Nieuw uiterlijk MyPolo.nl forum

Gisteren en vandaag valt me het volgende op: ik krijg verschillende fonts te zien in de tabs en forumnamen, afhankelijk van hoe ik op het forum beland.

Als ik op de homepage van mypolo.nl op de tab "forum" klik, ziet (de bovenkant van) de volgende pagina er als volgt uit:
Fonts Forum vanaf homepage.jpg

Als ik daarna op een onderdeel van het forum klik, bijvoorbeeld weer op de tab "forum", dan komt het er als volgt uit te zien:
Fonts Forum vanaf forum.jpg

Misschien een puntje om op een regenachtige zondagmiddag eens naar te kijken?
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Nog wat aanvullende info van mijn kant: ik krijg dit "probleem" in ieder geval bij:
- FireFox 14 (FF)
- Internet Explorer 9 (IE)

Wat daarbij opvalt, is dat de te grote fonts er anders uitzien onder FF dan onder IE. Onder FF zie ik een schreefloos font, onder IE juist een font met schreef.
Het lijkt wel alsof de site op dat punt niet de goede fonts meegeeft en de browser terugvalt op een ander, browserspecifiek font.

Als ik de pagina hard herlaad in FF (Ctrl+F5), dan treedt het "probleem" nog steeds op. Dat lijkt dus niet aan de cache te liggen.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Onlangs viel het me voor het eerst op, nu maar even melding van maken: in FireFox staat er in het menu van het forum sinds kort de tekst/menuoptie "Website" op een rare plaats, dwars door andere menuopties heen:

Menu forum FF.jpg

En Internet Explorer staat deze niet door andere menuopties heen, maar nog wel op een vreemde plek vind ik. Daarnaast staat daar het "pijltje-naar-beneden" van fotoalbum op een andere plek:

Menu forum IE.jpg

Eens een keertje naar kijken?
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Onlangs viel het me voor het eerst op, nu maar even melding van maken: in FireFox staat er in het menu van het forum sinds kort de tekst/menuoptie "Website" op een rare plaats, dwars door andere menuopties heen:

Bekijk bijlage 1349

En Internet Explorer staat deze niet door andere menuopties heen, maar nog wel op een vreemde plek vind ik. Daarnaast staat daar het "pijltje-naar-beneden" van fotoalbum op een andere plek:

Bekijk bijlage 1350

Eens een keertje naar kijken?

We zijn idd weer even met wat kleine aanpassingen voor het forum bezig ;) Maar ik kan bij deze zeggen dat het als het goed is opgelost moet zijn Big Grin
 
Zoals sommige al gezien hadden was er sinds korte tijd een nieuwe stijl kiesbaar in de stijlenkiezer (vBulletin TF Ideal (TEST 1200). Na ja nieuw is een groot woord aangezien het gewoon ons huidige concept is maar dan volledig op basis van vBulletin ipv de integratie met Wordpress. Sinds vandaag is er nog een test layout aan toegevoegd (vBulletin TF Ideal (TEST 1024) aangezien de meeste volgens onze stats nog op een resolutie van 1024*... zitten.

Kortom bekijk ze eens en laat maar horen wat jullie er van vinden.

Waarom weer een aanpassing?
Graag wil ik alvast in haken op deze vraag aangezien deze natuurlijk erg voor de hand ligt! Voorheen gebruikte we vBulletin in Wordpress en aangezien daar geen mod voor was hebben wij dit zelf in elkaar geknutseld. Echter geeft dit ook wat problemen mee als, langzamer laden aangezien Wordpress ook bij het refreshen van iedere pagina meegeladen werd en zijn er lettertype issues aangezien je koppeld aan Wordpress.

Wat zijn de voordelen?
- De laad snelheid van forum pagina's en foto's is aanzienlijk verbeterd
- De lettertype issues zijn verholpen
- Het TF Ideal thema komt nog beter tot zijn recht

Wat zijn de nadelen?
- Er is geen sprake van een dubbel menu. Je dient nu eerst op het knopje website te klikken voor je de website zelf weer ziet.

Aandachtspunt
In het verleden is er iets geroepen over een te lichte achtergrond. De achtergrond die nu in het forum zit heeft een mooi verloop maar als deze te licht eindigt horen wij het graag!
 
Wat zijn de voordelen?
- De laad snelheid van forum pagina's en foto's is aanzienlijk verbeterd
- De lettertype issues zijn verholpen
- Het TF Ideal thema komt nog beter tot zijn recht

Wat zijn de nadelen?
- Er is geen sprake van een dubbel menu. Je dient nu eerst op het knopje website te klikken voor je de website zelf weer ziet.
Gelijk ingesteld, en ben hier zeer over te spreken.
Zelfs datgene wat jij als een nadeel bestempelt, vind ik een voordeel.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!