Polo AW aftermarket Full LED koplampen DRL erg vel met dimlicht aan

Hi,

Ik heb nu sinds een aantal weken de mooie aftermarket Full LED koplampen en vandaag was er voor het eerst iemand aan het seinen naar mij in de avond.
Had dat nog niet gehad en ging even kijken wat en hoeveel licht het gaf, maar vond vooral de DRL erg vel, is dat bij fabriek af ook zo vel, als je 's avonds met dimlicht aan rijdt?
Moet de DRL niet minder vel gaan branden als dimlicht aan is?
Volgens mij gebeurt dat namelijk wel bij de DRL naast de mist/bermlampen onder in de bumper namelijk.
Ik hoor het graag van julie.

IMG_3668.jpg
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
De witte led strips drl verlichting in de koplamp units gaan minder fel zodra het dimlicht ingeschakeld wordt. Ledjes bij de mistlampen werken niet. Moet je niet een drl kabel van de mistlampen op de koplamp units aansluiten? Zodat de koplamp unit het drl signaal ontvangt? Weet niet zeker, maar volgens mij moet wettelijk gezien de drl dimmen icm dimlicht...
 
Volkswagen  AW  1.0 TSI 115pk DSG 
De witte led strips drl verlichting in de koplamp units gaan minder fel zodra het dimlicht ingeschakeld wordt. Ledjes bij de mistlampen werken niet. Moet je niet een drl kabel van de mistlampen op de koplamp units aansluiten? Zodat de koplamp unit het drl signaal ontvangt? Weet niet zeker, maar volgens mij moet wettelijk gezien de drl dimmen icm dimlicht...
Ik heb geen GTI waar de ledjes in de bumper inderdaad niet werken, bij mij branden ze dus wel zowel in de koplampen als in de bumper.
De lampen zijn plug&play, dus geen idee, zal eens vragen aan de winkel waar ik ze gekocht heb of er iets aangepast moet worden, met draden of OBD.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Heb net even gecontroleerd, maar de DRL blijft met dimlicht inderdaad even vel.

0CC5D715-C0FE-4F82-85A5-BD63DD0C3277.jpeg

In de bumper gaat DRL wel minder vel.
5CF89F9F-32DC-438D-B289-D421BA8C7755.jpeg
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Als het een LED is en dat lijkt het wel te zijn, dan kun je die waarschijnlijk niet op de manier dimmen als een halogeen lamp gedimd wordt.

Een halogeenlamp dim je door korte pulsen stroom te sturen (PWM, pulse width modulation). Afhankelijk van hoe lang en hoe vaak je een puls stuurt, is de lamp feller of minder fel. De lamp gaat namelijk kort op volle kracht branden en kort niet. Door deze periodes te varieren lijkt het alsof de lamp continu gedimd wordt omdat de gloeidraad niet snel genoeg afkoelt of opwarmt om de variatie te zien. Het lijkt heel gelijkmatig.

Als je dit bij een LED lampje doet dan gaat ie gewoon zichtbaar knipperen. Dat is in ieder geval mijn verwachting.
 
Als het een LED is en dat lijkt het wel te zijn, dan kun je die waarschijnlijk niet op de manier dimmen als een halogeen lamp gedimd wordt.

Een halogeenlamp dim je door korte pulsen stroom te sturen (PWM, pulse width modulation). Afhankelijk van hoe lang en hoe vaak je een puls stuurt, is de lamp feller of minder fel. De lamp gaat namelijk kort op volle kracht branden en kort niet. Door deze periodes te varieren lijkt het alsof de lamp continu gedimd wordt omdat de gloeidraad niet snel genoeg afkoelt of opwarmt om de variatie te zien. Het lijkt heel gelijkmatig.

Als je dit bij een LED lampje doet dan gaat ie gewoon zichtbaar knipperen. Dat is in ieder geval mijn verwachting.
De fabriek af LED koplampen hebben die functionaliteit ook, dus....
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
hmm kan altijd wel kijken voor je of dit gedimd kan worden bij dimlichten.
Waar, wanneer en hoe zou jij hier naar kunnen kijken, Rainesh?
Heb toch geregeld dat men naar mij seint in de avond, dus hoop dat DRL in de koplampen toch met een bepaalde instelling gedimd kan worden...

Zelf vind ik het ook behoorlijk vel 's avonds, zelfs de buurman, waar ik achter reed, zei dat het een bak licht is.
Als het niet ingesteld kan worden, dan heb ik daarna denk ik nog maar twee opties, koplampen tinten of de koplampen terug laten sturen naar de verkopen voor configuratie...
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Waar, wanneer en hoe zou jij hier naar kunnen kijken, Rainesh?
Heb toch geregeld dat men naar mij seint in de avond, dus hoop dat DRL in de koplampen toch met een bepaalde instelling gedimd kan worden...

Zelf vind ik het ook behoorlijk vel 's avonds, zelfs de buurman, waar ik achter reed, zei dat het een bak licht is.
Als het niet ingesteld kan worden, dan heb ik daarna denk ik nog maar twee opties, koplampen tinten of de koplampen terug laten sturen naar de verkopen voor configuratie...
moeten bij deze koplampen geen extra kabel getrokken worden zodat de stadslichten minder fel branden dan drl?
 
Volkswagen  X  X 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!