Mijn 9N

Erg blij dat mijn 9n2 droog blijkt te zijn en ik begin de wagen ook steeds meer te waarderen nu ik er wat meer in rijd de laatste tijd.

Zonet de tank weer even volgegooid en ik heb gemiddeld 1 op 14 gereden wat voor deze auto volgens mij vrij zuinig is.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
De Polo is een mini Golf in wezen en ik heb een voorliefde voor kleine auto's. Zodoende ben ik destijds uitgekomen bij de 6n. Ik was meteen verkocht na een proefrit en heb nog steeds een zwak voor het kleine autootje. Daarna eens Japans i.v.m. de hype omtrent de betrouwbaarheid, maar wat mistte ik mijn VW Polo 6n. Gelukkig kon ik de Japanner nog ruilen tegen een 6n2 wat ik gauw heb gedaan. Dat was mijn eerste schakelbak overigens, daarvoor reed ik altijd automaat. Daarna een proefrit gemaakt in een 9n schakelbak en weer was ik meteen om. En het is toch ook een leuke auto?

IMG_9355.JPG

Mijn buren hebben een Lupo. Dat vind ik net wat te klein.

IMG_9134.JPG
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Eerder verbeeldde ik me al dat mijn auto wat bijterig schakelde maar kennelijk was dat toch een slecht voorteken. Al een tijdje had ik de indruk dat de koppeling niet meer goed omhoog kwam, maar bij nadere inspectie leek dat toch wel goed. Toen ik echter donderdag naar de 3 schakelde schoot de auto hoog in de toeren alsof ik gas gaf met ingetrapte koppeling. De symptomen gegoogeld waarbij versleten koppelingsplaten als mogelijke oorzaak tevoorschijn kwam. Heb die test even gedaan die jullie vast bekend is, auto op de handrem, koppeling intrappen, in de hoogste versnelling zetten, auto aan en de koppeling langzaam laten opkomen. Slaat de motor af dan zou je koppeling nog goed zijn. Nou, niet dus, de test slaagde maar zondagavond hield mijn auto er mee op toen ik onderweg was. Het lukte me nog net om langs binnenwegen de auto bij mijn garage te krijgen waar ie nu staat.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Verdrietig
Waarderingen: Ruud9N en Pigeon
Ben net gebeld door de garage en de koppeling is inderdaad aan vervanging toe. Het gaat me rond de 500 euro kosten.

Nou ja, door deze noodzakelijke investering zie ik me genoodzaakt de auto voorlopig te houden ook al wil ik graag een Golf 6. Als het meezit schakelt mijn 9n3 als boter straks, dus dan voelt het net alsof ik een nieuwe auto heb. Big Grin
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
De condensatorpomp blijkt kapot vertelde de garage me net. Kosten 108 euro ex btw + twee uren werk.

Dat wordt ook wel een 250 euro vrees ik, het loopt flink in de papieren dit jaar!
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!