levertijd

Forzanijmegen zei:
Wie kan mij vertellen wat de levertijd is voor een polo bm
en hoe komen jullie erachter waneer de productie week is?

paul

Ik denk dat je dan het beste contact kan opnemen met de dealer of het garagebedrijf waar je de wagen besteld hebt... ;)
 
Forzanijmegen zei:
Wie kan mij vertellen wat de levertijd is voor een polo bm
en hoe komen jullie erachter waneer de productie week is?

paul

Voor zover je er iets aan hebt, de mijne is besteld in de eerste week van februari en is geleverd op de zaterdag in het paasweekend, 11 weken in totaal dus. Viel me reuze mee want hij was eigenlijk pas gepland om af te leveren in de tweede week van mei.

Wel niet veel extra's, alleen executive plus pakket en 5-deurs. Weet niet of dat er mee te maken heeft.
 
fonta zei:
OE OE OE OE OE
ik kan mijn auto ieder moment ophalen :)
Staat sinds de 5e klaar maar de financierder van mijn werkgever wil niet echt opschieten. Als het goed is dan kan ik hem morgen of overmorgen ophalen :)
Bestelling was op 16 januari...

Wat voor Polo heb je besteld? Een Highline toevallig, want dan ga ik mijn dealer toch echt maar eens aanspreken...
 
Ik ben afgelopen vrijdag geweest voor een proefrit en offerte van een Polo BlueMotion Comfortline met alle opties en kreeg te horen dat de auto in week 28 geleverd kon worden.

De levertijden van de niet-BlueMotion Polo's waren trouwens een stuk langer (vanwege voldoende voorraad van de BlueMotion)!
 
De verkoper heeft mij verteld dat de levertijd een week of 8 zou bedragen. Begin juni zou ie (GTI) klaar moeten staan. Na het lezen van bovenstaande berichtjes ben ik benieuwd of VW deze levertermijn ook daadwerkelijk gaat halen.
 
Zo, sinds afgelopen zaterdag in het bezit van de Polo GTI, en ik heb er nu al spijt van !!!!!!!!!!!!, dat ik hem niet eerder besteld hebt.
Maar wat een beest van een auto, nadat de teller even voorbij de eerste 100 km was gesprongen, en het blok op bedrijfstemperatuur (103 grd) stond, de automaat maar eens naar de S stand geduwd.
Stuk recht asfalt, en gaan met die banaan ( kon het niet laten ), het lijkt wel een huilende hyena die prooi ruikt in de vorm van een Venixwijkauto ( Mondeo / Passat / C4 ), en deze in no-time verslindt.
Je wordt echt in je stoel gedrukt, ook het geluid is dan lekker hoorbaar ( onder normale rijstijl hoor je hem niet ).
Heb trouwens veel bekijks met het witte monster, tot ze mijn grijze kop zien.
Gelijk even de lak behandeld met Meguiar M16
Open dak is ook heerlijk, met dit weer . Wat me opvalt, is dat de Xenon geen meedraaiende lampen heeft ( mijn Golf 6 had dit wel).
Ook het vanzelf dichtgaan van de portieren vanaf 20 km ontbreekt, evenals een lichtsensor confused smiley, voor een auto van 28K.
En wat opvalt, is dat deze auto niet de bocht uit te krijgen is door het sperdifferentieel, tenzij je echt je best doet.
Omdat hij af fabriek verlaagd is, stuurt hij lekker strak zonder dat je nieren beginnen te wandelen.
Ipod werkt ook perfect icm de RNS 310, wat ik trouwens ouwe meuk vindt, waarom geen RNS 315 ?????????
Zelfs in mijn nieuwe Caddy zit een nieuwe RNS 315. Benzineverbruik bij ,,normaal,, rijden zit rond de 1:13 / 14.
Kortom, ga hem eerst beheerst inrijden, met zo nu en dan even het gas er op. Big Grin
 
Kreeg net een telefoontje van den dealert. Week 21 wordt mijn polo in elkaar geknutseld. Halverwege juni moet ie dan binnen zijn bij de dealer. Eind juni / begin juli kan ik hem gaan ophalen. Dus de beloofde 8 weken levertijd worden er uiteindelijk 11.
 
Orthrus zei:
Kreeg net een telefoontje van den dealert. Week 21 wordt mijn polo in elkaar geknutseld. Halverwege juni moet ie dan binnen zijn bij de dealer. Eind juni / begin juli kan ik hem gaan ophalen. Dus de beloofde 8 weken levertijd worden er uiteindelijk 11.

Prijs je gelukkig zou ik zeggen. Mijn bestelling was op 23 december. Leverdatum bij de dealer staat op 8 juni, dus rij ik er pas halvewege juni in. Dat is gewoon een half jaar...
 
Gti besteld in januari, levering zou in maart plaatsvinden, 1e brief ontvangen verwachte leverdatum is verzet naar 2 juni, vorige week 2e brief ontvangen. Nieuwe levertijd verzet naar 12 juli. Ik ben naar de dealer geweest( Amersfoort ) om verhaal te halen. Ze begrepen mijn frustratie, en ze zullen hun best doen om de auto 12 juli te leveren. Bedoeling was om de eerste maand met 180 pk te rijden vervolgens met 210pk maar zijn voorkeur was dit meteen uit te voeren. