Polo 6R BM 2011

Hallo allemaal,

Ik ben 29 jaar, vandaag mijn eerste polo mogen ophalen Big Grin Ruim 2 ton op de teller, maar heeft netjes onderhoud gehad en afgeleverd met grote beurt.

A6kuTVF.jpg


(Latere updates verwerkt in dit topic)
Gedaan:
- VVT chiptuning + EGR dicht
- Android Radio
- Key case

Aj4enID.jpg


yUigWfc.jpg

u95IrPh.jpg
 

Bijlagen

  • polo.jpg
    polo.jpg
    140.6 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Hi,

Gefeliciteerd met je Polo. Mooie kleur ook! Ik zou geen gaatje in de koplampen boren, maar dat is mij mening. Als ik het goed heb moet de distributiesnaar bij 210.000 km vervangen worden, weet je of dit is meegenomen in de uitgevoerde onderhoudsbeurt? Veel plezier er van.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Heb vandaag de Android radio ontvangen en meteen ingebouwd. Het is deze. Ik had later nog gezien dat er nieuwere octa core units zijn (maar met wat andere oudere dingen), maar deze is prima.

[Voor wie geïnteresseerd is: kijk altijd welke het nieuwste model is, op dit moment 11-05-2018 is deze de nieuwste.]

In Actie:
yUigWfc.jpg


In de doos:

nok619Z.jpg


De oude 2 stekkers loshalen:
XG7S4RI.jpg


Hierna de ISO adapter aangesloten met CAN bus decoder, de radio en GPS. Het hele zooitje van decoder en GPS neemt wat meer ruimte in dan de stock radio, maar het past daar achter. Plug & play.

En dan werkt 'ie dus :)
r81B4ek.jpg


Waze geinstalleerd:
VUGsW6N.jpg


Nadat ik hem als 'navigatie app' heb ingesteld, komt ie te voorschijn als ik op NAVI klik. Ook wisselt hij dan de aanwijzingen audio goed af met de radio.

Internet via de hotspot van m'n telefoon, daarnaast ook verbonden met bluetooth voor het handsfree bellen. Ingebouwde microfoon doet het prima.

Het geluid is goed bij te stellen:
SLGSSh2.jpg


Wat basic CAN bus info:

S47fvIy.jpg


Torque zit er ook op voor geïnstalleerd, werkt met een aparte dongle die ik heb besteld.

Ik ben nog van plan om later een achteruit rij camera erop aan te sluiten, eentje via de kenteken verlichting en mogelijk met een draadloos signaal. Zodat ik alles wel in takt hou en niet te veel hoef te rommelen. Zodra ik hem in z'n achteruit zet stopt hij alles en wil hij het beeld al laten zien, alleen nog aansluiten dus.

Wat nadelen:
- Een keer gehad dat het geluid enkel op max te horen was of uit. Een reboot loste dit op
- Je kan de kleur rood van de knopverlichting veranderen, de kleurkiezer laat je wel blauw kiezen maar de lichten laten dit niet zien. Wel groen en rood in ieder geval.
- De onderste knoppen links en rechts zijn voor SD kaarten of andere ingangen, nog niet gebruikt.
- GPS pakt ie soms na aanzetten laat op (1-2 minuten), soms eea herstarten helpt.

Al met al blij mee, met name Waze hoef ik nu niet meer op m'n telefoon in een houder op het dashboard, hands free werkt ook goed, je krijgt 2 grote buttons onderin voor opnemen/ophangen. Bluetooth koppelt met adresboek, aparte app voor audio te streamen via bluetooth is ook mogelijk. Verder is hij niet zo snel als Galaxy S9, maar gewoon goed vlot, zeker wat je kan verwachten van een auto radio.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MalseGlenn
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!