Officieel: Facelift Polo 6r

Zal idd als in golf7 worden, letterlijk 'ingebouwd'. Voordeel, minder gevoelig aan diefstal, nadeel moeilijker om er een andere in te steken.

Er zouden ook geruchten zijn over een polo gtd! Die zou dan terug de 1.6tdi krijgen met 130pk, maar dit zijn zoals ik al zei geruchten.

Dat is zeker niet waar. Bekijk deze post op het VWForum maar. Het nog steeds huilen met de pet op qua beveiliging.
 
Even wat info van autovisie (klik):

Driecilinder
De focus van de facelift lag op de techniek. Zo lepelt Volkswagen diverse nieuwe motoren in de Polo. Het dieselprogramma bestaat voortaan alleen nog maar uit 1.4 TDI driecilinders met een vermogen van 75, 90 en 105 pk. De twee minst sterke versies zijn bij de marktintroductie eind mei direct leverbaar, de 105 pk-versie volgt later. De 1.4 TDI BlueMotion met 75 pk is voor zakelijke rijders interessant, omdat die vanwege een CO2-emissie van 82 g/km in aanmerking komt voor 14 procent bijtelling. De BlueMotion-versie heeft een gemiddeld verbruik van 3,2 l/100 km, op papier althans.

Meer vermogen BlueGT en GTI
De benzinemotoren neemt de Polo deels over van de Up. Zo is ook de 1.0 MPI driepitter met 60 of 75 pk leverbaar in de B-segment hatchback. De Polo is in het vervolg ook als 1.0 TSI BlueMotion te bestellen. Deze maakt gebruik van een geblazen driecilinder turbomotor met 90 pk en verbruikt volgens de NEDC-meetmethode 4,1 l/100 km, gelijk aan een CO2-uitstoot van 94 g/km. Dat is niet genoeg voor 14 procent bijtelling, maar wel voor de 20 procent bijtellingscategorie.
Ook de Polo BlueGT is weer van de partij en heeft nu een geblazen 1,4 viercilinder onder de kap met 150 pk (was 140 pk). Deze versie heeft actieve cilinderuitschakeling (ACT) waarbij de motor twee cilinders uitschakelt indien niet al het vermogen aangesproken wordt. Net als bij de BlueGT neemt het vermogen van de Polo GTI toe. Hij leverde 180 pk, maar dat wordt nu 192 pk. In Nederland zijn alle benzine- en dieselmotoren voorzien van stop/start.

En de foto's:

2pocrjl.jpg


156g58z.jpg


2zq7mkx.jpg


a495xv.jpg


2nu1t1d.jpg


28i92l0.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben voornamelijk geïnteresseerd of het infotainment systeem en led verlichting backward compatible zijn.
Dus of ze passen op de huidige polo. Ik heb namelijk expres gewacht met het halen van een nieuwe radio en koplampen.
Spannend
icon_e_smile.gif
)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ligt dat nou aan mij of is dit de voorbumper van een blue gt? (met chromen rand)

De huidige bluegt is hetzelfde als die van de gti, van de promo plaatjes uitgaande is die rode geen bluegt want 1 demper aan de achterkant (of dat moet ook veranderd zijn)

Van autoweek:

Op een minimaal aangepaste voorbumper na, zijn de uiterlijke wijzigingen bij de ververste Polo te verwaarlozen. Aan de binnenkant zijn de aanpassingen duidelijker. Daar treffen we instrumenten in ‘3D tube-look’, een driespaaks stuurwiel en nieuwe infotainment- en navigatiesystemen aan, waarvan er twee zijn te combineren met MirrorLink. Hiermee kun je (internet)functies van een smartphone via de auto te bedienen.

Post-Collision Braking is standaard, de optielijst vermeldt digitale radio (DAB+), led-verlichting, adaptieve cruise control, Front Assist en City Emergency Braking en een Sport select-onderstel met elektronisch gestuurde schokdempers. Vermoeide bestuurders worden via het Driver Alert System erop attent gemaakt dat het een goed idee is om even een pauze in te lassen.

Vooral de electronisch instelbare dempers is een interessante optie, mijn bluegt rijd snaarstrak maar soms op lange stukken snelweg had ik wel iets meer comfort willen hebben. De nieuwe instrumenten en led-verlichting zal wel over te bouwen zijn op de huidige Polo. Tevens rept autoweek niet over extra vermogen in de bluegt maar wel in de GTI
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!