Voorstellen Max1996 - Polo AW R-line TSI 115pk

Bedoel je niet inspectie over 15.000 ipv kleine beurt? Olie hoeft in principe om de 30.000, meer is natuurlijk altijd goed.
Nieuwe auto, ter vervanging van?
Hoe bedoel je? Ik doe iedere 15.000 km een beurt en dan dus afwisselend tussen klein en groot. Bij iedere beurt wordt wel de olie ververst. Hoeft wellicht niet, toch fijn dat het gebeurd.

Nieuwe auto ter vervanging van deze. De nieuwe Audi A3 plug-in hybride of Volkswagen Golf plug-in hybride op het oog.

Hey Max, vraagje. Heb je geen longlife olie? dan wordt service interval 30.000 of 2 jaar. Dit heb ik nu wel bij de passat.
Ze gebruiken bij Vagtechniek Castrol, of het long life is weet ik niet. Ik ververs de olie in ieder geval iedere 15.000 km. Wellicht iets te snel maar toch.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Met 40.000 per jaar zou je prima om de 30.000 olie kunnen wisselen hoor, dan ververs je minstens 1x per jaar de olie. De inspectie om de 15.0000 km wordt bij de dealers vaak gewoon overgeslagen, dat is namelijk een visuele inspectie. Voorwaarde is wel dat er longlife olie gebruikt wordt.

Longlife onderhoud is een beurt elke 30.000 of 1x in de 2 jaar.

Voor m'n BMW hou ik 1x per jaar aan, dan heeft ie ongeveer 25.000 gereden en krijgt hij weer Castrol longlife olie. De auto van mijn vrouw doet 5.000 per jaar en wordt om de 2 jaar de olie ververst.
 
Zooooooveeeel ?
Ben je dan wel eens even thuis ? ;)
Zeker, voor de files vertrekken en voor of na de files terug naar huis.

Met 40.000 per jaar zou je prima om de 30.000 olie kunnen wisselen hoor, dan ververs je minstens 1x per jaar de olie. De inspectie om de 15.0000 km wordt bij de dealers vaak gewoon overgeslagen, dat is namelijk een visuele inspectie. Voorwaarde is wel dat er longlife olie gebruikt wordt.

Longlife onderhoud is een beurt elke 30.000 of 1x in de 2 jaar.

Voor m'n BMW hou ik 1x per jaar aan, dan heeft ie ongeveer 25.000 gereden en krijgt hij weer Castrol longlife olie. De auto van mijn vrouw doet 5.000 per jaar en wordt om de 2 jaar de olie ververst.
Eigenlijk weet ik dat ook goed, ervan uitgaan dat er inderdaad longlife wordt gebruikt. Maar toch ben ik een tikkeltje eigenwijs :)

Maar goed, de auto staat nu bij Vagtechniek. Ik ben benieuwd wat de 'schade' gaat zijn.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Polo opgehaald, niets bijzonders. Enkel de ruitenwissers aan de voorzijde opnieuw afgesteld en ook meteen maar laten vervangen. Het afstellen was ook echt nodig aangezien ze stuiterde over de ruit.

Met 40.000 per jaar zou je prima om de 30.000 olie kunnen wisselen hoor, dan ververs je minstens 1x per jaar de olie. De inspectie om de 15.0000 km wordt bij de dealers vaak gewoon overgeslagen, dat is namelijk een visuele inspectie. Voorwaarde is wel dat er longlife olie gebruikt wordt.

Longlife onderhoud is een beurt elke 30.000 of 1x in de 2 jaar.

Voor m'n BMW hou ik 1x per jaar aan, dan heeft ie ongeveer 25.000 gereden en krijgt hij weer Castrol longlife olie. De auto van mijn vrouw doet 5.000 per jaar en wordt om de 2 jaar de olie ververst.
Er gaat inderdaad longlife olie in, om precies te zijn Castrol Edge Prof. Longlife 5W30.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Na een heerlijke wintersport in Oostenrijk vandaag de polo met de hand gewassen en in de keramische coating gezet. Hij was heel smerig met veel zout en zand na 2000 kilometer in de beentjes. Omdat ik toch bezig was nog even alles onder de motorkap afgedaan met een doek. In hoeverre ik erbij kon. Nog even snel twee foto's gemaakt van het resultaat (helaas geen mooi weer..).

Op de autobahn de 190 km/h aangetikt met 3 personen en volledige wintersport bagage. Dat was toch iets minder comfortabel dus voornamelijk 150 km/h gereden wat prima ging.

Auto2.jpg

Ziet er goed uit! Heb je veren van 30mm of 45mm laten monteren?
30 mm laten verlagen met Cobra veren.
 

Bijlagen

  • Auto1.jpg
    Auto1.jpg
    2.1 MB · Weergaven: 35
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol en kawazxr
Nieuwe toplagers gemonteerd; ze kraakten een beetje na het verlagen. Het kraken is niet volledig verdwenen, maar wel verminderd. Vagtechniek gaf tijdens de APK aan dat er niets defect was en hebben nog even alle rubbers gesmeerd. Er is niets aan de hand, behalve dat het lichte kraken soms storend kan zijn.
 

Bijlagen

  • 81C1798E-01A2-4BD6-8E63-257C20069F38.jpeg
    81C1798E-01A2-4BD6-8E63-257C20069F38.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 27
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!