluid wat echt geel irritant is. Als er dan een liedje wordt gespeeld moet ik hem weer harder zetten anders hoor ik hem helemaal niet. Ik kan er niet echt een tussenweg in vinden, wat doe ik verkeerd?
 
Je geeft aan te veel Bas als hij zacht staat maar te weinig als je het wat harder zet? dan heb je mogelijk je "fase" verkeerd omzitten.
Heb je wel of niet een scheidingsfilter tussen je deur speakers?

Je zou met de remote control en de fader settings op je radio toch wel een middenweg kunnen vinden, heb je al met de "fase" knop gespeeld?
 
Ik heb geen scheidingsfilter, misschien is dat nog een idee om te proberen. Ik zie dat die dingen niet zo duur zijn.

Die faseknop heb ik al geprobeerd, ik hoor wel een verschil maar kan niet echt zeggen wat ik nou mooier vind.

Daarnaast heb ik nog een ander probleem :) Als ik muziek afspeel op mijn parrot dan doet de subwoofer niet mee. Sterker nog, dan speelt hij de bassen van de radio terwijl de gewone speakers dus een ander liedje laten horen :( Ik heb de signalen afgetakt achter de radio maar dat zal ik dus achter de parrot moeten doen denk ik...
 
Leuk dat hier zoveel positieve ervaring met deze subwoofer zijn. Ik heb 'm al een aantal jaar naar volle tevredenheid, en nu ligt hij ook weer in mijn nieuwe Polo. Ik loop echter tegen een klein probleem aan, de sub klinkt toch iets minder, en rammelt meer dan in mijn vorige auto. Dit komt denk ik voornamelijk omdat de afdekking van het reservewiel waar hij op ligt (zodat hij mooi in de dubbele bodem past) nogal dun is. Ik wil deze dan ook gaan verzwaren en dempen.

Ook klinkt de sub beter als ik tenminste één deel van de achterbank plat heb, maar dan heb ik weer vrij veel banden geluid van de achterste wielkasten. Dus ook maar meteen de wielkasten dempen. :)

Weet iemand hier hoe ik bij het kale metaal van de wielkasten kom, of heeft iemand dit eerder gedaan? Het is een 6r vijfdeurs.
 
Ik vraag me dus af, is deze filter per set speakers?
Of geld deze voor alle 6 speakers in 1 keer, dus voor- en achterdeuren en tweeters?
Als deze kan worden gebruik per set dan word ik daar wel blij van.
Iemand ervaring ermee?
Als dit omgeknipt en gehannesed moet worden ben ik hier op zich niet vies van, maar t zou mooi zijn als het in paartjes kan.

Ik ben inmiddels flink ingelezen om mijn TS-WX77a te gaan aansluiten;
- Pluskabel direct op de accu (ff ruitenwisser eraf om mooi door te voeren),
- Geschakelde stroom op zekering nr 16 of op sigarettenaansteker solderen,
- Afstandsbediening bij de armsteun,
- Aarde op de bout van de achtergrordel,
- Speaker input direct achter de RCD310.
Dit is allemaal goed te doen, kost alleen wat tijd om het netjes te doen.

Nu heb ik alleen nog een vraag, die door Spanjard al gesteld is, maar het antwoord kan ik niet vinden;
Ik wil de Necom RAF-P8 filter (€9,95) bestellen voor mijn standaard speakers, maar hoeveel moet ik er bestellen? Per speaker een filter of per set (voor/achter)?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!