Onder de gemiddelde snelheid rijden?‍

Ik ga de laatste jaren heel slecht op mensen die 105 (blijven) rijden op de linkerbaan snelweg, na 7 uur in de avond.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0TSI 95pk | Audi A6 4K Avant 40TFSI Firmanentblauw 
Omdat heel veel "verkeersdeelnemers" niet met het verkeer bezig zijn maar met hele andere dingen.

Daar zit ook heel wat in. Stick Out Tongue
Rij soms 80 waar ik 70 mag en dan zitten ze nog steeds op je bumper. Ik ga er geen meter harder om rijden.
Precies dit had ik vanochtend.
Ik reed 90 op een 80 weg, had een Transporter bus achter me die me mooi met 100+ voorbij jakkerde. Even later zag ik hem remmen achter een rij auto's. Vervolgens reed ik alsnog achter hem aan de snelweg op waar een vrachtwagen 2 andere vrachtwagens aan het inhalen was. Dus wat win je ermee? Helemaal niks. Ik heb mij groen en geel zitten ergeren. In de tijd dat hij achter me en daarna voor me zat heb ik hem geen moment de richtingaanwijzer zien gebruiken... Typisch weer.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Ik ga de laatste jaren heel slecht op mensen die 105 (blijven) rijden op de linkerbaan snelweg, na 7 uur in de avond.
Die mensen kennen de klok niet en kunnen misschien ook nog niet lezen en weten het verschil tussen links en rechts niet.
Maar het blijft, er is geen minimum snelheid op de wegen (helaas), wel een maximum snelheid, maar men moet wel rechts houden.
 
Ik ben 33 jaar beroeps chauffeur geweest en ik kon er ook niet meer tegen. Er is totaal geen empathie meer op de wegen. Allemaal ikke,ikke,ikke. Ik ben nu al bijna 4 jaar van de vrachtwagen af en dat bevalt me enorm goed. En als we ergens naartoe gaan rijdt mijn vrouw en bemoei ik me nergens meer mee. Bevalt me enorm goed.
Daarnaast rijd ik een fijne BMW oldtimer waar ik vrij rustig mee rij en dat wordt gelukkig wel geaccepteerd door de mede weggebruikers. Al die drukte om eerder bij het stoplicht te staan..............
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: H11 en _Maarten_
3 rijbanen, ik rijd rechts zoals het moet. Auto voor mij gaat om totaal onverklaarbare reden op rijbaan 2 rijden. Ik rij exact de maximum snelheid op cruise control, op de middenbaan rijden ze iets langzamer. Ik blijf gewoon rechts rijden want volledig vrij. Ineens politie achter mij, ik denk, ik ben de lul want rechts inhalen. Maar niets hoor. Ze blijven gewoon achter mij rijden en grepen bij niemand in.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Daarnaast rijd ik een fijne BMW oldtimer waar ik vrij rustig mee rij en dat wordt gelukkig wel geaccepteerd door de mede weggebruikers. Al die drukte om eerder bij het stoplicht te staan..............
Toen ik vroeger begon met oldtimer rijden (Mercedes W126 500SEL) ben ik ook veel rustiger gaan rijden. Niet altijd want tja, 5 liter V8, die moet je af en toe de vrijheid geven Stick Out Tongue maar een oude dame behandel je met beleid. Nu in mijn Polo rijd ik ook heel rustig. Want inderdaad, ik sta vaak samen met de jagers bij hetzelfde verkeerslicht. Zoveel tijd scheelt het echt niet. Net zoals steeds switchen in een file. Heeft vaak ook totaal geen nut.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Frans_WL
3 rijbanen, ik rijd rechts zoals het moet. Auto voor mij gaat om totaal onverklaarbare reden op rijbaan 2 rijden. Ik rij exact de maximum snelheid op cruise control, op de middenbaan rijden ze iets langzamer. Ik blijf gewoon rechts rijden want volledig vrij. Ineens politie achter mij, ik denk, ik ben de lul want rechts inhalen. Maar niets hoor. Ze blijven gewoon achter mij rijden en grepen bij niemand in.
Van alle dingen die hier genoemd zijn gaat mijn pis hier persoonlijk nog het meeste van koken. 0 handhaving en 0 aanwezigheid van handhavers. Waarom regels hebben als je er toch niks mee doet?
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol en Ruud9N
Je zou bijna zeggen dat het verkeer zich niet altijd aanpast aan mensen die (te) hard rijden.
Dus als jij een treintje verkeer ziet aan komen met een gangetje van 110. Flitsmeister 105.

Ga jij hem afsnijdend ervoor gooien met 95(evt 90)en iedereen 3km ophouden?

Aanpassen aan het verkeer en doorstroming noem ik dat
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Ik zie letterlijk alleen maar aannames in je bericht, dus daar ga ik niet op reageren. :)
Welke aannames? Het is een voorbeeld casus met daarin heel duidelijk een vraag verwerkt.

Je reactie zegt voldoende, maar (helaas)gelukkig heeft iedereen zijn eigen rijgedrag, waarvan hij/zij denkt dat dat het meest gangbare is in het dagelijkse verkeer.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Welke aannames? Het is een voorbeeld casus met daarin heel duidelijk een vraag verwerkt.

Je reactie zegt voldoende, maar (helaas)gelukkig heeft iedereen zijn eigen rijgedrag, waarvan hij/zij denkt dat dat het meest gangbare is in het dagelijkse verkeer.
Je insinueert volgens mij vrij duidelijk dat ik iemand ben die dat zou doen. En als ik dan zeg dat ik daar niet op ga reageren doe je net alsof het een voorbeeldcasus met een vraag is. Dat je daarna zegt dat mijn reactie voldoende zegt bevestigt dat.

Ik vind dat je manier van 'een vraag verwerken' nogal kinderachtig en op de man. Daarom reageer ik er niet op.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
Je insinueert volgens mij vrij duidelijk dat ik iemand ben die dat zou doen. En als ik dan zeg dat ik daar niet op ga reageren doe je net alsof het een voorbeeldcasus met een vraag is. Dat je daarna zegt dat mijn reactie voldoende zegt bevestigt dat.

Ik vind dat je manier van 'een vraag verwerken' nogal kinderachtig en op de man. Daarom reageer ik er niet op.


Dan vraag ik me af waar jij die insinuatie ziet staan? Want ik schets heel duidelijk een casus die heel veel weggebruikers irriteert en gevaarlijk is en daarna een vragende zin, waar bij ik juist zou kunnen insinueren van: “dat zou jij toch ook niet doen, in zo een situatie ervoor gooien? En dat dat niks met (te) hard rijden heeft te maken.

Dacht leg het je even uit, want als je goed leest, zie je het vanzelf, heeft niks te maken met doen “alsof”, want het staat er hoe het staat.

Juist deze casus heb ik gebruikt, omdat jij juist insinueerde dat linksrijders (te) hard rijden, waarop het rechtsrijdende verkeer niet kan anticiperen.

Mocht je het als op de man hebben ervaren, het was puur een reactie van hoe ik het zie en ervaar. Niks persoonlijks, no hard feelings.

Wat ik dan kinderachtig vind is dat als je dan met een reactie komt en die vervolgens niet kan beargumenteren.

Ohja, hoe kan ik überhaupt insinueren dat jij dat juist doet of zou doen, als ik je niet ken en geen weet heb van je rijgedrag?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!