Officieel: Facelift Polo 6r

Dat is wereldwijd. De Cross-Polo heeft nog het oude Xenon systeem. Het nieuwe systeem is Full-LED, meen me te herinneren vanaf week 44 (maar pin me daar niet op vast)
We gaan het zien ... Kan er nu ook niks meer aan veranderen want hij is geproduceerd en staat nu bij de dealer.
Had ik die optie gehad dan had ik het zeker besteld.

Maar of ik het nu afteraf alsnog ga laten doen ... toch even de vraag.
Gaat weer een hoop extra kosten omdat de huidige lampen dan weer over zijn.
Aftermarket is voor mij geen optie, omdat niet alles volledig gaat werken.

To be continued ...
 
Van de website aw:

Wie voorheen een GTI bestelde, kreeg een 180 pk sterke 1,4-liter TSI onder de kap. Hiermee reed hij in 6,9 seconden naar de 100 km/h. Doorsprinten deed de compacte hot hatch tot 229 km/h en schakelen ging in alle gevallen met een zeventraps DSG-transmissie. Vergeet dat recept, want de vernieuwde Polo GTI doet het allemaal anders.

De GTI krijgt een een geblazen 1,8-liter met 192 pk. In combinatie met de DSG7-transmissie staat de 100 km/h daarmee in 6,7 seconden op de klok. Z'n topsnelheid ligt nu op 236 km/h en per 100 kilometer drinkt hij zo'n 5,6 liter
De Polo GTI is voortaan ook met een handgeschakelde zesbak te krijgen. Wie de pook kundig bedient, moet de 100 km/h eveneens in 6,7 seconden op de teller hebben staan. Z'n topsnelheid is identiek aan de DSG-versie, maar het verbruik is met gemiddeld 6,0 l/100km iets hoger.

 
Het downloaden is gratis, maar dan werkt het waarschijnlijk met een abonnements-systeem....
Nee hoor, net zoals met de Golf en de nieuwste Octavia is het gewoon gratis te downloaden vanaf http://www.navigation.com/vw-nl

Voor de Discover Media is het een kwestie van de ZIP-file uit te pakken op de originele SD-kaart die erbij geleverd is (speciaal soort SD-kaart die niet apart te koop is). Voor de zekerheid even originele data veilig stellen.

Of je deze link ook kan gebruiken voor het Gen2-systeem zoals in de 6C ben ik nog niet achter....
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Volkswagen hangt prijskaartje aan Polo GTI

Volkswagen heeft besloten het nieuws rond de Polo GTI in kleine porties los te laten. Vandaag is bekendgemaakt hoeveel euro de dealers voor de gefacelifte hot hatch willen hebben.
De prijzen voor de vernieuwde Polo werden kort na de onthulling van de gefacelifte versie gecommuniceerd. Voor de gepeperde GTI werd een gefaseerde berichtgeving ingesteld. Eerst kregen we hem te zien, later kregen we de specificaties en vandaag weten we hoeveel hij moet gaan kosten.

De driedeurs GTI mag mee vanaf 25.250 euro. Wie twee portieren extra wenst, moet 25.705 euro bij de Volkswagendealer achterlaten. In beide gevallen gaat het om de Polo met zeventraps DSG-transmissie. Welk bedrag voor de handgeschakelde exemplaren - die terug van weggeweest zijn - wordt gevraagd, is nog niet bekend.

De gefacelifte GTI heeft z'n 1,4-liter TSI ingewisseld voor een 1,8-liter metend exemplaar, dat in vermogen is toegenomen tot 192 pk. Een sprintje naar de 100 km/h is in 6,7 seconden achter de rug. Daarmee is-ie 0,2 seconden sneller dan de exemplaren van voor de facelift.


Bron : Autoweek
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!