Officieel: Facelift Polo 6r

WobbleKid

Bekend lid
1,166
232
63
Het is officieel, er komt dus wel een facelift voor de polo.
Daarnaast komt er ook een nieuwe 1.0 motor beschikbaar met 90pk.

De facelift geld voor alle modellen, dus ook voor de BM en GTI.

VW+Polo.JPG

Impressie van de nieuwe facelift by Schulte Design

Kleine opfrisser voor Volkswagen Polo - Autovisie | Het laatste nieuws over auto's op Autovisie.nl van De Telegraaf [Volkswagen]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Meer een mooie gok ;)
Bedoelde meer met indruk dat ik ook geen plaatje had kunnen toevoegen. Dan was denk ik de discussie minder levendig. Er circuleren meerdere foto's van gewijzigde polo's rond. Het zal afwachten zijn wat het uiteindelijk gaat worden.

Ook een mooi stukje: "Ook de koplampen worden aangepakt, want de Polo krijgt (optioneel) led-dagrijverlichting." Volgens mij is dit al een optie wanneer je xenon neemt.
Dat snapte ik ook niet helemaal inderdaad.
 
Bij Xenon is het inderdaad standaard, ik neem aan dat het optioneel wordt voor niet-Xenon versies?
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Polo Facelift

Presentatie: Tokio 22/11/2013
Lancering: 04/2014

Uiterlijk zal er weinig veranderen. Vooral onderhuids zal er een merkbare update komen.
Het interieur zal verder opgewaardeerd worden en zal tegen de Golf gaan aanleunen, inclusief nieuwe infotainmentsystemen.
Verder zullen betere materialen toegepast worden.

Verwacht motorengamma:

Benzine:

1.0 atmosferische driecilinder met 60 of 75 pk (uit de Up)
1.2 TSI viercilinder met 90 tot 110 pk
1.4 TSI viercilinder met 140 tot 150 pk
1.8 TSI viercilinder GTI met 185 pk

Diesel:

1.4 TDI driecilinder met 75 tot 105 pk

Motoren die verdwijnen:

1.2 atmosferische driecilinder benzine
1.2 TDI driecilinder
1.6 TDI viercilinder, alle versies

Bron: VW (niet officieel) aan AMS
 
Ja de overstap van de 1.6tdi (4cil) naar 1.4tdi (3cil) vind ik echt een stap terug, mijn vorige polo was de 1.4tdi, geen slechte auto, maar mijn 1.6tdi is een zoveel aangenamer auto dan de 1.4. Ook niet zo schreeuwerig.

Ik denk wel dat de 1.4tdi wel gaat vernieuwd worden, dus is er toch al van in de polo 6n dus denk niet dat ze met de oude aan de euro 6 norm raken.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!