Mijn 9N

Wel een duur grapje steeds indien er een probleem is een andere auto kopen Stick Out Tongue
Ik heb in het verleden dat pad al bewandeld met een lekke Polo waar ik een jaar mee bezig ben geweest om dicht te krijgen.
Ben stad en land afgereisd met steeds geen succes en sindsdien is mijn vertrouwen om een lek in een auto te vinden tot het nulpunt gedaald.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Een lek hoeft niet het eind van de wereld te zijn...
Een tijd terug met de 9n3 van mijn vriendin door de wasstraat geweest. Ipv dat alleen de buitenkant nat werd, kwam er ook heel veel water naar binnen bij de voeten van de bijrijderskant, onder het dash vandaan. Sta je raar te kijken.. Thuis de parafan los gehaald en trof een tuin met bult blubber aan. Emmertje vol met rotzooi en alle afvoeren schoongemaakt en getest met tuinslang. Sindsdien geen last meer en zorgen we ervoor dat de roosters van de parafan schoon blijft, met name in de herfst.
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.6 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Ik heb in het verleden dat pad al bewandeld met een lekke Polo waar ik een jaar mee bezig ben geweest om dicht te krijgen.
Ben stad en land afgereisd met steeds geen succes en sindsdien is mijn vertrouwen om een lek in een auto te vinden tot het nulpunt gedaald.
Maar als je niet weet waar je naar moet kijken, of überhaupt weet hoe je het beste een lekkage opzoekt dan word het inderdaad een lastig verhaal.

Open maken, en nat spuiten dat is de enige manier of het goed te vinden.
P.s een golf 5 wil ook nog wel een lekker hoor ;)
 
Maar als je niet weet waar je naar moet kijken, of überhaupt weet hoe je het beste een lekkage opzoekt dan word het inderdaad een lastig verhaal.

Open maken, en nat spuiten dat is de enige manier of het goed te vinden.
P.s een golf 5 wil ook nog wel een lekker hoor ;)
Er hebben meerdere monteurs naar gekeken, niet zo netjes van je om hun allemaal onbekwaam te noemen terwijl je ze niet eens kent.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Een lek hoeft niet het eind van de wereld te zijn...
Een tijd terug met de 9n3 van mijn vriendin door de wasstraat geweest. Ipv dat alleen de buitenkant nat werd, kwam er ook heel veel water naar binnen bij de voeten van de bijrijderskant, onder het dash vandaan. Sta je raar te kijken.. Thuis de parafan los gehaald en trof een tuin met bult blubber aan. Emmertje vol met rotzooi en alle afvoeren schoongemaakt en getest met tuinslang. Sindsdien geen last meer en zorgen we ervoor dat de roosters van de parafan schoon blijft, met name in de herfst.
Dat is een geluk bij een ongeluk, want meestal is het roest dat de boosdoener is.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Het kan even zoeken zijn dat klopt, maar ik heb ruim 10 jaar als monteur gewerkt en ik heb altijd alle lekkages gevonden, het is maar net hoeveel tijd er gegeven word.

Je kan er ook zelf naar kijken, demonteer de stoel vloerbedekking deurbekleding en zet er een waterspuit op en ga in de auto zitten met een zaklamp (eventueel talkpoeder)
Check afwatering airco, check je paravaan en de ruimte onder de paravaan ect ect

Maar misschien is het beter om een andere auto te kopen, gezien je al langere tijd aan het zoeken ben naar wat anders…
 
Het kan even zoeken zijn dat klopt, maar ik heb ruim 10 jaar als monteur gewerkt en ik heb altijd alle lekkages gevonden, het is maar net hoeveel tijd er gegeven word.

Je kan er ook zelf naar kijken, demonteer de stoel vloerbedekking deurbekleding en zet er een waterspuit op en ga in de auto zitten met een zaklamp (eventueel talkpoeder)
Check afwatering airco, check je paravaan en de ruimte onder de paravaan ect ect

Maar misschien is het beter om een andere auto te kopen, gezien je al langere tijd aan het zoeken ben naar wat anders…
Ik was inderdaad aan het zoeken maar neigde meer en meer naar deze auto toch te houden tot ik het water ontdekte. Ik heb gezien waar het water naar binnenkomt, dat is net bij dat stukje leer van de mat onder het rempedaal, daardoor had ik het ook niet gevoeld toen ik de wagen kocht.

De auto is nog niet verkocht, kan altijd nog even checken of dit keer het lek wellicht wel te dichten is.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Toch maar besloten naar het lek te gaan zoeken want de auto bevalt me verder goed en zo mooi vind ik een Golf 5 toch ook weer niet. Een Golf 6 zou ik wel willen maar die ligt buiten mijn budget. Dus zonet de vloerbedekking even losgetrokken bij de bestuurderskant en wie schetst mijn blijde verbazing? Daar was het alleen wat dampig. Vervolgens heb ik de vloerbedekking er weer ingeduwd, de rubberen mat er weer over en daar een droge krant op gelegd. Vervolgens heb ik een paar liter water over de auto gegoten (heb hier geen tuinslang) en de krant is vooralsnog kurkdroog. Kennelijk waren het toch mijn natte poten want ik ben veel outdoor en rijd met vieze laarzen weer naar huis.

Kortom, het lijkt er op dat ik me vergist heb en dat de auto droog is. Ik heb de krant nog even laten liggen voordat ik de vlag uithang, maar indien de auto niet lek is houd ik 'm voorlopig zeker. Dan beschouw ik deze vergissing als een waarschuwing dat je met tweedehands auto's beter koestert wat je hebt dan wat anders zoekt. ;)
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: _Maarten_
Rubberen mat even er uit, vloerbedekking er uit en laten drogen en daarna pas weer alles er in.
Daar is het gelukkig niet nat genoeg voor. Ik dubbelcheck vanmiddag nog even maar ben voor 95% zeker dat de oorzaak mijn natte laarzen waren.

Is het demping materiaal onder 't tapijt ook droog?
Want je zegt een rubberen mat te hebben, die hoort al vocht van je schoenen tegen te houden.
Daarom liggen die er nu bij de polo en T-cross ook in tot de lente komt.
Ja het demping materiaal was tot mijn blijde verbazing droog en alleen aan de oppervlakte wat vochtig. Bij de andere Polo's die wél lek waren was dat dus zeiknat.
Deze rubberen matten komen van de Action en er zitten volgens mij gaten in, maar goed punt dat ga ik nog even dubbelchecken.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: _Maarten_
De rubberen mat zit inderdaad een gat in op de plaats waar het nat was. Goedkope action troep. Heb toch nogmaals de vloerbedekking losgetrokken om weer de dempingmat te checken en tot mijn geluk is die echt alleen wat dampig.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!