Polo 1.2 TDI EGR wegschrijven

Valdes

Bekend lid
84
114
53
Beste forumlezers,

Nu het inmiddels mogelijk is om de EGR weg te schrijven ben ik aan het kijken waar ik dat ga doen.

Ik heb inmiddels op marktplaats een paar bedrijven gevonden en graag hoor ik van jullie of jullie ervaringen hebben met de bedrijven en eventueel iemand die al EGR heeft weg geschreven?


PK Chiptuning € 149,00
BMengineering € 120,00




Of heeft iemand een beter adres voor mij?

Daarnaast heeft mijn polo 257.000 op de teller, bij sommige bedrijven kan je gelijk kiezen om de auto te tunen, is het wel slim om dat nog te doen bij mijn auto of heeft de auto daarvoor te veel gelopen?

Graag hoor ik van jullie. Dank jullie wel.
 
Volkswagen  Polo 6R 2011  1.2 tdi bluemotion 101 pk EGR OFF 
Ja dankjewel. Ik zie het.
Alleen kost het me wel € 599 voor chiptuning + EGR wegschrijven. Dat is wel aan de hoge kant.
 
Volkswagen  Polo 6R 2011  1.2 tdi bluemotion 101 pk EGR OFF 
deze week hier ook bij diverse bedrijven navraag gedaan. dit wel zo dicht mogelijk bij Groningen in de buurt.
kom op de volgende twee opties:

www.Roetfilter-verwijderen.com :
Wij schakelen de EGR voor u uit in combinatie met chiptuning voor €299,- inclusief BTW.

http://www.jdengineering.nl :
Mechanisch afdoppen van de klep (plaatje plaatsen voorop de motor) en softwarematig dicht zetten kost € 325 incl btw.
Tuning naar 105pk/240Nm en egr dicht zetten en plaatje plaatsen kost € 599 incl btw.
 
Volkswagen  Polo 6R 2010  1.2 TDI Bluemotion / 105 pk @ 210nm 
deze week hier ook bij diverse bedrijven navraag gedaan. dit wel zo dicht mogelijk bij Groningen in de buurt.
kom op de volgende twee opties:

www.Roetfilter-verwijderen.com :
Wij schakelen de EGR voor u uit in combinatie met chiptuning voor €299,- inclusief BTW.

http://www.jdengineering.nl :
Mechanisch afdoppen van de klep (plaatje plaatsen voorop de motor) en softwarematig dicht zetten kost € 325 incl btw.
Tuning naar 105pk/240Nm en egr dicht zetten en plaatje plaatsen kost € 599 incl btw.

Niet om vervelend te doen, maar waar vind je bij JD dat ze m ook afdoppen? Voor die 599 dan.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 105 PK by JD 
Het was voor mij wel een ritje maar vandaag langs Van Vught Tuning geweest, goeie gasten.

Chip + EGR wegschrijven voor €390,00.

20f7xqd.png
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Wellicht een vraag ten overvloede, maar is het aan te raden om de EGR weg te laten schrijven ook al zijn er nog geen problemen mee?
Want het tunen lijkt mij wel wat, helemaal gezien het vermogen dat er bij komt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
vroeg of laat gaat je EGR helaas toch kapot.
Als je hem nu afdopt kan je tenminste zeggen dat je nog een werkende EGR op je blok hebt zitten. :mrgreen:

daarnaast is het voor je blok beter, voor het milieu wat minder.....
 
Volkswagen  Polo 6R 2010  1.2 TDI Bluemotion / 105 pk @ 210nm 
  • Leuk
Waarderingen: Patrick Altena
deze week hier ook bij diverse bedrijven navraag gedaan. dit wel zo dicht mogelijk bij Groningen in de buurt.
kom op de volgende twee opties:

www.Roetfilter-verwijderen.com :
Wij schakelen de EGR voor u uit in combinatie met chiptuning voor €299,- inclusief BTW.

http://www.jdengineering.nl :
Mechanisch afdoppen van de klep (plaatje plaatsen voorop de motor) en softwarematig dicht zetten kost € 325 incl btw.
Tuning naar 105pk/240Nm en egr dicht zetten en plaatje plaatsen kost € 599 incl btw.
Hmm.. €599,- om van 75pk naar 140pk te gaan.. incl. mechanisch afdoppen en softwarematig uitschakelen van de EGR. Toch maar eens even een belletje doen binnenkort naar JD.
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Hmm.. €599,- om van 75pk naar 140pk te gaan.. incl. mechanisch afdoppen en softwarematig uitschakelen van de EGR. Toch maar eens even een belletje doen binnenkort naar JD.

Jd is ook belachelijk duur..

Ik laat hem hem dit jaar bij vagtechniek chippen en egr dichtzetten


Polo 1.6 TDI Highline
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI Highline 
JD zit wat meer in de buurt en mocht er onverhoopt iets mis zijn is het wel fijn dat er nog wat 'nazorg' is ;) ga er trouwens vanuit dat dat bij VAGtechniek ook zeker zo is. Wat kost dit geintje daar dan? Chip, EGr software en plaatje plaatsen?
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Hmm.. €599,- om van 75pk naar 140pk te gaan.. incl. mechanisch afdoppen en softwarematig uitschakelen van de EGR. Toch maar eens even een belletje doen binnenkort naar JD.

Noob vraagje misschien maar wat heeft het nut van plaatje erop als die met de software al uitgezet wordt? Klinkt double dutch Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Plaatje is niet nodig wordt software matig 100% dicht gezet volgens mij had ik laatst een prijsopgave laten maken voor chippen en cruisecontrol inbouwen zie foto maar als je daar chipt is de egr dichtzetten gratis erbij in
3ba295f4fd92b12afdc03b307b75cc57.jpg



Polo 1.6 TDI Highline
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI Highline 
Niemand ervaring met PKCHIPTUNING.nl?

6 Google reviews, 32 op Facebook - misschien kunnen die je overtuigen. Meeste hier zijn bij JD, VVT, Vagtechniek geweest denk ik.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
vandaag de EGR dicht laten zetten en direct chiptuning.
Via de software dichtgezet, zonder plaatje ertussen.
Volgens die vent is dit inspelen op wat eventuele bobo's kunnen verzinnen om de werking van de EGR toe te voegen aan de lijst bij APK. het zal, zolang hij maar dicht blijft en voor geen ellende zorgt.
Hierdoor levert een eventuele test van de EGR geen problemen op, ookal word deze niet gebruikt.
 
Volkswagen  Polo 6R 2010  1.2 TDI Bluemotion / 105 pk @ 210nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!