Mijn 9N

Vanochtend was het krabben geblazen. Nu zat er echter ook een laagje ijs van een millimeter aan de binnenkant van mijn voorruit. Is dit normaal of betekent het dat er ergens een lekkage zit? Bij mijn oude 6n was dit een laag van drie centimeter. Die noemde ik gekscherend mijn waterpolo.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Vanochtend was het krabben geblazen. Nu zat er echter ook een laagje ijs van een millimeter aan de binnenkant van mijn voorruit. Is dit normaal of betekent het dat er ergens een lekkage zit? Bij mijn oude 6n was dit een laag van drie centimeter. Die noemde ik gekscherend mijn waterpolo.
Eventjes in je koffer bij het reservewiel kijken! Daar willen ze (via de achterlichten) ook nog wel eens lekker. Ik had vorig jaar zonder overdrijven een litertje of 2 aan water in die bak staan... :rolleyes:

tempImageZi7KYh.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Dat is minder zeg, heb je het dicht gekregen?

Zal vandaag even de kofferbak checken, onder de matten voelt het droog maar ben nog niet zeker of het onder de vloerbedekking ook droog is. Helaas heb ik een lekkende auto nog nooit dicht gekregen.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Dat is minder zeg, heb je het dicht gekregen?

Zal vandaag even de kofferbak checken, onder de matten voelt het droog maar ben nog niet zeker of het onder de vloerbedekking ook droog is. Helaas heb ik een lekkende auto nog nooit dicht gekregen.
Ik heb het probleem opgelost door een setje nieuwe achterlichten te kopen :confused: Bij mijn oude setje achterlichten waren niet alleen de rubbers poreus, maar ook een van de clipjes aan de bovenkant was afgebroken waardoor er sowieso al geen goede afdichting mogelijk was. Probleem bij de achterlichten is doordat de bevestigingsgaten waar de clipjes van de achterlichten in vallen preciés in de watergoot zitten, dus wanneer er geen fatsoenlijke afdichting is loop ál het water van het dak via dat gat zo je auto in, waarna het rustig een weg richting de reservewielbak zoekt.
 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Geen water kunnen vinden, dus denk dat de auto droog is. Wel heb ik ontdekt dat de sigarettenaansteker geen spanning heeft en dat het niet een defecte zekering is helaas. Aangezien ik mijn navigatie er op aansluit dient dit wel gemaakt te worden. Dinsdag a.s. kijkt mijn monteur er naar.

Verder vind ik het overigens een fijne auto, rijdt en schakelt prima.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Heb de 9n3 nu een tijdje en de auto bevalt erg goed! Vind hem mooier dan de 9n maar niet zo mooi als een 6r. Zodoende ben ik langzaam wat aan het sparen voor een Polo 6r 1.4 benzine. Mocht iemand interesse hebben in mijn 9n3 is dat bespreekbaar.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Blijkbaar word ik gestraft voor mijn recente overweging de 9n3 te verkopen, want sinds vanavond beweegt de pook opeens heel zwaar. Zal maar weer met de auto naar de garage. Sinds mijn aankoop in oktober wordt dat dan de derde keer. Ben er nu wel flauw van ondertussen.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Verdrietig
Waarderingen: Ruud9N
Blijkbaar word ik gestraft voor mijn recente overweging de 9n3 te verkopen, want sinds vanavond beweegt de pook opeens heel zwaar. Zal maar weer met de auto naar de garage. Sinds mijn aankoop in oktober wordt dat dan de derde keer. Ben er nu wel flauw van ondertussen.
De monteur kon zo niks ontdekken, volgende week zetten we de wagen even op de brug om e.e.a. uit te sluiten.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
De monteur kon zo niks ontdekken, volgende week zetten we de wagen even op de brug om e.e.a. uit te sluiten.
Daar hoeft ie toch niet voor op de brug...
De schakel kabels komen links van je accu te voorschijn schutbord zijde,
lopen onder de accu door naar de schakel hevel of hoe ze dat ding ook willen noemen op de versnellingsbak,
die kan je voor je accu aan je radiateur kant zo met de hand bedienen.
Dus je kan dan vrij snel veel uitsluiten.
Kabels, schakel hevel, enz ff smeren is goed te doen vanaf boven, kan je zo bij.

Wel eerder gelezen ergens dat de busjes onder de pook verslijten.
Maar daar gaat ie niet zwaar van schakelen, eerder net of je mis schakelt.
Die zijn niet los leverbaar, dus word de pook met kabels vervangen.

Heb zelf gehad dat een kabelboom achter de accu omlaag hing na het vervangen van de accu.
Die kabelboom bleef hangen achter de schakel kabel.
Ging ie moeilijk in de versnelling door 1,3,5.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Het euvel heeft zich nog niet weer voorgedaan en het was na een lange rit. De monteur heeft een kort stuk in mijn auto gereden en kon niks geks ontdekken. Ik weet niet of het mogelijk is dat de pook na een lange rit zwaarder kan gaan of dat ik het me verbeeld heb, wat me stug lijkt want daar denk je niet aan tijdens het schakelen.

@DeeOow de auto gaat op de brug omdat ik wil zien hoe de staat is en of hij het waard is om mee door te gaan.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
De auto is nog niet op de brug geweest, heb niks meer gemerkt dus kennelijk heb ik mij verbeeld dat de pook zwaar ging. Heb alleen nog geen lange rit gedaan dus ik houd het nog even in de gaten. Verder bevalt de 9n3 prima, het is starten en rijden ook na een paar dagen kou en de auto niet gebruiken.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!