Polo AW aftermarket Full LED koplampen DRL erg vel met dimlicht aan

Condens is bij dit soort lampen heel normaal met het wassen van je auto.
heb ergens nog wel een blaadje van mijn Subaru lampen (ook aftermarket) waar dit omschreven word.

Als het regent of je rijd door de regen gebeurt het niet omdat er voldoende koeling is.
Als je je auto was dan heb je er waarsch eerst mee gereden.
De lucht onder de motor kap is een stuk warmer dan buiten, dit in combinatie met koud water op je lamp zorgt voor condens.
Als dat weer een beetje de zelfde temp word trekt het weg,

Erg mooie lampen ookal komen ze van ali af.
 
Volkswagen  Polo 6R Gti  1.4 Tfsi 180pk 
  • Leuk
Waarderingen: Juno Leloup
Wie weet met welke schroeven je de koplampen zelf naar beneden/boven af kan stellen?
Ik bedoel dan niet de hoogteregelijk, maar de koplampen afstellen bij de/op de koplampen zelf.
Graag met een foto welke schroeven dat zijn, alsjeblieft.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Hi!

Ik heb vorige week de koplampen binnen gekregen. Nadat ik ze zonder problemen erin had gezet, ‘s avonds een rondje gaan rijden zag ik dat ze veel te hoog stonden afgesteld. De volgende dag naar de garage gegaan en daar proberen af te stellen. Er zitten 2 stelschroeven in de lamp. Die kun je verstellen dmv een hex sleutel of een kruiskop schroevendraaier. Helaas werken de stelschroeven niet in de lamp. De verkoper gemaild en die gaf aan dat het wel zou moeten werken. Ik kan de lampen retourneren en nieuwe bestellen. Maar hier twijfel ik nu over of het wel gaat werken en wacht even @Juno Leloup resultaat af. De verkoper heeft mij ook nog 3 filmpjes gestuurd voor het afstellen, maar daar wordt ik door het gebrabbel ook niet veel wijzer van.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.0 TSI 95pk 
Hi!

Ik heb vorige week de koplampen binnen gekregen. Nadat ik ze zonder problemen erin had gezet, ‘s avonds een rondje gaan rijden zag ik dat ze veel te hoog stonden afgesteld. De volgende dag naar de garage gegaan en daar proberen af te stellen. Er zitten 2 stelschroeven in de lamp. Die kun je verstellen dmv een hex sleutel of een kruiskop schroevendraaier. Helaas werken de stelschroeven niet in de lamp. De verkoper gemaild en die gaf aan dat het wel zou moeten werken. Ik kan de lampen retourneren en nieuwe bestellen. Maar hier twijfel ik nu over of het wel gaat werken en wacht even @Juno Leloup resultaat af. De verkoper heeft mij ook nog 3 filmpjes gestuurd voor het afstellen, maar daar wordt ik door het gebrabbel ook niet veel wijzer van.
Je kan ook aan de knoppen van het grootlicht gedraaid hebben
 
Ik wil ze zelf nog een klein beetje naar beneden afstellen, heb het idee dat ze nu nog net iets te hoog staan.
Vandaar dat ik vroeg met welke stelschroef ik dat kan doen.
Ik zal morgen eens kijken welke stelschroeven ik zie op de koplampen en maak er een foto van, hopelijk kan iemand dan aangeven welke ik moet gebruiken voor de hoogte.

Heb trouwens DRL uitgezet via het menu van de auto, dan doet de DRL in de koplampen het nog wel, maar niet de DRL in de bumper naast de mistlampen.
Ben ik weer in lijn van wat mag volgens de regels. ;)(y)
Update: Staat weer aan, want dan staan de achterlichten ook uit overdag als de lichtschakelaar op AUTO staat.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Onderstaande geldt volgens mij voor de 6R/6C maar wellicht ook van toepassing op de AW?
1: grootlicht
2: dimlicht links/rechts
3: dimlicht omhoog/omlaag

1626188085768.png
 
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
Je kan ook aan de knoppen van het grootlicht gedraaid hebben

Nee de monteur heeft alles nagekeken maar de stelschroeven werkten niet.

@Juno Leloup De verkoper heeft mij 2 filmpjes toegestuurd voor het afstellen.
Misschien dat je hier nog iets aan hebt. Translate lijkt te zeggen dat de hogere voor zijdelings is. En de lagere voor hoogteregeling



En deze nog voor de led balk bovenin
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.0 TSI 95pk 

Ik wist dat het hier al ergens gedeelt was, als ik weer op de zaak ben, dan ga ze proberen nog een klein beetje naar beneden af te stellen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Nou heb ook geprobeerd zelf de koplampen nog wat naar beneden af te stellen, maar de stelschroef waar ik het makkelijkste bij kon, die deed niets.
Wat ik ook draaide, er gebeurde niets, ook bij groot licht niet of dimlicht die door het stellen naar links of rechts ging ipv omhoog of naar beneden.
Dus ik laat het maar zo en wellicht ga ik nog eens een keer kijken voor plaatsen van OEM... :smile:
Voor nu laat ik wat het is...
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Maandag gaan de originele halogeen koplampen er weer in, ben er klaar mee.
Reed gisteravond in het donker naar huis en allemaal tegenliggers die naar mij seinde.
Ik wil geen last zijn tot andere automobilisten.
Dus sparen voor OEM LED koplampen en inbouw.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Waarom bestel je niet een setje H7 led lampen van Osram? Deze zijn zelf in duitsland al legaal en hebben dus de zelfde lichtbeeld als origineel. Ze heten night breaker led H7
 
Volkswagen  Polo 6C R-line  1.2 TSI 
Ik zou toch als de koplampen er uit zijn even goed kijken hoe het afstel mechanische werkt,
Dit moet namelijk gewoon te verstellen zijn.

En Hoe staan de koplampen afgesteld op een “GOED” afstel apparaat?
Met name ook het schuine beeld! Indien deze te ver naar links staat verblind je ook.
Ik heb de VW dealer twee keer laten kijken naar de afstelling, ze zeiden dat ze goed stonden, maar vond ze zelf hoog staan.
Ik zie mijn lampen matrixborden 100 a 200 meter ver oplichten, dat lijkt mij wat ver en dus te hoog.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Ik heb de VW dealer twee keer laten kijken naar de afstelling, ze zeiden dat ze goed stonden, maar vond ze zelf hoog staan.
Ik zie mijn lampen matrixborden 100 a 200 meter ver oplichten, dat lijkt mij wat ver en dus te hoog.
Probeer eens een andere garage, vooral vermelden dat de hoogte en het schuine beeld goed moet staat.
Al blijven mensen altijd zeuren over autos met xenon of led
 
  • Leuk
Waarderingen: dov
Ik ga zelf nog even proberen met de stelschroeven op die koplampen of er beweging in komt, vooral naar beneden.
Lukt het niet of heb ik er geen goed gevoel bij, dan zet ik mijn originele koplampen er in.
In de garage op werk kan ik goed zien of het lichtbeeld lager staat.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Na het werk de koplampen eruit gehaald, gekeken of de stelshroeven iets deden, horizontale afstelling zag ik een beetje beweging, verticale niets.
Originele koplampen er weer ingezet, het aftermarket LED koplampen hoofdstuk sluit ik hiermee.
Ik ga lekker sparen voor OEM en die professioneel laten inbouwen.

Voor de liefhebber en hobbyist, ik heb twee sets aftermarket LED koplampen die voor een zachte prijs overgenomen kunnen worden.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!