Polo AW aftermarket Full LED koplampen DRL erg vel met dimlicht aan

Kan je niet aan de verkoper vragen hoe en wat ze dan aanpassen, zodat je het wellicht zelf kan doen of laten doen?
Heb al meerdere keren aan de verkoper, Diversion Stores UK, gevraagd of het aangepast of ingesteld kon worden, maar komen niet met oplossingen...
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Waar, wanneer en hoe zou jij hier naar kunnen kijken, Rainesh?
Heb toch geregeld dat men naar mij seint in de avond, dus hoop dat DRL in de koplampen toch met een bepaalde instelling gedimd kan worden...

Zelf vind ik het ook behoorlijk vel 's avonds, zelfs de buurman, waar ik achter reed, zei dat het een bak licht is.
Als het niet ingesteld kan worden, dan heb ik daarna denk ik nog maar twee opties, koplampen tinten of de koplampen terug laten sturen naar de verkopen voor configuratie...
Stuur me een mail (lees ik sneller dan Pb). Dan kijken we wat we kunnen doen.
 
Audi  A3 8V Limousine Facelift  1.4tfsi COD 
Als het niet ingesteld kan worden, dan heb ik daarna denk ik nog maar twee opties, koplampen tinten of de koplampen terug laten sturen naar de verkopen voor configuratie...

Denk net als @Rainesh dat dat wel lukken gaat en zo niet dan word het even uitzoeken welke draad van de koplampen voor de DRL is deze afknippen en doorkoppelen aan de draden van de DRL in de bumper. Als de bekabeling van de koplampen er geschikt voor is.
 
Het zal niet lukken via VCDS, de koplampen en DRL voorzijde zijn bij de meeste 2017+ Volkswagens niet meer aan te passen. Ik vraag me ook af of het wel lukt met andere codering software. er is immers extra DRL toegevoegd, terwijl de echte DRL bedrading naar onderin je bumper loopt.

De DRL verlichting in je koplampen hoort (ook juridisch) te dimmen. Daar kun je nu dus problemen mee krijgen bij bijv. APK keuringen of je kunt van de weg geplukt worden:(
 
  • Leuk
Waarderingen: Nick-the-quick
Het zal niet lukken via VCDS, de koplampen en DRL voorzijde zijn bij de meeste 2017+ Volkswagens niet meer aan te passen. Ik vraag me ook af of het wel lukt met andere codering software. er is immers extra DRL toegevoegd, terwijl de echte DRL bedrading naar onderin je bumper loopt.

De DRL verlichting in je koplampen hoort (ook juridisch) te dimmen. Daar kun je nu dus problemen mee krijgen bij bijv. APK keuringen of je kunt van de weg geplukt worden:(
Dat denk ik ook, ik ga toch maar weer aankloppen bij de verkoper...
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Was dit met stekkers plug and play? Want het mooie is dat ze mee gaan branden terwijl er standaard geen DRL in de koplampen zit (bij deze polo) en er normaal dus niks zou mogen branden in de koplamp.

Oem koplampen waarbij de drl en knipper in een zit zijn inderdaad niet meer te coderen maar dit is een ander verhaal.

Daarom vermoed ik daarom dat deze te koppelen is aan de bestaande OEM drl en daarmee wel codeerbaar naar wens.
 
Was dit met stekkers plug and play? Want het mooie is dat ze mee gaan branden terwijl er standaard geen DRL in de koplampen zit (bij deze polo) en er normaal dus niks zou mogen branden in de koplamp.

Oem koplampen waarbij de drl en knipper in een zit zijn inderdaad niet meer te coderen maar dit is een ander verhaal.

Daarom vermoed ik daarom dat deze te koppelen is aan de bestaande OEM drl en daarmee wel codeerbaar naar wens.
Ja, was plug & play, misschien dus toch maar proberen te programmeren?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Was het alleen aan de stekker van de koplamp of moest je ook lager nog een steker erbij/er tussen klikken? Ik zou in ieder geval even een poging doen en eventueel de bekabeling even bekijken of er een mooie oplossing is.

Officieel mag je ook geen dubbele DRL dragen of het moet binnen een bepaalde afstand zijn als het goed is.

Je mag me ook whatsappen dan kan ik misschien aan de hand van foto's wat meer zeggen erover
 
Is het niet zo dat de DRL in je koplampen eigenlijk gewoon je stadslichten zijn en als je alles uit hebt dat alleen de onderste brandt? Bij stadslichten brandt namelijk de DRL en (bij een H7 koplamp) ook een lampje in je koplamp
 
Volkswagen  X  X 
Was het alleen aan de stekker van de koplamp of moest je ook lager nog een steker erbij/er tussen klikken? Ik zou in ieder geval even een poging doen en eventueel de bekabeling even bekijken of er een mooie oplossing is.

Officieel mag je ook geen dubbele DRL dragen of het moet binnen een bepaalde afstand zijn als het goed is.

Je mag me ook whatsappen dan kan ik misschien aan de hand van foto's wat meer zeggen erover
Hoefde alleen de stekker van de originele koplampen te trekken en te pluggen in de nieuwe.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Is het niet zo dat de DRL in je koplampen eigenlijk gewoon je stadslichten zijn en als je alles uit hebt dat alleen de onderste brandt? Bij stadslichten brandt namelijk de DRL en (bij een H7 koplamp) ook een lampje in je koplamp
Zal morgen eens checken
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Nou @Antera zoals ja al begrepen hebt van Rainesh dat de DRL in mijn koplampen rewired moeten worden.
Denk jij dat dit zal gaan lukken en wat zal dat mij gaan kosten?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Helaas, ook Antera heeft het niet kunnen aanpassen dat de DRL in de koplampen dimmen bij dimlicht.
Heel erg bedankt voor de poging, Antera!
Deze koplampen zijn een mirakel, DRL blijft zelfs aan als je de lichtschakelaar op 0 hebt staan, terwijl de DRL in de bumper dan wel uit staat...
Waar die DRL dan zijn stroom vandaan haalt is een raadsel.
Kortom, het is achteraf niet aan te passen dat de DRL in de koplampen dimt bij het voeren van dimlicht.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Helaas, ook Antera heeft het niet kunnen aanpassen dat de DRL in de koplampen dimmen bij dimlicht.
Heel erg bedankt voor de poging, Antera!
Deze koplampen zijn een mirakel, DRL blijft zelfs aan als je de lichtschakelaar op 0 hebt staan, terwijl de DRL in de bumper dan wel uit staat...
Waar die DRL dan zijn stroom vandaan haalt is een raadsel.
Kortom, het is achteraf niet aan te passen dat de DRL in de koplampen dimt bij het voeren van dimlicht.

Even snel alles doorgelezen hier dus excuseer als ik al iets suggereer wat al genoemd is.

Wat gebeurd er eigenlijk als je via OBD2 er voor kiest keihard DRL gewoon helemaal uit te zetten? Wat van de DRL's (koplamp en bumper) gaat er dan wel/niet branden?

Ik heb in mijn app de optie om DRL gewoon volledig uit te schakelen namelijk. Vraag me af wat die optie met jouw lampen zou doen.

Met andere woorden is de aankoop van deze lampen dus een kat in de zak geweest, of ben je er wel tevreden mee? Ik wil ze misschien in de toekomst, maar wacht nog even tot ik het budget heb en er misschien ook een ander/beter alternatief beschikbaar is. Als ik deze dus ooit zou kopen, heb ik dus het risico dat ze te fel zijn en anderen gaan seinen of afgekeurd word bij een APK (in 2024)? Ik wacht het sowieso nog even af..
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!