Polo 1.2 TDI EGR wegschrijven

pagina 1 staat een uitdraai van een 1.2tdi

UaYX9K.png



en dit is ook een 1.2tdi,, maar dan geen polo :)
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Op Pagina 1 is mijn uitdraai te zien van VVT, nog steeds geen problemen ondervonden.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Ik heb mijn Ibiza 1,2 tdi laten tunen in Aalsmeer bij procar tuning.
Heb geen meetrapport er van maar wagen rjdt super.
105pk en 260 Nm.
En gelijk de egr weg laten schrijven.
Gaat als een kogel van af ca. 16á 1700 rpm.
Verbruik is ongeveer hetzelfde als er voor ~ 1:20 .
Hoge verbruik komt denk ik ook door de dikke wielen 215 op 17"
Gr marcel
 
Seat  Ibiza ST  1.2 TDI 
haha ja, stage 2 ;)

stage 1 = remap, 'chiptuning' zoals wij het noemen.
stage 2 = sleutelen
stage 3 = nog meer sleutelen

https://www.cartuningtips.com/140-car-tuning-stages

heb wel wat persoonlijke twijfels bij dat plaatje
1.2 TDI is nooit met DSG geleverd
1.2 TDI heeft een harde begrenzer op 200 km/h maar dat haalt ie op het vlakke toch niet
6pk (8%) erbij door een filter op een diesel? Don't think so
240Nm met een stage 1 is ook wel optimistisch maar niet onmogelijk.
 
Heb er in mijn polo 1.2 TDI verschillende setjes op gehad , o.a. van JD , van Ventura en Datatechnic en was niet zo kapot hier van. (ventura liep de motor wat onregelmatig van , en JD ging het verbruik enorm van omhoog) , alleen datatechnic was redelijk doordat ik onderin veel meer koppel had waardoor de polo makkelijker reed.
Moet zeggen dat de Ibiza (die wat zwaarder en groter is dan de Polo) nu veel meer power heeft als met die sets.
Ben er zelf in elk geval zeer tevreden mee al twijfel ik bij elke tuner of die wat hij verkoopt ook werkelijk levert (PK's en Nm's) en 260 zoals ze opgeven zal vast aan de hoge kant zijn , verkoop praatje.... en betreft DSG en toeren begrenzer , dat is wat ze zelf zeggen een soort van standaard tekst , was mij ook al opgevallen.
Maar aangezien de Polo zonder tunning al beter reed dan de Seat zonder tunning ben ik voor het eerst voor chiptunning gegaan, en dit bevalt me prima.
gr Marcel
 
Laatst bewerkt:
Seat  Ibiza ST  1.2 TDI 
Ik stond er ook wel even van te kijken maar het blijkt inderdaad wel normaal te zijn. Maar ik vond het wel een leuke bevestiging dat hij nog prima presteert.

Zat precies in de storm op de weg terug dus toen niet goed kunnen testen, maar daarstraks nog even in de bekende omgeving gereden en dan is het wel goed merkbaar. Met name op de snelweg bij het invoegen ben je gewoon sneller op snelheid en ook als je wat moet versnellen op de baan is er eerder actie.

In de lage toeren blijft er weinig vermogen daar is niets aan te doen, maar bij bijv. rotonde rijden gaat hij in zn 3 nu toch ook wel iets soepeler.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cimus
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!