Mooie lampen

@GewoonJan

m.a.w. die xenon optik lampen van dectane zijn dus een goede alternatief VS. zelfgebouwde retrofits?
volgens mij is het ook best wel mooi met die ledjes!

dus ga je ze ook kopen Stick Out Tongue? (kun je de retrofits op Ebay verkopen ofzo...)
 
@GewoonJan

m.a.w. die xenon optik lampen van dectane zijn dus een goede alternatief VS. zelfgebouwde retrofits?
volgens mij is het ook best wel mooi met die ledjes!

dus ga je ze ook kopen Stick Out Tongue? (kun je de retrofits op Ebay verkopen ofzo...)

Nee dit is niet waar, dit is xenon look, maar nog steeds gemaakt voor halogeenlampen, wat dus wil zeggen dat als je daar xenon in gaat steken het lichtbeeld even verstrooid gaat zijn als dat je het gewoon in je huidige units zet.. je tegenliggers gaan hier niet echt mee lachen Big Grin heb dit vroeger ook willen doen(de xenonoptic voor de 9n3 dan wel) maar na wat navragen toch maar niet gedaan. Dectane raad zelf ook aan geen xenon in hun units te gebruiken. De enige echte oplossing voor niet-gti koplampen + goed lichtbeeld/bundel is een retrofit
 
@webcrtor

Klopt niet wat je zegt..

Ik heb zowel in me eigen leaseauto en die van me vrouw (alfa mito) met halogeen lenzen aftermarket Xenon ingebouwd. Er treedt geen verstrooiing op en lichtbeeld is zeer goed met zeer duidelijke lijnen. Dit in tegenstelling tot de originele H7 units waar wel verstooiing het geval was.
 
Hallo all,

ik heb een vraagje.
Als je koplamp licht voorkant stuk is dan zou er toch een melding in het dashboard moeten komen van dat je lampje stuk is ?
Ik heb een polo bj 11-2009 Model 6r

En is het vervangen van dit lampje makkelijk te doen?

gr,
Erhan
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Hallo all,

ik heb een vraagje.
Als je koplamp licht voorkant stuk is dan zou er toch een melding in het dashboard moeten komen van dat je lampje stuk is ?
Ik heb een polo bj 11-2009 Model 6r

En is het vervangen van dit lampje makkelijk te doen?

gr,
Erhan
Ja, er zou een melding op je dashboard moeten komen. Tenzij de configuratie niet standaard is.

De hele koplamp moet eraf, zie (het begin van) deze handleiding:
Xenon HID - MyPolo

001-1.jpg



  1. Plak rondom de koplamp op de bumper/zijscherm op de rand een stuk schilderstape tegen het beschadigen van je lak. (Foto 1)
  2. Neem de stekker van de koplamp los aan de achterzijde van de koplamp.
  3. Draai de 2 torx schroeven aan de bovenzijde van de koplamp los zoals in de foto te zien is, als deze eruit zijn kun je de koplamp voorzichtig naar buiten drukken.
 
Bedankt Houz74 voor de info

Dashboard zou normaal moeten staan niks aan veranderd
tenzij dealer er wat mee gedaan heeft. Is daar ook in ondehoud namelijk.

Rij ik daar wel even langs om dat ook even te controleren.

Plaatje had ik ook gevonden dacht dat het voor veranderen was van de hele koplamp oid :)

iig bedankt.
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Hallo,

kom net van de dealer vandaan.

Het kan voorkomen dat het dashboard lampje wel eens niet brand omdat er zoveel lampjes in de auto zitten.
Kabels stekkers alles ziet er goed uit/in.

Maar nou weet ik nog steeds niet of deze gaat branden als er weer een kampje stukgaat. Ze konden het ook niet testen.

Mij is dit nog nooit overkomen namelijk in de autos waar ik mee gereden heb dan natuurlijk.

Iemand ervaring hiermee?
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Wat een rotsmoes van de dealer, ze hebben geen zin om het uit te zoeken dus.

Als je nou gewoon even een lampje eruit haalt, da's hetzelfde als of er 1 kapot is. Dan zou het storingslampje moeten gaan branden.
 
Volgens mij staat Lampdiagnose van Dimlicht standaard aan en van Grootlicht standaard uit.
Iedereen met VCDS zou het voor je kunnen checken.
Het gaat om Byte 16:
Bit 4 is voor Dimlicht
Bit 7 is voor Grootlicht

dit heb ik inderdaad bij de auto's met h4 gezien, heb echter nog geen auto aan de computer gehad met standaard h7, dus misschien dat het daar anders ligt.
als de codering hetzelfde is voor auto's met standaard h4, dan bestaat er een mogelijkheid dat er inderdaad een wijziging is geweest of iets 'standaard' verkeerd ingesteld is.
 
VW  6R  1.2TDI 
omdat het alleen bedoeld is om te LIJKEN dat er xenon in zit ;)
en als je er xenon in zet, dan moet je waarschijnlijk een gaatje maken om de kabel door te voeren en dat is aanpassen van het product ;)

lampen zijn niet op voorraad, een xenonset kan hier wel in gebouwd worden , heb je geen bluemotion kost deze xenonset 139 euro in 6000k of 8000k heb je een bluemotion komt er 30 euro bij voor een extra kabel.
Levertijd normaal gezien ca 2 dagen na bestelling.

Met vriendelijke groet,

[mod knip]
reclame verwijdert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ghehe, ik heb ook niet gezegd dat het niet kan, maar wat ik bedoelde was dat je niet de kenmerkende cutoff line krijgt met de lenzen;)
Je houd namelijk het opstaande vlak van halogeen;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Het ging er alleen om, dat je geen aanpassingen aan de koplamp hoeft uit te voeren Stick Out Tongue Uiteraard staat er niet bij dat jij zei dat et niet kan Stick Out Tongue Big Grin

Maar goed nieuws voor sommigen! We wachten af...;)
 
Aaaah zo!
Sorry, dan begreep ik je verkeerd:oops:

Btw lijkt me dat je zonder kapje aan de achterkant moet rijden of een doorvoer gaatje moet maken voor de xenonkabels;)
(of je moet heul enthousiast zijn en alles erin kunnen verwerken:lol:)

Maar ben benieuwd ja!
Ga jij voor een setje denkje?;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Kan gebeuren (zegt maurice altijd) heb voorlopig andere prio's ;) Wel heb ik goed nieuws voor diegenen die ze wel wilt hebben.

indien deze op de site voor 14:00 besteld worden kunnen we ze de volgende werkdag bij ons in huis hebben,liggen bij de fabriek op voorraad.

Met vriendelijke groet,

[mod knip]
reclame verwijdert

----- Original Message -----
To: ...
Sent: Tuesday, July 31, 2012 6:52 AM
Subject: Re: Betreft: Koplampen polo 6r

Goedemorgen,

Dat is helder, wanneer verwacht u de koplampen?

Ik hoor het graag,

Mvg,

" Ik zou zeggen Bestel"!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan gebeuren (zegt maurice altijd) heb voorlopig andere prio's ;) Wel heb ik goed nieuws voor diegenen die ze wel wilt hebben.

indien deze op de site voor 14:00 besteld worden kunnen we ze de volgende werkdag bij ons in huis hebben,liggen bij de fabriek op voorraad.

Met vriendelijke groet,

Hey Enzolino!

gaat dit nu over die vernieuwde dectane lampen? ik heb die oude in mijn auto met "audi" ledbalk. trouwens ook met xenon. gewoon gaatje boren in het plastic kapje. kabel er door en gaan met die banaan!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!