Polo AW aftermarket Full LED koplampen DRL erg vel met dimlicht aan

Verder ben ik er wel erg tevreden mee, ga nog proberen via Diversion een oplossing te krijgen en anders ga ik kijken naar koplampen of de onderste led strip tinten.
Zie genoeg andere auto's die 's avonds hele felle verlichting hebben en zo vaak wordt er nu ook weer niet geseind naar mij, was meer dat ik het graag gedimd wil hebben als het kon.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
@juno Als ik me niet vergis ben jij vorig jaar bij mij geweest voor VCDS aanpassingen, toen heb ik ongetwijfeld een vinkje in je menu gezet om dagrijverlichting uit te zetten. Stel dat je dat aanzet, en de schakelaar op 0, klopt het dat dan de DRL in de bumper uitgaat, maar die in je koplamp aan blijft staan?
Correct!
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Heb ik zeker geprobeerd en dan blijft het branden. het is een vreemde constructie. De lampen halen een voeding ergens vandaan die normaal gezien met de Halogeen koplampen niet aanwezig is. Ook hebben we de DRL aan de OEM DRL in de bumper gekoppeld maar dit mocht helaas niet baten. De felheid van de DRL in de koplampen blijft gelijk. Er zitten ook een aantal module's in de koplampen die voor het opstart ritueel zorgen en daar zit vermoedelijk de Kruks. De leverancier werkt helaas niet mee en roept van alles maar niks over het dimmen.

@#uranograu Ook geprobeerd helaas geen effect.
 
@juno Als ik me niet vergis ben jij vorig jaar bij mij geweest voor VCDS aanpassingen, toen heb ik ongetwijfeld een vinkje in je menu gezet om dagrijverlichting uit te zetten. Stel dat je dat aanzet, en de schakelaar op 0, klopt het dat dan de DRL in de bumper uitgaat, maar die in je koplamp aan blijft staan?

Nu je het hier over hebt. In welk "menu" krijg je dit vinkje te zien? Boordcomputer of infotainment scherm? Via de Carista app had ik de optie om DRL aan/uit te zetten via menu ingeschakeld, maar kon niet vinden waar het vinkje nu stond.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Als de leverancier kan bevestigen dat de DRL van deze koplampen ook niet dimmen als ze aangesloten worden in een Polo die af-fabriek LED koplampen heeft, weet je in elk geval dat je kan stoppen met zoeken. Ook mag je dan concluderen dat deze lampen niet legaal zijn in NL. Lijkt me de discussie waard.
Diversion heeft de volgende terugkoppeling gegeven:

"Upon contacting the manufacturer for assistance, they have confirmed that these will dim automatically when installed, should the car have this feature. Vehicles not featuring the dimming sidelights will not support this."

Ook zeiden ze het onderstaande...

"If you are unsuccessful in finding the suitable solution for yourself, you may wish to try a DRL Dimming relay, available from various stores."

Ik ga nog een vragen aan die behulpzame mensen of ze gerichte instructies kunnen geven hoe een autotechnicien het werkend zou kunnen maken.
Dus waar moeten er aanpassingen gedaan worden, bekabeling buiten de koplampen, binnen de koplampen en/of van de DRL in de bumper naar de koplampen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Je zou denken dat de enige 'draad' in jou auto die weet dat het lampje 100% moet zijn bij DRL en 30% als dimlicht ingeschakeld wordt, nu naar de DRL in je bumper loopt. Dan zul je moeten achterhalen welke pin bij je nieuwe koplampen voor de DRL is (als die er is...) en daar die draad op aansluiten. In theorie heel makkelijk, maar in de praktijk zal het behoorlijk tegenvallen. Er van uit gaande dat de DRL in je koplampen dus inderdaad kunnen dimmen, je leverancier zegt van wel.
 
Je zou denken dat de enige 'draad' in jou auto die weet dat het lampje 100% moet zijn bij DRL en 30% als dimlicht ingeschakeld wordt, nu naar de DRL in je bumper loopt. Dan zul je moeten achterhalen welke pin bij je nieuwe koplampen voor de DRL is (als die er is...) en daar die draad op aansluiten. In theorie heel makkelijk, maar in de praktijk zal het behoorlijk tegenvallen. Er van uit gaande dat de DRL in je koplampen dus inderdaad kunnen dimmen, je leverancier zegt van wel.
Dat heeft Antera dus al geprobeerd, maar het werkte/lukte niet of het zat niet op de juiste draad aangesloten van de koplamp.
Heb nu weer gevraagd aan Diversion of ze gedetailleerde instructies kunnen regelen van de fabrikant hoe we het werkend zouden kunnen maken en waar dan de aanpassingen gemaakt moeten worden, kabel van de auto naar de koplamp, in de koplamp of waar dan ook.
Hopelijk komt daar iets duidelijks uit.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Voor degene die tijdens de feestdagen nog wat extra kerstverlichting nodig hebben (led koplampen):

 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: FRL_AW en Marc Vuylsteke
waarom heeft vw dit bvb niet gedaan met hun dure led lampen zoals in dit filmpje, highbeam gewoon apart plaatsen.
ziet er toch beter uit dan nu die ruimte dat niet gebruikt wordt.
en ook de achterlichten zouden voor die prijs bij vw volledig led mogen zijn.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Na meerdere mislukte pogingen meer info en details te krijgen van Diversion Stores over de bedrading van de lampen en hoe het eventueel mogelijk is het dimmen van de DRL werkend te krijgen, heb ik het opgegeven en de koplampen maar een beetje laten tinten.
Heb uiteindelijk maar 2 keer iemand gehad die naar mijn seinde, dus ze doen het hier maar mee.
Daarnaast ziet het er ook wel dik uit zo. :mrgreen: :cool:

IMG_4199 - Crop.jpg
IMG_4200 (Large).jpg
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Ik ga het toch weer laten aanpassen, vind dat ik te veel lichtopbrengst verloren heb, dus ik ga terug om alleen de led strips getint te houden.
Het dim/groot licht gedeelte uitsnijden of alleen de onderste led strip blijft getint, want die is het meest fel.
Qua looks is denk ik alleen het onderste stuk/strip te tinten het mooiste, maar ik ga het bij en samen met Jurgh Car Detailing bekijken.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Daarnaast ben ik ook aan het overwegen om andere aan te schaffen, heb een uitvoerige chat sessie gehad met AKD Automotive op AliExpress en zij beweren 100% zeker te zijn dat bij die van hun de DRL wel dimt en als dat niet zo is of werkt, dan kan ik ze lokaal retourneren.

Deze: https://nl.aliexpress.com/item/4000009383813.html

Ze hebben ook iets leuks en nieuws toegevoegd, angle eyes rondom de lenzen, ziet er wel tof uit.
Kan je ook heel makkelijk uitzetten, door middel van 1 connectortje, mocht je het niet mooi vinden.

LED angel eyes.png
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!