Polo 1.2 TDI EGR wegschrijven

vandaag de EGR dicht laten zetten en direct chiptuning.
Via de software dichtgezet, zonder plaatje ertussen.
Volgens die vent is dit inspelen op wat eventuele bobo's kunnen verzinnen om de werking van de EGR toe te voegen aan de lijst bij APK. het zal, zolang hij maar dicht blijft en voor geen ellende zorgt.
Hierdoor levert een eventuele test van de EGR geen problemen op, ookal word deze niet gebruikt.
Waar heb je het laten doen?
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Vandaag polo gechipt en egr uitgeschakeld.
(Pkchiptuning.nl)

Chiptuning voel je dat die wat meer power heeft.
Wat egr betreft voel ik dat die niet meer inhoud. Dat was vooral in zijn 3 bij 70 en in zen 4 bij 90. Dat is nu verleden tijd!!!!!

En motor loopt wat beter stationair.
 
Volkswagen  Polo 6R 2011  1.2 tdi bluemotion 101 pk EGR OFF 
  • Leuk
Waarderingen: Joey070
Ok, haal even een laagje stof van dit topic af.
Maar ik zit echt in dubio.

Heb/had een externe box van JD, zeer tevreden over. Echter is een connector afgebroken. Waardoor ik een storing kreeg.
Afijn eruit gehaald. Maar ik mis de trekkracht.

Nu wil ik dus via de OBD2 auto laten chippen en de EGR laten dichten. Maar er is zoveel aanbod.
Kleine opsomming;

Vagtechniek Stage 1 100 PK / 220 NM €429
Stage 2 105 PK / 230 NM €579

Van Vught Tuning 100 PK / 225NM €390

JD Engineering 105 PK / 240 NM €599

BR Performance 100 PK / 220 NM €390

PK Tuning 95 PK / 220 NM €250

Wat is het beste om te doen? Kiezen voor de grote tuners, maar daar betaal je dan ook voor. Of is een andere tuner even goed?
Waarom vraag ik dit? Heb ooit mijn Golf 5 laten chippen bij Tunex. Echter motorstoring gekregen. Maar Tunex gaf vervolgens niet thuis... vandaar mijn vraag.

Kortom help?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Blue to the Motion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!