Voorstellen Max1996 - Polo AW R-line TSI 115pk

Ik weet niet hoe het bij een aw zit,
Maar bij mijn ibiza was ik blij met een kleine ratel met verlengstukjes ik had 3 verschillende maten de kortste was te kort en de langste te lang Stick Out Tongue
Dit geeft misschien een beeld hoe krap het was :)
Dat geeft inderdaad een goed beeld hoe krap het is :eek:.
Ik had online al wat creatieve tips gezien om het "gemakkelijker" te maken. Waarschijnlijk zal er nog steeds een paar keer gevloekt worden maar ach ja.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Vandaag de RacingLine turbo inlet gemonteerd. Door alle tips en een handige montage video was dit eigenlijk binnen 30 minuten gepiept zonder problemen. Ik heb wat foto's toegevoegd van het resultaat, niks spectaculairs. Zo dadelijk de motor warm draaien en dan even een goed testrondje rijden.

@Pigeon en @Robin, het viel mij op tijdens het verwijderen van de originele turbo inlet dat er wat olie in de originele turbo inlet zat, hoort dit? Of weet iemand anders dit. Voor mijn gevoel lijkt dit niet te kloppen omdat er enkel lucht naar je turbo moet gaan via de turbo inlet, maar mogelijk heb ik het mis.
 

Bijlagen

  • Inlet1.jpg
    Inlet1.jpg
    2.8 MB · Weergaven: 52
  • Inlet2.jpg
    Inlet2.jpg
    2.8 MB · Weergaven: 54
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
welkom terug met je nieuwe aanwinst. hopelijk blijven ze er nu met hun fikken van af. ;):cool:

dit is een lijstje van de aanpassingen op mijn wagen.

Active info display kleuren looks naar GTI
Discover omzetten naar kleuren en looks GTI
Looks AID (Active info display) aanpassen
Perfomance monitor (sport monitor, geactiveerd)
Voice control (geactiveerd)
Think blue trainer (Verwijderd)
Dagrijverlichting instelbaar in het menu
Aanpassen helling assistent (tijdsduur, gevoeligheid en hellingsgraad)
Comming/leaving home op andere verlichtingsdelen
DRL’s uit bij optrekken handrem
Auto-unlock doors when shifting into park (P)
Claxon bij openen en sluiten (kort geluid)
Piep/claxon aanpasbaar in menu
Alarm activeren indien geen OEM alarm
Rijschoolmodus (in MMI)
Off road menu (in MMI)
Bijtankhoeveelheid in AID
Stopwatch in AID
Olie temperatuur in AID
Remote Control With Engine On (activering lock car with engine on)
Verbruiksweergave aanpassen (werkelijk verbruik en actieradius)
Lichtsensor aanpasbaar in menu
Interieur verlichting dimbaar (Fade-in Fade-out activering)
Ramen automatisch sluiten bij afsluiten auto tevens in het menu aanpasbaar
Comfort knipperlicht aanpassen (1…5x)
Achteruitrijlichten Lichtsterkte op 100% (standaard 85)
Weergave snelheid climatronic (in auto stand)
Start/stop systeem uitgeschakeld
SD kaartsloten vrijgeschakeld (mogelijkheid om andere kaarten dan die van vw en grotere te gebruiken)
EL-Wire toegevoegd aan dashboard (samen werkend met interieur verlichting, en buitenverlichting auto stand)
Grote dakspoiler (origineel VW)
Clubsport DSG pook met rood stiksel in het leder
Helix Sound System bijgeplaatst (balk versie)
Gasveren geplaatst motorkap
K&N vervanging luchtfilter
H&R verlaging veren 35mm voor en 35mm achter
Motortune (Ziptuning)
Cplay2air (draadloos CarPlay)

denk dat het zo ongeveer alles is als ik niets vergeten ben.
Mooie polo en aanpassingen
Heb een vraagje waar heb je dit besteld en laten zetten?
Vindt de rode lijnen heel mooi hoe het is verwerkt in heel je dashboard
 

Bijlagen

  • B7E5F716-ED07-45CA-B11A-4DF4947D990F.png
    B7E5F716-ED07-45CA-B11A-4DF4947D990F.png
    5.8 MB · Weergaven: 26
Volkswagen  Polo 2G/AW  2.0 TST GTI 
Auto staat momenteel bij de spuiter. Door redelijk wat steenslag op de voorbumper was ik niet meer tevreden over de lak, te veel kleine beschadigingen. Morgen kan ik de polo weer ophalen en is de bumper weer "zo goed als nieuw".

Volgend project:
  • Verlagingsveren van Cobra
  • Spacers?
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Te laat gelezen dat dit topic vorig jaar ergsens geopend is. Wat voor verschil merk jij tussen EURO 98 en EURO 95? Ik ben hier niet in thuis en hoor daarom graag wat jouw bevindingen zijn.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Te laat gelezen dat dit topic vorig jaar ergsens geopend is. Wat voor verschil merk jij tussen EURO 98 en EURO 95? Ik ben hier niet in thuis en hoor daarom graag wat jouw bevindingen zijn.
Laten we vooropstellen dat het topic EURO 95 en EURO 98 altijd een leuke discussie blijft waar vooral emotie een grote rol speelt. Ik kan alleen mijn ervaring / mening geven :).

