SoloPolo

Actief lid
9 mei 2021
190
76
33
Land
Netherlands
Vanochtend was het krabben geblazen. Nu zat er echter ook een laagje ijs van een millimeter aan de binnenkant van mijn voorruit. Is dit normaal of betekent het dat er ergens een lekkage zit? Bij mijn oude 6n was dit een laag van drie centimeter. Die noemde ik gekscherend mijn waterpolo.

Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
20 september 2020
13
4
8
Land
Netherlands
Check even of de vloer droog is onder de matten, en verder raad ik je een vochtvreter aan om het bevriezen van de binnenkant te voorkomen. En zo'n anti ijs deken werkt ook goed(y)

Volkswagen  Polo 9n3  1.6 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo

Peet_B

Premium lid
Spritmonitor.de
30 maart 2020
293
212
69
's Hertogenbosch
Land
Netherlands
Accountnummer Spritmonitor.de
Spritmonitor.de
Vanochtend was het krabben geblazen. Nu zat er echter ook een laagje ijs van een millimeter aan de binnenkant van mijn voorruit. Is dit normaal of betekent het dat er ergens een lekkage zit? Bij mijn oude 6n was dit een laag van drie centimeter. Die noemde ik gekscherend mijn waterpolo.
Eventjes in je koffer bij het reservewiel kijken! Daar willen ze (via de achterlichten) ook nog wel eens lekker. Ik had vorig jaar zonder overdrijven een litertje of 2 aan water in die bak staan... :rolleyes:

tempImageZi7KYh.jpg

• Leuk

SoloPolo

Actief lid
9 mei 2021
190
76
33
Land
Netherlands
Dat is minder zeg, heb je het dicht gekregen?

Zal vandaag even de kofferbak checken, onder de matten voelt het droog maar ben nog niet zeker of het onder de vloerbedekking ook droog is. Helaas heb ik een lekkende auto nog nooit dicht gekregen.

Peet_B

Premium lid
Spritmonitor.de
30 maart 2020
293
212
69
's Hertogenbosch
Land
Netherlands
Accountnummer Spritmonitor.de
Spritmonitor.de
Dat is minder zeg, heb je het dicht gekregen?

Zal vandaag even de kofferbak checken, onder de matten voelt het droog maar ben nog niet zeker of het onder de vloerbedekking ook droog is. Helaas heb ik een lekkende auto nog nooit dicht gekregen.
Ik heb het probleem opgelost door een setje nieuwe achterlichten te kopen :confused: Bij mijn oude setje achterlichten waren niet alleen de rubbers poreus, maar ook een van de clipjes aan de bovenkant was afgebroken waardoor er sowieso al geen goede afdichting mogelijk was. Probleem bij de achterlichten is doordat de bevestigingsgaten waar de clipjes van de achterlichten in vallen preciés in de watergoot zitten, dus wanneer er geen fatsoenlijke afdichting is loop ál het water van het dak via dat gat zo je auto in, waarna het rustig een weg richting de reservewielbak zoekt.

• Leuk

SoloPolo

Actief lid
9 mei 2021
190
76
33
Land
Netherlands
Niks gevonden aan water bij het reservewiel gelukkig, maar onder de vloerbedekking heb ik nog niet goed kunnen kijken want die krijg ik lastig los.

SoloPolo

Actief lid
9 mei 2021
190
76
33
Land
Netherlands
Geen water kunnen vinden, dus denk dat de auto droog is. Wel heb ik ontdekt dat de sigarettenaansteker geen spanning heeft en dat het niet een defecte zekering is helaas. Aangezien ik mijn navigatie er op aansluit dient dit wel gemaakt te worden. Dinsdag a.s. kijkt mijn monteur er naar.

Verder vind ik het overigens een fijne auto, rijdt en schakelt prima.