Olie problemen 6r Gti

Nee, zeker niet in alle gevallen. Maar wel zeer regelmatig zijn er problemen met de TSI blokken en ik zelf zou het niet aandurven zo'n dure auto te kopen waarvan het motorblok toch echt twijfelachtig te noemen is.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
nu nog wel, vanaf maart dit jaar is een nieuwe motorcode is geintroduceerd (CTHE, vorige was CAVE, maar er is niet bekend water anders aan is.. waarschijnlijk alleen andere zuigerveren ofzo)
 
Om dit nog maar even nieuw leven in te blazen.

Zoals PoloDave al zei, de motorcode van de GTI's is veranderd vanaf Maart 2012 naar CTHE i.p.v. het huidge CAVE. De zuigerringen van het blok zouden aangepast zijn, 0.1mm dikker in diameter. Dat lijkt weinig maar voor een zuigerveer behoorlijk wat.

Geruchten gaan dat VW het probleem eindelijk wil erkennen en iedereen die in bezit is van de oude type zuigerveren gratis voorzien wordt van de nieuwe, mits je het probleem aankaart bij VW. Als ze nou eens mans genoeg zijn roepen ze alle CAVE GTI's terug voor deze update, maar dat zie ik niet gebeuren.
 
Hoop voor iedereen met problemen dat die geruchten bewaarheid gaan worden!

Ben benieuwd wanneer de eerste GTI's met die motorcode geleverd gaan worden: direct vanaf maart, of moet eerst de voorraad "oude nieuwe" motoren nog op?
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Afgelopen vrijdag reed ik in de auto van mijn vader en mijn vader reed voor me in mijn polo.......ik ben geschrokken van de rook pluimen uit de uitlaat!!!
Meteen dealer gebeld maar helaas was de chef werkplaats al naar huis.......heb nu ongeveer om 13d km gereden en 3.5L olie verbruikt maar dit moet bij een nieuwe auto niet kunnen.
Maandag moet ik terug bellen en ben erg benieuwd wat de werkplaat chef gaat zeggen.....heb ook al verteld dat ik gehoord heb van het " zuigerveren " verhaal.

Als ik dit van de voren had geweten was het absoluut geen polo geworden!!!

Iemand overigens al ervaring met nieuwe zuigerveren erin???? is het probleem dan helemaal opgelost?
 
Onze GTI uit april 2011 (Motorcode CAVE) lust ook best wat olie:

Minder leuk is het olieverbruik van de GTI motor. Dat is momenteel, na 19.500 km, 1 liter op 1500 km....
Mijn Golf VI met 1.4 TSI 160 pk, heeft er inmiddels 27.500 km op zitten en ik heb nog geen druppel olie hoeven bijvullen.
In principe is dit dezelfde motor dus vind ik het wel vreemd. Het verhaal van teveel pk's uit zo'n 14 TSI blokje gaat volgens mij niet op.
We zijn met de dealer in gesprek.
 
Afgelopen vrijdag reed ik in de auto van mijn vader en mijn vader reed voor me in mijn polo.......ik ben geschrokken van de rook pluimen uit de uitlaat!!!
Meteen dealer gebeld maar helaas was de chef werkplaats al naar huis.......heb nu ongeveer om 13d km gereden en 3.5L olie verbruikt maar dit moet bij een nieuwe auto niet kunnen.
Maandag moet ik terug bellen en ben erg benieuwd wat de werkplaat chef gaat zeggen.....heb ook al verteld dat ik gehoord heb van het " zuigerveren " verhaal.

Als ik dit van de voren had geweten was het absoluut geen polo geworden!!!

Iemand overigens al ervaring met nieuwe zuigerveren erin???? is het probleem dan helemaal opgelost?

Bij mij zijn ze een paar maanden geleden vervangen. Voorheen een liter per 1000km (blok keurig netjes ingereden, altijd goed warm rijden etc. daar ligt het niet aan)
Sinds ze vervangen zijn ben ik 7000km verder en slechts tussen de 0,25 en 0,5L bij hoeven vullen!

Let wel op dat je na het vervangen de eerste 1000km rustig aan doet. Volgens de dealer hoefde dat namelijk niet maar mensen op het forum en in mijn omgeving geven heel anders aan.

Succes.
 
Nog een kleine update over het olieverbruik van de Polo. Uit de laatste olieweging kwam het olieverbruik uit op 0,76 liter op 1000km. Dit valt binnen de toleranties, dus de dealer mag er van Pon niets aan doen. Ik vind het maar belachelijk, maar kom zo helemaal niet verder. Ik moet nu maar blijven doorrijden tot het lampje gaat branden, en dan weer langs de werkplaats om te laten bijvullen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog een kleine update over het olieverbruik van de Polo. Uit de laatste olieweging kwam het olieverbruik uit op 0,76 liter op 1000km. Dit valt binnen de toleranties, dus de dealer mag er van Pon niets aan doen. Ik vind het maar belachelijk, maar kom zo helemaal niet verder. Ik moet nu maar blijven doorrijden tot het lampje gaat branden, en dan weer langs de werkplaats om te laten bijvullen.

Belachelijk!!!!!! vanochtend heb ik met de dealer gebeld en mijn ongenoegen uitgesproken over een auto van 28d euro....als ik dit had geweten had ik nooit een polo gti gekocht!!! (hiervoor heb ik een mito gehad met een 1.4T die gechipt was en ook dik 180pk had en die verbruikte 0L olie)

Nu moet ik over 2 weken langs komen en dan gaan ze een meting bijhouden over hoeveel olie die verbruikt, wel krijg ik alle olie vergoed om dat het probleem bekend is bij VW maar ze voor mijn type nog geen modificatie hebben gevonden die het oplost ( ik heb namelijk al een verbeterde versie waar al andere schraapveren in zitten).

Alles bij elkaar zijn wij als GTI rijder er mooi mee gebokt je kunt er verder niks tegen doen als hopen dat er een oplossing voor komt, en hopen dat het niet een heel erg bekend probleem gaat worden want ander kun je straks ook nog lachen bij het inruilen om een nieuwe auto!!!!
 
ik heb mijn polo gekocht met 8300km,toen was het oliepeil goed,nu inmiddels 1700 km verder,heb ik al een liter olie bij moeten vullen, dat is toch wel erg veel verbruik. dealer gebelt die vond het normaal de eerste 10000km, ik vind dat niet normaal.
 
Vandaag besloten om de Polo Gti toch in te gaan ruilen, toch wel met een soort kater.
Aan de enne kant een heerlijk rijdende auto met echt twee gezichten.. bloedsnel,verslavend en aan de andere kant relaxed sturen.
Maar na meerdere keren in de garage te hebben gestaan (4x) voor olie bijvullen met nog geen 8000 km op de teller was het toch wel ff klaar.
7 liter olie in totaal..... Voor de rest alle lof voor de garage, ze hebben het goed opgepakt.
Dus begin April word de witte Gti ingeruild voor een zwarte Beetle 2.0 tsi dsg, ook uiteraard niet verkeerd ander karakter alleen.

Als iemand nog intresse heeft in wintervelgen met goodyear ultra grip banden,ze zijn net nieuw 16inch boavista passen n.l niet onder de Beetle
 

Bijlagen

  • 049.jpg
    049.jpg
    86.5 KB · Weergaven: 40
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!