Allereerst tank ik alleen EURO 98 bij Shell omdat ze claimen dat er 0% Bio-ethanol in zit. Wettelijk mag er in EURO 98 tot 5% bio-ethanol inzitten, dit zie je vaak terug bij de "goedkopere" tankstations. Daarnaast claimt Shell dat er additieven in de brandstof zit. Ik citeer: "De verbeterde Shell V-Power Benzine bevat 3x meer reiniging en beschermende moleculen. Shell V-Power verwijdert 100% van de prestatie verminderde afzettingen en beschermt tegen de vorming hiervan op vitale motoronderdelen, zoals brandstofinjectoren en inlaatkleppen". Kortom: Ik kan dus niks zeggen over EURO 98 bij andere tankstations enkel over de EURO 98 van Shell.

Ik merk dat de motor op EURO 98 iets rustiger en/of soepeler draait. Dit heb ik ervaren in mijn vorige polo waarbij ik eerst EURO 95 tankte en toen na een aantal tankbeurten ben overgestapt op EURO 98. Bij mijn huidige polo heb ik na de aanschaf direct EURO 98 getankt dus heb ik geen ervaring met het verschil tussen EURO 95 en EURO 98. Daarnaast kon ik wat meer kilometers rijden op een EURO 98 tank t.o.v. een EURO 95 tank.

Maar nu denk ik vooral het belangrijkste aspect van EURO 98, de emotie. Ik denk dat de meeste van ons op het forum zichzelf wel "auto liefhebber" mogen noemen. En als auto liefhebber doe je net iets meer voor je auto dan menig ander mens. Kijk je zonder emotie naar je auto die je enkel van A naar B brengt, en bekijk je de discussie EURO 95 / EURO 98 puur rationeel gezien:
  • Gemiddeld een auto maar een aantal jaren in iemands bezit is
  • Het prijsverschil tussen EURO 95 / EURO 98 aanzienlijk groot is
  • Bijna geen kilometer winst op een tank EURO 98 t.o.v. een tank EURO 95
  • Meeste "moderne" auto's gemaakt zijn voor EURO 95
Tank dan lekker EURO 95. Ik tank vooral EURO 98 omdat ik geloof dat het net iets beter is voor mijn auto als auto liefhebber. Dat ik denk dat EURO 98 beter is voor mijn auto wil niet zeggen dat EURO 95 slecht is. Het is nooit wetenschappelijk bewezen dat auto's die enkel EURO 98 hebben getankt langer meegaan dan auto's die enkel EURO 95 hebben getankt omdat er zoveel meer factoren een rol spelen in de levensduur van een auto.

Oh en om niet te vergeten, als je auto gechipt is op EURO 98 dan lijkt het mij sowieso wel verstandig om EURO 98 te tanken.

Hopelijk heb je iets aan dit lange betoog :)
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Laten we vooropstellen dat het topic EURO 95 en EURO 98 altijd een leuke discussie blijft waar vooral emotie een grote rol speelt. Ik kan alleen mijn ervaring / mening geven :).

Allereerst tank ik alleen EURO 98 bij Shell omdat ze claimen dat er 0% Bio-ethanol in zit. Wettelijk mag er in EURO 98 tot 5% bio-ethanol inzitten, dit zie je vaak terug bij de "goedkopere" tankstations. Daarnaast claimt Shell dat er additieven in de brandstof zit. Ik citeer: "De verbeterde Shell V-Power Benzine bevat 3x meer reiniging en beschermende moleculen. Shell V-Power verwijdert 100% van de prestatie verminderde afzettingen en beschermt tegen de vorming hiervan op vitale motoronderdelen, zoals brandstofinjectoren en inlaatkleppen". Kortom: Ik kan dus niks zeggen over EURO 98 bij andere tankstations enkel over de EURO 98 van Shell.

Ik merk dat de motor op EURO 98 iets rustiger en/of soepeler draait. Dit heb ik ervaren in mijn vorige polo waarbij ik eerst EURO 95 tankte en toen na een aantal tankbeurten ben overgestapt op EURO 98. Bij mijn huidige polo heb ik na de aanschaf direct EURO 98 getankt dus heb ik geen ervaring met het verschil tussen EURO 95 en EURO 98. Daarnaast kon ik wat meer kilometers rijden op een EURO 98 tank t.o.v. een EURO 95 tank.

