Olie problemen 6r Gti

Ik heb voor de koop aangegeven dat als ik een auto zou hebben die veel olie zou verbruiken dat ik hem retourneer.....weet niet of dat zomaar kan maar ik ga hier zeker niet mee akkoord temeer omdat ik er op aan heb gedrongen dat ik erg bang was dat ik hierdoor getroffen zou worden.
De verkoper heeft me verzekerd dat dit slechts enkele gevallen brtrof en dat ik me geen zorgen hoefde te maken,gelukkig heb ik die correspondentie nog op in mijn inbox staan...
 
Goedenavond,

Via een speurtocht op Google naar het olieverbruik van de Polo 6R GTI ben ik op deze mooie site terechtgekomen. Zal me even kort voorstellen: Ik ben Jan, 30 jaar en werk als zzp-er in de bouw. Na lang wachten kon ik november 2011 dan eindelijk m'n nieuwe Polo GTI in ontvangst nemen. Het was het lange wachten meer dan waard, wat en kracht zit er in dat beestje! :smile: Helaas begon bij 1100 km op de teller de ellende, het oranje oliepeil lampje ging branden....

Het verbruik tot nu toe:
1100 km: 1,0 l
1850 km: 0,5 l
2350 km: 0,5 l
2700 km: 0,3 l
3350 km: 1,5 l
3650 km: 0,3 l
4400 km: 0,5 l
5400 km: 0,4 l

De eerste liter olie heb ik zelf bijgevuld omdat ik langs de snelweg stond, de rest heeft de dealer bijgevuld. Bij 4400 km heeft de dealer besloten om een olieweging uit te voeren, en moest na 1000 km terugkomen. Het opgebouwde dossier van het verbruik is inmiddels naar Pon gestuurd.

Volgens de dealer zou het huidige verbruik niet ongewoon zijn voor een nieuwe motor van dit type, want het blok is tenslotte bij 15.000 km pas goed ingelopen en tot die tijd ligt het olieverbruik gewoon hoger. Heb er geen goed gevoel bij, dus ben eens bij een andere dealer langsgereden. Zij vonden het olieverbruik niet normaal, en gaven vrijwel direct aan dat de zuigerveren waarschijnlijk vervangen moesten worden. De Polo GTI's die zij in onderhoud hebben verbruiken gemiddeld zo'n 0,5 liter op 8000 km.

Bij de aflevering heb ik nog bewust gevraagd of het nodig was om de auto in te rijden en dat was onzin volgens de verkoper en chef werkplaats. 20 minuten warm rijden en/of een olietemperatuur van 85 tot 90 graden C, en dan kon je 'm volledig belasten en volgas gaan. Na een ritje de laatste paar km even rustig rijden en tenslotte de motor 30 tot 60 sec stationair laten draaien i.v.m. de turbo. Daar heb ik me verder netjes aan gehouden, behalve dat ik de eerste 500 km niet volgas ben gegaan.

Ik verwacht deze week bericht te krijgen van de dealer naar aanleiding van Pon's reactie op het dossier. Zou mooi zijn als ze het nu eens gaan oplossen, want heb nog maar bar weinig plezier van de auto gehad omdat je om de haverklap bij de werkplaats staat.

Wordt vervolgd!
 
Als ik dit topic zo lees zou ik al bij voorbaat zeker geen GTI kopen, en zelfs geen TSI.
Hoe moet dat als zo'n auto straks 150.000km gelopen heeft. Zitten er dan al 3x nieuwe zuigerveren in en staat er een 5literse kan olie in de kofferbak ?
Ook lijkt het mij dat zo'n blok hartstikke smerig zal worden van binnen als hij zoveel olie meestookt.

Echt belachelijk zo'n olieverbruik.
Zit toch echt iets goed mis in de constructie van deze blokken, dat kan niet anders.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Het is niet bij alle GTI's zo, het verbruik van Jan is echt absurd hoog. Er zijn zelfs mensen hier op het forum die na 30.000 km nog geen druppel olie hebben bijgevuld.

Volkswagen fabriceert de blokken dus niet netjes, de 1 is wel goed, de ander niet.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!