Mijn 9N

Na een lange rit op de autosnelweg had ik weer de indruk dat de pook zwaar ging en moeilijk aangreep. Daarna is de wagen op de brug geweest en de monteur kon niks vinden dat correspondeert met de klachten die ik waarnam en gelukkig ook geen roest. Ik houd het nog even in de gaten.

Verder is het een hele fijne auto, starten en rijden elke keer weer.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Ik ben nog steeds in het bezit van de 9n3 en de plannen om een 6r te kopen heb ik even op de lange baan geschoven aangezien ik mijn huidige 9n3 nog maar vrij kort in mijn bezit heb en dit een prima auto is.

Momenteel rijd ik gemiddeld 1 op de 9,5 oftewel 430 km met een volle tank. Niet heel zuinig als je het mij vraagt.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Oh, dat benaderd het verbruik van mijn GTI. Technisch wel alles in orde qua uitstoot etc? Voor een 1.4 blok lijkt me dit toch erg veel. Ik reed met mijn 9N 1.4 75PK ruim 1:13.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Na een lange rit op de autosnelweg had ik weer de indruk dat de pook zwaar ging en moeilijk aangreep. Daarna is de wagen op de brug geweest en de monteur kon niks vinden dat correspondeert met de klachten die ik waarnam en gelukkig ook geen roest. Ik houd het nog even in de gaten.

Verder is het een hele fijne auto, starten en rijden elke keer weer.
Zonet een twintigtal kilometers gereden en op de terugweg toen ik bijna thuis was en terug wilde schakelen naar de twee, ging de versnellingspook weer heel stroef en voelde het aangrijpen opnieuw heel bijterig aan. Met moeite kreeg ik de versnelling in de twee maar in de drie ging zowat helemaal niet meer.

Mijn monteur kan me meer vertellen, maar er is wel degelijk iets aan de hand met de auto.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Verdrietig
Waarderingen: Ruud9N
Even een korte update.

De vage klacht betreffende de versnellingspook is nog niet achterhaald en op korte stukjes uit het zich niet. Aangezien ik vooral korte stukjes rijd twijfel ik steeds of ik het mij toch verbeeld. En ik heb er in de praktijk dus geen hinder van dus laat ik het maar rusten.

Wat ik me niet verbeelde was een metal geluid dat ik maandag hoorde dat schaafde in de wielen. Dat bleek iets met de remmen te zijn wat de monteur verholpen heeft. Hij zei tegen me dat mijn auto nooit het benodigde onderhoud heeft gehad. En dat terwijl ik 'm vrij recent bij een Vakgarage gekocht heb met een nieuwe APK keurig die is uitgevoerd door hen voor maar liefst 150 euro dat nog even bovenop het aankoop bedrag kwam! Als dan de remmen na een paar maand al helemaal versleten zijn terwijl ik heel weinig rijd en al helemaal niet scheur, mag je concluderen dat de APK keuring een slager is geweest die zijn eigen vlees keurt.

Overigens krijgt de auto dat onderhoud nu wel en rijdt nu prima maar dat heeft me alweer genoeg gekost en ik wou het toch even gezegd hebben: handelaren die de naam Vakgarage voeren zijn ze niet allen waardig. En allemaal lovende recensies zegt ook niet altijd alles.

Wellicht klink ik nu wat negatief, maar de auto an sich rijdt goed en start altijd. Dus ik houd 'm voorlopig nog en mochten er in de nabije toekomst geen gekke dingen meer gebeuren ben ik net zo blij als wanneer ik de wagen zonder gebreken gekocht had. Nagenoeg niks is niet te fiksen aan auto's en wat niet stuk is behoeft niet gemaakt te worden!
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
De laatste tijd heb ik wat meer lange afstandsritten gereden en nu reed ik 1 op 13 gemiddeld.

Vandaag 39 liter in de tank gegooid en de km teller weer gereset. Eens zien of ik nog zuiniger kan rijden.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Zonet weer een langere rit gereden en merkte op de terugweg dat de pook weer enorm zwaar ging. Ben meteen langs de monteur gegaan, die het euvel nu direct herkende. Hij zei dat er alleen even iets gesmeerd moet worden, wat hij vrijdag a.s. doet.

De airco koelt nog steeds nadat die is bijgevuld en geconstateerd is dat de pomp lekt. Dus kan ik toch nog even genieten van de koelte zolang het duurt.

Sinds 22 april heb ik nog niet weer getankt en zit nu met nog een kwart benzine in de tank op 1 op 13!
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Heb de 9n3 nu een jaar, die volgens een review van de ANWB strakker afgeveerd is dan zijn voorganger van voor de facelift. Kan het me niet heugen alhoewel ik hiervoor zelf een tijdje in een 9n heb gereden.

Ondanks dat de auto soms dagenlang stilstaat is het steeds starten en rijden. Het is tot op heden een probleemloze wagen en ideaal voor mij. Het zware schakelen zal me toch wel tussen de oren hebben gezeten aangezien ik hiervoor lang in een automaat heb gereden.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Heb de 9n3 nu een jaar, die volgens een review van de ANWB strakker afgeveerd is dan zijn voorganger van voor de facelift. Kan het me niet heugen alhoewel ik hiervoor zelf een tijdje in een 9n heb gereden.

Ondanks dat de auto soms dagenlang stilstaat is het steeds starten en rijden. Het is tot op heden een probleemloze wagen en ideaal voor mij. Het zware schakelen zal me toch wel tussen de oren hebben gezeten aangezien ik hiervoor lang in een automaat heb gereden.
Bij een auto van 14 tot 16 jaar jong, zal je niet voelen of die harder of zachter afgeveerd is. Goed om te lezen dat je plezier hebt van je Polo.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Bij een auto van 14 tot 16 jaar jong, zal je niet voelen of die harder of zachter afgeveerd is. Goed om te lezen dat je plezier hebt van je Polo.
Ben zeker tevreden ja, een kleine auto die aanvoelt als een grote en het altijd doet en waarover ik niet maal of er een krasje op komt en of die smerig wordt. Ideaal dus. :)
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!