Mijn 9N

@SoloPolo hiervoor ook een 9N3 gehad met een 6 traps automaat, uit 2007. Was een hele fijne en probleemloze auto. Drie jaar geleden gekocht voor €3700,00 na 1,5 jaar aan ons neefje gegund voor €3000,00, het was zijn eerste auto. Inmiddels twee jaar zonder problemen APK gekeurd en worden nog steeds te koop aangeboden voor meer dan de prijs van 3 jaar geleden. Bizar wat de prijzen van gebruikte auto's zijn gestegen.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
@Sal ja de prijzen zijn enorm gestegen, ik heb mijn auto gekocht voor 2000 euro met defecte airco en microswitch (laten maken) en zie ze nu ouder voor meer te koop staan.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Alweer een maandje verder, nog immer starten en rijden maar nu heeft de microswitch aan de passagierskant het vermoedelijk begeven. Dit denk ik omdat die deur niet goed op slot gaat. Dit slaagt pas nadat ik naast de passagiersdeur ga staan en de deuren een paar keer open en sluit met de afstandsbediening. Of ligt dat aan de batterijen van de sleutel?
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Over een maand moet de 9n3 voor de APK dus maar eens even horen wat er aan gebeuren moet. Het is nog steeds starten en rijden en voor mijn situatie voldoet de auto zo goed dat ik 'm voorlopig maar houd. Een 6r lijkt me ook wel wat maar ik heb ook een herder die regelmatig vies mee terug in de auto gaat dus of ik daar zo blij mee zal zijn.... Big Grin
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Over een maand moet de 9n3 voor de APK dus maar eens even horen wat er aan gebeuren moet. Het is nog steeds starten en rijden en voor mijn situatie voldoet de auto zo goed dat ik 'm voorlopig maar houd. Een 6r lijkt me ook wel wat maar ik heb ook een herder die regelmatig vies mee terug in de auto gaat dus of ik daar zo blij mee zal zijn.... Big Grin
Daar heb je toch van die mooie opspanbare zeilen voor? Had me schoonmoeder ook voor haar hond.
 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Bij toeval liep ik tegen een Golf 5 fsi 1.6 vijfdeurs aan. Wat me aanspreekt is dat de wagen nagenoeg even groot en zwaar is als de Polo 9n3 dus besloot ik even een proefrit te maken. Dat viel me nogal tegen. Vond de auto een stuk houteriger rijden dan mijn 9n3 en heel zwaar sturen, dus toch maar van afgezien.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Na een paar nachtjes er over geslapen te hebben toch maar besloten deze Polo voorlopig te houden, dus nu wil ik de airco werkend hebben. Heb het onderdeelnummer van de kapotte aircopomp te weten 6Q0820808B. Ga eens kijken voor een tweedehands want nieuw vind ik ze vrij duur.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Na een paar nachtjes er over geslapen te hebben toch maar besloten deze Polo voorlopig te houden, dus nu wil ik de airco werkend hebben. Heb het onderdeelnummer van de kapotte aircopomp te weten 6Q0820808B. Ga eens kijken voor een tweedehands want nieuw vind ik ze vrij duur.
Weet je zeker dat het de pomp is die kapot is? En niet gewoon lekke radiator/koudemiddel op?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Ondanks dat mijn monteur me geen onnodig hoog bedrag zal rekenen voor het vervangen van de aircopomp, kan ik beter wat geld besparen door het zelf te doen. In de wandelgangen van dit forum ving ik op dat het relatief eenvoudig is, dus wil ik me er wel aan wagen. In dit filmpje wordt het voorgedaan en het lijkt me een klus die ik zelf wel zal kunnen. Het lastigste lijkt het mij om er bij te kunnen.

Ik hoorde de monteur in het filmpje iets zeggen over druk op de compressor. Naar ik aanneem is die er bij de mijne van af aangezien de airco is leeggelopen. Klopt dat? En moet ik verder nog ergens op letten?
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Ondertussen heb ik de Polo een jaar in mijn bezit en hij is net goedgekeurd voor de APK. De kosten waren 162,72 euro, inclusief het inbouwen van de aircopomp, airco service en het vullen dus dat viel alles mee!

De airco doet het nu dan eindelijk! Ook al hoeft die momenteel vanwege de temperatuur niet aan, is het natuurlijk wel ideaal met het vochtige weer tegen condens op de ramen!

Het spruitstuk van de uitlaat is wel aan vervanging toe en kon nog net een jaartje mee volgens de monteur. Maar ik erger me een beetje aan het geluid dus ben ik nu op zoek naar een tweedehands aangezien die nieuw erg duur zijn met 350 euro. Als iemand er nog een heeft of weet dan hoor ik het graag!

Ook zit er een roestplekje bij de dorpel dat ik wil laten lassen.

Dus deze oude VW rijd ik nu een jaar mee zonder problemen en de APK kostte nog geen tweehonderd euro. Ik zal het maar niet op Autoweekforum zeggen. ;)
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Pigeon
Helaas was de vreugde van korte duur en ontdekte ik tot mijn spijt dat ook deze Polo lek is. Bij de bestuurderskant blijkt de mat op de vloer zeiknat. Dit is dan mijn vierde Polo waar water naar binnenkomt! :(

Nu maar op zoek naar wat anders dus want als drie keer geen scheepsrecht is dan vier keer zeker niet! Het zal vermoedelijk dus geen Polo meer worden want die oude brikken zijn in negen van de tien gevallen lek.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!