Opeens problemen met opstarten/wegrijden en haalt niet Max snelheid

Excuus bedoel distributieriem uiteraard en mij is inderdaad verteld dat er een afwijking inzat. Hij is 3 jaar geleden vervangen geweest (70.000 km geleden), dus ben best blij dat ik hem nu toch vroegtijdig wou vervangen zodat ik zeker weet dat alles goed is. Sensor is maar 20 euro dus om het geld hoef ik het niet te doen. Beter het zekere voor het onzekere door deze ook meteen te veranderen want je komt er verdomd moeilijk bij, en alleen als je de riem los maakt dus duur grapje als het straks toch het probleem is. Beter in 1 x heb ik maar 1 x die kosten. Alleen heel vervelend dat ik nu zonder auto zit want moet werken komende dagen.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Ik gok compressie issue... dat er 1 of meerdere cilinders uitvallen tijdens het draaien. Kan ook msg aan de luchtmassasensor liggen. Succes ermee
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 12v 69pk 
Nou alles vervangen, reed vanmiddag top, ging ik naar huis deed die weer moeilijk en nu kwam deze storing naar boven. Deze en de gloeibougies gaan we dus nog vervangen en dan hopelijk klaar. Hij rijd of als een tierelier of fuckt op weg. Wel minder problemen dan voorheen maar nu dus weer een nieuwe storing. Ga wel ermee naar werk morgen, dus we gaan het meemaken.
 

Bijlagen

  • FA5F48F1-0DC2-422D-8CF6-60EB0AFCAB6A.png
    FA5F48F1-0DC2-422D-8CF6-60EB0AFCAB6A.png
    49.8 KB · Weergaven: 35
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Deze 2 storingen zaten er ook nog in. Ben totaal niet bekend hiermee en ga dit ook voorleggen, zou inderdaad ook zomaar in de bekabeling ergens kunnen zitten. Helaas morgen werken dus pas vrijdag de mogelijkheid verder te zoeken.
 

Bijlagen

  • 4D290228-AD2D-4B53-BCDB-3CB86579E487.jpeg
    4D290228-AD2D-4B53-BCDB-3CB86579E487.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 34
  • 5EE4F3E3-E613-4E69-9E93-983D817B18E3.jpeg
    5EE4F3E3-E613-4E69-9E93-983D817B18E3.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 33
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Je mag bijna van geluk spreken dat je motor niet spontaan uitvalt. Het lijkt alsof de motor af en toe z'n canbus verliest met de BCM (=gateway).
Zodra de auto eenmaal rijd zijn er vrijwel geen problemen, behalve vermogenverlies. Het gaat eigenlijk puur om het wegrijden vanuit parkeren en hij behaald zijn topsnelheid niet. Verder tijdens geen complicaties of storingslampjes die tijdens rijden branden. Wegrijden is het grootste probleem. Stoplichten etc ook geen probleem.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Auto heeft na grote onderhoud een week probleemloos gereden. Gisteren vond ik dat die te weinig vermogen had vergeleken met normaal met rijden en even opnieuw opgestart en probleem weg. Hij rijd nu Max 160 maar na 140 gaat die niet heel hard omhoog en na 150 gaat het tergend langzaam. Net even uitgelezen, geen hele rare dingen, maar noodloop is wel bevestigd.
Wat het probleem nu dus is, is niet bekend. Ga morgen even bellen met de bosch garage, daar afspraak maken voor diagnose want ik wel weten waar het vandaan komt dat mijn auto zo rijd...
 

Bijlagen

  • 011EFC06-EEB0-429D-B9C3-4ED3D54BD584.png
    011EFC06-EEB0-429D-B9C3-4ED3D54BD584.png
    41 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Je moet even iemand vinden die met je mee wil rijden en tijdens het rijden de computer uitleest (zgn meetwaarde blokken).
Kijken of die genoeg brandstof, lucht, turbodruk etc krijgt. Temperaturen in de gaten houden.

Wat ik wel gek vind is dat de motor wel limp mode rapporteert maar niet waarom.
 
Ik vermoed echt dat de module dit veroorzaakt (zie eerdere terugkomende storingen, deze blijven telkens terugkomen) maar ga het toch maar even uit laten zoeken komende week.

iemand mee laten rijden en uitlezen kan evt ook maar dat word dan pas na komende week vrees ik. En mocht er nog steeds niks gevonden zijn ga ik vooralsnog de gloeibougies vervangen (Stark gloeibougies liggen al klaar)

Ben wel heel benieuwd naar de oorzaak..
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
ik vind dit een raar probleem...

