Onder de gemiddelde snelheid rijden?‍

Hoi Polo rijders,
Ik was erg benieuwd wat jullie doen in een situatie dat iemand onder de maximale snelheid rijd
Ik rijd namelijk best vaak op de 80 weg en dan rijden sommige 60 of 70...
Gooi het maar eruit!!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105PK 
Oeehhh, als je het bloed onder mijn nagels wilt halen moet je idd met 60/70 voor me gaan rijden. Ik wil nog wel eens als ik het gevoel heb dat bestuurders met hun telefoon bezig zijn (slingeren en zo) even een keer knipperen met mijn lampen. Ik ga er niet heel dicht op zitten. En als ik bijv. haast heb (altijd dus, haha) wil ik de slome bestuurders nog wel eens inhalen...

Ik ben benieuwd naar de rest, haha.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Haha
Waarderingen: Collin01
maximumsnelheid is geen miniumsnelheid! je moet elkaar niet gaan lopen hinderen, maar als je niet het geduld hebt om een paar km achter iemand te rijden die 70&80 doet en meteen gaat lopen kleven en seinen, dan doe je zelf iets verkeerd. neemt niet weg dat het irritant is. maar deal with it.
De reacties tot nu toe bevestigen het beeld van 'petjes'-polo/golf chauffeurs wel een beetje.. Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
Als de auto een Belgische kenteken plaat heeft geef ik al automatisch op. Die denken dat alle 80 wegen 70 wegen zijn hier in de buurt dus al zou je seinen of toeteren begrijpen die er geen bal van. Alleen als ik echt haast heb ga ik er langs en anders houd ik afstand en hoop ik maar dat ze bij de stoplichten afslaan. Dat pusherige rijden heb ik wel een beetje afgeleerd. Hoge bloeddruk en geen minuut eerder op je bestemming
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Thomaskol en Collin01
Oeehhh, als je het bloed onder mijn nagels wilt halen moet je idd met 60/70 voor me gaan rijden. Ik wil nog wel eens als ik het gevoel heb dat bestuurders met hun telefoon bezig zijn (slingeren en zo) even een keer knipperen met mijn lampen. Ik ga er niet heel dicht op zitten. En als ik bijv. haast heb (altijd dus, haha) wil ik de slome bestuurders nog wel eens inhalen...

Ik ben benieuwd naar de rest, haha.
daar zeg je het al he, mensen die langzaam rijden, die letten meestal niet op (want telefoon). ik zou niet gaan kleven, voor je 't weet ga je er samen af.
 
Gewoon aanduwen. Stick Out Tongue Maar helaas geen bullbar.

Nee, de ene keer trekken ze het bloed onder mijn nagels vandaan en de andere keer leg ik mij er bij neer.
Blijkt dat vrachtwagens in België soms minder hard mogen rijden. b.v. 60 waar wij 70 mogen. Dat moet je maar net weten maar het kan wel bloedirritant zijn.
Over het algemeen schiet je er weinig mee op.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Collin01 en Thomaskol
Als het kan zo snel mogelijk er langs, bloed irritant!!

Vooral wanneer ze hem er nog even voorgooien op een rotonde oid, en daarna niet door rijden…
Oh dit kom ik al te vaak tegen. Zo ook een aantal keer een bijna ongeluk gehad. En als je dan toetert om aan te geven van yo, kijk even voordat je iets doet, geven de meeste geen sjoegen.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: Collin01
Hoi Polo rijders,
Ik was erg benieuwd wat jullie doen in een situatie dat iemand onder de maximale snelheid rijd
Ik rijd namelijk best vaak op de 80 weg en dan rijden sommige 60 of 70...
Gooi het maar eruit!!
Bloed irritant!

Meestal rij ik net iets te dicht achter de andere auto, het liefst parkeer ik mijn voorbumper tegen zijn achterbumper om te laten weten dat die persoon erg langzaam en asociaal rijdt, ik bedoel je mag hier tenslotte 80. Als extra signaal sein ik natuurlijk een paar keer met grootlicht, voor het geval het nog niet duidelijk was. Soms gooi ik ook nog mijn handen in de lucht om extra gebaren te gebruiken. Na ongeveer tien seconden raakt mijn geduld vaak op en haal ik de andere auto in door snel naar de andere rijbaan te gaan en deze met hoge snelheid te passeren. Tijdens het inhalen druk ik toch nog even voor de zekerheid op de claxon, voor het geval de bestuurder mijn vorige signalen nog niet heeft opgemerkt. Eenmaal voorbij de ingehaalde auto gooi ik met kracht mijn auto weer terug naar de andere rijbaan. Soms heb ik een slechte dag en steek ik nog een vinger op naar de ingehaalde bestuurder om hem te bedanken dat ik erlangs mocht. Als ik merk dat ik geïrriteerde signalen ontvang van de ingehaalde bestuurder, druk ik nog even op mijn rempedaal.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Bad ass hoor, totdat je achterligger door je remactie achterop klapt, dashcam heeft en het jou een EMG oplevert of erger.
Bij dit soort jakkervolk gaat mijn auto ineens 10km/u langzamer. Stick Out Tongue

(en ja ik hoop dat het inderdaad een sarcastische post was :tearsofjoy: )
Bij de volgende gelegenheid zal ik proberen mijn bericht nog sarcastischer te schrijven, voor het geval het nog niet overduidelijk was..
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Als iemand al een flinke tijd kleine krasjes op mijn achterbumper aan het zoeken is heb ik ook nog wel eens de neiging om onder de max snelheid te gaan rijden. You'll reap what you sow.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Collin01
Wat mijn ervaring is met mensen die onder de aangeduide snelheid rijden, is dat ze vaak bangig of onzeker zijn in het verkeer.
Niet zeker over welke keuze ze gaan maken in 'lastige' verkeerssituaties, en eerder de nijging om (onnodig) te remmen, teveel ruimte nodig denken te hebben om bijv. bij een rotonde in te voegen en ga zo maar door.

Om die reden heb ik wel de neiging om mijn kans te pakken deze bestuurders in te halen waar mogelijk. En dan kan je mij een 'petje' noemen, maar ik rij wel vlot en vooral veilig in het verkeer. Voor mijn eigen veiligheid wil ik niet achter dit soort onvoorspelbare bestuurders hangen.

Het zijn vaak ook de types die eerder een ongeluk veroorzaken, omdat ze ergens in een veld, een dier richting de weg zien lopen en plots, hard, gaan remmen.

Maar zoals iichel al zegt, natuurlijk haal ik in waar dit mogelijk is en ga ik geen capriolen uithalen om dit te doen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!