Maar nu denk ik vooral het belangrijkste aspect van EURO 98, de emotie. Ik denk dat de meeste van ons op het forum zichzelf wel "auto liefhebber" mogen noemen. En als auto liefhebber doe je net iets meer voor je auto dan menig ander mens. Kijk je zonder emotie naar je auto die je enkel van A naar B brengt, en bekijk je de discussie EURO 95 / EURO 98 puur rationeel gezien:
  • Gemiddeld een auto maar een aantal jaren in iemands bezit is
  • Het prijsverschil tussen EURO 95 / EURO 98 aanzienlijk groot is
  • Bijna geen kilometer winst op een tank EURO 98 t.o.v. een tank EURO 95
  • Meeste "moderne" auto's gemaakt zijn voor EURO 95
Tank dan lekker EURO 95. Ik tank vooral EURO 98 omdat ik geloof dat het net iets beter is voor mijn auto als auto liefhebber. Dat ik denk dat EURO 98 beter is voor mijn auto wil niet zeggen dat EURO 95 slecht is. Het is nooit wetenschappelijk bewezen dat auto's die enkel EURO 98 hebben getankt langer meegaan dan auto's die enkel EURO 95 hebben getankt omdat er zoveel meer factoren een rol spelen in de levensduur van een auto.

Oh en om niet te vergeten, als je auto gechipt is op EURO 98 dan lijkt het mij sowieso wel verstandig om EURO 98 te tanken.

Hopelijk heb je iets aan dit lange betoog :)

Mooi verwoord en idd wat de ANWB/ADAC ook aangeven:


Bij licht tot normaal belaste motor heeft het tanken van een hoger octaan benzine geen voordelen, maar als de motor flink aan de bak moet, kan je met een brandstof met hoger octaangetal dus betere prestaties verwachten.

 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996
Laten we vooropstellen dat het topic EURO 95 en EURO 98 altijd een leuke discussie blijft waar vooral emotie een grote rol speelt. Ik kan alleen mijn ervaring / mening geven :).

Allereerst tank ik alleen EURO 98 bij Shell omdat ze claimen dat er 0% Bio-ethanol in zit. Wettelijk mag er in EURO 98 tot 5% bio-ethanol inzitten, dit zie je vaak terug bij de "goedkopere" tankstations. Daarnaast claimt Shell dat er additieven in de brandstof zit. Ik citeer: "De verbeterde Shell V-Power Benzine bevat 3x meer reiniging en beschermende moleculen. Shell V-Power verwijdert 100% van de prestatie verminderde afzettingen en beschermt tegen de vorming hiervan op vitale motoronderdelen, zoals brandstofinjectoren en inlaatkleppen". Kortom: Ik kan dus niks zeggen over EURO 98 bij andere tankstations enkel over de EURO 98 van Shell.

Ik merk dat de motor op EURO 98 iets rustiger en/of soepeler draait. Dit heb ik ervaren in mijn vorige polo waarbij ik eerst EURO 95 tankte en toen na een aantal tankbeurten ben overgestapt op EURO 98. Bij mijn huidige polo heb ik na de aanschaf direct EURO 98 getankt dus heb ik geen ervaring met het verschil tussen EURO 95 en EURO 98. Daarnaast kon ik wat meer kilometers rijden op een EURO 98 tank t.o.v. een EURO 95 tank.

Maar nu denk ik vooral het belangrijkste aspect van EURO 98, de emotie. Ik denk dat de meeste van ons op het forum zichzelf wel "auto liefhebber" mogen noemen. En als auto liefhebber doe je net iets meer voor je auto dan menig ander mens. Kijk je zonder emotie naar je auto die je enkel van A naar B brengt, en bekijk je de discussie EURO 95 / EURO 98 puur rationeel gezien:
  • Gemiddeld een auto maar een aantal jaren in iemands bezit is
  • Het prijsverschil tussen EURO 95 / EURO 98 aanzienlijk groot is
  • Bijna geen kilometer winst op een tank EURO 98 t.o.v. een tank EURO 95
  • Meeste "moderne" auto's gemaakt zijn voor EURO 95
Tank dan lekker EURO 95. Ik tank vooral EURO 98 omdat ik geloof dat het net iets beter is voor mijn auto als auto liefhebber. Dat ik denk dat EURO 98 beter is voor mijn auto wil niet zeggen dat EURO 95 slecht is. Het is nooit wetenschappelijk bewezen dat auto's die enkel EURO 98 hebben getankt langer meegaan dan auto's die enkel EURO 95 hebben getankt omdat er zoveel meer factoren een rol spelen in de levensduur van een auto.

Oh en om niet te vergeten, als je auto gechipt is op EURO 98 dan lijkt het mij sowieso wel verstandig om EURO 98 te tanken.

Hopelijk heb je iets aan dit lange betoog :)
Duidelijk! Bedankt voor je betoog! Haha.

Ik citeer: ''Als je auto gechipt is op EURO 98 dan lijkt het mij sowieso verstandig om EURO 98 te tanken.'' Hoe weet ik dit? Ik ben echt een leek in dit soort dingen. Ik ben dan wel een autoliefhebber, maar ik vind het verschil in prijs tussen 95 en 98 net iets te groot waardoor ik het denk ik niet snel zou tanken, ook als het beter voor de auto zou zijn.
Kijk, als ik nou echt daadwerkelijk verschil zou merken zou ik het nog wel willen gaan tanken.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!