Onder de gemiddelde snelheid rijden?‍

Wat mijn ervaring is met mensen die onder de aangeduide snelheid rijden, is dat ze vaak bangig of onzeker zijn in het verkeer.
Niet zeker over welke keuze ze gaan maken in 'lastige' verkeerssituaties, en eerder de nijging om (onnodig) te remmen, teveel ruimte nodig denken te hebben om bijv. bij een rotonde in te voegen en ga zo maar door.

Om die reden heb ik wel de neiging om mijn kans te pakken deze bestuurders in te halen waar mogelijk. En dan kan je mij een 'petje' noemen, maar ik rij wel vlot en vooral veilig in het verkeer. Voor mijn eigen veiligheid wil ik niet achter dit soort onvoorspelbare bestuurders hangen.

Het zijn vaak ook de types die eerder een ongeluk veroorzaken, omdat ze ergens in een veld, een dier richting de weg zien lopen en plots, hard, gaan remmen.

Maar zoals iichel al zegt, natuurlijk haal ik in waar dit mogelijk is en ga ik geen capriolen uithalen om dit te doen.
Moet zeggen dat ik dan vaak liever mijn ACC op een standje verder weg zet dan dat ik ze inhaal. Maar dat zal het verschil zijn tussen 95 en 380 PK Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  • Haha
Waarderingen: JelleR
Over het algemeen draag ik wel heel erg bij aan het petjes polo/golf volk met het te hard rijden alleen tja als je niet mag/kan inhalen dan is het irritant maar ik blijf er dan genoeg gewoon lekker achter rijden, goed voor m'n brandstofverbruik ;)

Nog zo'n irritatie dingetje: mensen die werkelijk waar voor ALLES (te hard) gaan remmen, vooral in bochten bijvoorbeeld... Vreselijk irritant: gewoon lekker je auto laten uitrollen man...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 130pk (gechipt) 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
Nog zo'n irritatie dingetje: mensen die werkelijk waar voor ALLES (te hard) gaan remmen, vooral in bochten bijvoorbeeld... Vreselijk irritant: gewoon lekker je auto laten uitrollen man...
Inderdaad, die geven schijnbaar helemaal niets om het verbruik. Staat het verkeerslicht duidelijk op rood, geven ze extra gas om op het laatste moment stevig in de ankers te gaan. Idioten.

Mensen die je inhalen en dan hun gas loslaten waardoor je hun weer moet inhalen.
Of die b.v. op de middelste baan 90km/u gaan rijden.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: daanwth
Ligt aan het wegbeeld, een 2 baan N-weg haal ik niet snel meer in. Heb t vaak ternauwernood goed zien gaan bij inhaalmanoeuvres, die 2 seconden eerder thuis of op t werk is mij t risico om nooit meer thuis te komen niet waard. Op de snelweg iemand die op de linkerbaan met 105 een vrachtwagen in haalt zal ik niet snel aanmanen voor meer snelheid daar ik zelf op de snelweg, zeker in werktijd, netjes 105 op de cruise bruise. Maar, als iemand in de stad, op een lange, overzichtelijke weg besluit om 45 te gaan rijden, dan fluit het stoom mij heeeel snel uit de oren en ga ik er bij de eerste en beste mogelijkheid voorbij. Alles boven de 50 in een 50 zone vind ik meer dan acceptabel, tot een limiet van c.a. 60, dan mag t wel weer wat rustiger, maar alles onder de 50... Rijd gewoon door. Vaak gaat het langszaam rijden ook gepaard met tergend langzaam optrekken. Zelfs mijn 1.0MPI station trekt nog sneller op dan menig Hoogeveense bejaarde in de zoveelste goudbruine Renault Capture.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Mensen die denken snel te rijden, en in te halen, waardoor ze links blijven plakken. Maar eigenlijk rijden ze 10 km/u harder dan de limiet en gaan ze niet aan de kant. Ook super!
Oh zeker, dan gaan mijn wielen bijna door de middenberm. Als het te lang duurt ga ik demonstratief rechts rijden en langzaam mn snelheid opvoeren.

Wat ook een ergernis is, is mij laatst al 2x voorgekomen:
Situatie: stroperige verkeersdrukte, snelheid op de linkerbaan fluctueerd tussen de 80kmph en 120kmph. Rechts is een steady 90kmph. Ik rijd dan meestal netjes rechts met 100kmph. Af en toe zie ik een vrachtwagen en als het verkeer links het toelaat voeg ik in, haal de vrachtwagen in en ga weer terug rechts. Tot zo ver het ideaal plaatje *VIOLEN STOPPEN EN HARDCORE MUZIEK START*. Dan remt de linkerbaan ineens af naar 80 waardoor ik, met alle ruimte rechts, een hele stoet linksplakkers voorbij tuf. Op het moment dat er een vrachtwagen aan de horizon opdoemt zoek ik een plekje op de rechterbaan, pas mijn snelheid aan, doe de richtingaanwijzer uit en TOOOOOOOOOOOOOOOOET. Meneer met een dikke mercedes besluit dat ik NIET naar links mag en rijd pardoes het gat (waar eerst ruimschoots 2x een Fabia Combi in paste) dicht. De eerste keer betrof dit een Mercedes C-klasse taxi en de 2e x een Mercedes ML met een grote aanhanger. Beiden gaven opzettelijk gas om het gat te dichten. Hadden ze gewoon door gereden was er niks aan de hand geweest. Affijn, meneer de taxi chauffeur wilde mij nog een hak zetten door de zaak op te bellen en beklag te doen over mijn rijstijl. Eenmaal weer op de zaak aangekomen werd ik hiermee geconfronteerd. Toen de situatie netjes uitgelegd en er werd hier op de zaak hartelijk om gelachen. Teruggekoppeld naar HR en wat er hierna mee is gebeurd weet ik zo niet. Wel weet ik dat mijn collega, met precies dezelfde auto, 2 dagen later nogmaals een middelvinger kreeg van dezelfde taxichauffeur... yeah, point made friend...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
Ik erger me suf de laatste tijd op de weg lijkt of knipperlichten niet meer bestaan...op de N3 weg waar ik vaak rijd rijden ze 70 per uur waar 100 is toegestaan tot overmaat van ramp gaat deze over naar 80km pu en gooien ze hem vol in de ankers in plaats van gas terug te nemen‍ het wordt nog erger aangezien er langzaam verkeer over de brug kan/mag rijden op de N3 dus tractoren en zelfs een brom mobiel met 40 per uur die midden in de spits ineens opduikt terwijl je met 80 aankomt levens gevaarlijk reed hem bijna er boven op...tel daarbij op dat als je wilt invoegen 90%je er amper tussen laat door op te schuiven en ik zit tegen het plafond...
 
Volkswagen  Polo 9N3 2006  1.4 75pk 
  • Leuk
Waarderingen: Collin01
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!