Motor upgrades voor de 1.0 tsi 95 pk?

Hallo iedereen!

Ik vroeg me wat de meest gebruikte methodes zijn om het motor vermogen wat te verhogen. ik ga binnenkort mijn auto laten tunen bij VAG maar vraag me af of er daarna nog een manier is om meer motor vermogen te creeeren. Is er bijvoorbeeld een turbo swap die je kan doen zonder te hoeven lassen?
 
Volkswagen  AW GTI  2.0 TSI 200PK | Too be tuned.... 
Nou tijdens het chippen gaan ze de software aanpassen van je ECU, en daarbij doorboren ze de verzegeling van de behuizing van je ECU, vandaar dat ik mij af vraag of ze de behuizing van de ECU hebben doorboord.
Wat een onzin.
Via obdpoort.

[mod knip, geen reden om onaardig te reageren]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
misschien is er een spraakverwarring tussen een doorbroken zegel en een doorboorde ecu?
Dat zou goed kunnen hoor, dat ik op het verkeerde been wordt gezet door de woordkeuze. Bij doorboren stel ik me dan wellicht iets voor wat in feite minder heftig is ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Wat een onzin.
Via obdpoort.
Heb je de fabeltjeskrant gelezen?
Normalite moet een chiptunner bij de ECU komen, en de ECU zit in een verzergelde behuizing daarom doorboren ze de verzegeling en gaat de behuizing van de ECU af

Bekijk de 2 afbeeldingen maar dan zie je duidelijk het verschil ;')

Bij 1 zit de verzegeling behuizing er nog op en bij 2 is die verwijderd.
 

Bijlagen

  • 1.png
    1.png
    376.6 KB · Weergaven: 72
  • 2.png
    2.png
    5.2 MB · Weergaven: 70
Volkswagen  Polo  - 
Wat een onzin.
Via obdpoort.
Heb je de fabeltjeskrant gelezen?

Denk dat jij die eerder hebt gelezen citraat. van Rosinfield. DUS NIET VIA OBD.

Ja, hebben ze bij mij ook gedaan en direct op de ecu zelf de zaken successievelijk aangepast. Dus niet via OBD. Maar heb niet de indruk dat er iets doorboord is. Waar zou ik dat moeten vaststellen?
 
Volkswagen  Polo  - 
Normaal gesproken gaat het via OBD. Maar in geval van een nieuw motortype, zoals in de Polo GTI AW, is dat vaak niet (direct) mogelijk. Dacht wel dat chippen van een 1.0 tsi gewoon via OBD gaat. Althans, zo is het bij mijn Fabia jaren geleden ook gedaan.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!