Aantal vragen:
- Heeft jou auto een trekhaak? zo ja, Aftermarket?
- Heb je de connector naar de ECU al eens los gehaald, schoon gemaakt met contactspray en terug gemonteerd?

Overigens heb ik ooit eens een video op YT gezien van een storingsmeneer die een CAN-bus storing had in een BMW. Bleek na lang zoeken dat er kortsluiting in de CAN-bus verbinding naar de versnellingsbak zat. Misschien is er ergens een kabel los gekomen of een mantel door geschuurd?
Ik weet dat het nogal k*twerk is om elke kabel te controleren, maar misschien is dit toch wel noodzakelijk om tot een oplossing te komen!
Overigens weet ik zo nog niet wat het olieverbruik ermee te maken kan hebben.

Uitgesloten is je roetfilter, als deze verstopt zit zal de auto ALTIJD k*t doen. Wat nog wel kan is dat de variabele geometrie van de turbo vast zit, maar dit verklaart niet de storingen die jij hebt. Dus uitgesloten als probleemveroorzaker.

Nog 1 laatste ding wat ik raar vind, jij gaf aan dat de auto direct na het starten naar 1100rpm ging en vervolgens uitvalt, dit lijkt op een brandstoftekort/luchtoverschot. Hoe is het gesteld met je brandstoffilter en de brandstofpomp in de tank? Er is een kans dat dit een losstaand iets is van het grote probleem (verwacht ik niet, maar kans is aanwezig, dit zou ook eventueel vermogensverlies kunnen betekenen)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
de allereerste keer Dat er iets gebeurde wou ik naar achter gaan en sloeg af, daarna ontstond dat dus, toen ging die aan uit aan uit. Kwam in elk geval niet van mijn plek af. Pas met sleutel er uit halen , op slot doen, van slot halen en even wachten kon ik hem weer starten en rijden, duurde ca 20 minuten. Daarna starte de motor gewoon en 900 toeren ongeveer en blijft daar ook op. Pas bij Poging tot beweging sloeg die toen af. En vaak duurde het even voor er weer beweging in te krijgen was. Dit was ca een maand geleden dat het begon.

nu is dat probleem niet meer aanwezig, alleen donderdag nog 1 x gebeurt (niet vorige week maar de week er voor) en daarna niet meer voortgekomen. Vermoed dat de onderhoudsbeurt toch wel wat heeft toegevoegd aan de auto dat die nu niet meer stottert met starten en wegrijden. Alleen dan de noodloop is onverklaarbaar.

Ik zal met je bovenstaande tips even overleggen hoe en wat. Verder geen trekhaak en die ecu is nog niet losgekoppeld geweest geloof ik. In elk geval bedankt, weer stof tot nadenken want het is een mysterie, net als de stuurairbag storing die niemand er uit kreeg en uiteindelijk na 1 jaar opeens verdween na verwijderen en niet meer terug kwam...
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Vermoed dan toch ergens een elektrisch Gremlin. controleer alle connectoren maar eens goed en vooral de datakabels van de CAN-bus!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
als ik de foutcodes zo lees die hij in dit topic zet, lijkt het echt op een CAN-busstoring... zou niet de eerste auto wezen die op deze manier vage shit krijgt!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
heeft de auto ooit schade gehad? weet je dat?

Ja, bij de vorige eigenaar, zo een 2 jaar geleden heeft de auto links voor schade gehad. Schermen hadden ze al vervangen en wouden de auto als zijnde goed verkopen maar er mankeerde een hele hoop aan. Alles wat toen naar boven was gekomen wat door schade fout was, is opgelost en auto heeft zeker half jaar 100% goed gereden (airbagstoring is het laatste wat langdurig bleef zitten, rest is eerder onder handen genomen).
Een beetje garage kan met een scoop de canbus signalen meten.
Daaraan kan je zien of er iets fout zit, maar daar moet je wel een specialist voor hebben.

Je zegt ook dat de rest van de fout codes niet boeiend zijn, maar wat zijn ze?
Misschien vind iemand er wel een verband in

Ik zal alle bevindingen bij de bosch garage neerleggen, zij hebben de apparatuur daar vast wel voor en ben erg tevreden over hun service, hoop deze week de mogelijkheid te hebben om langs te gaan.

die foutcodes heb ik hier al geplaatst, dit betreft die foutcodes voor de modules.
00457
01314
Deze blijven er in zitten.


als ik de foutcodes zo lees die hij in dit topic zet, lijkt het echt op een CAN-busstoring... zou niet de eerste auto wezen die op deze manier vage shit krijgt!

Nou ik hoop het echt! Ga het in elk geval voorleggen bij de garage, hopelijk is het probleem dan snel opgelost...
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!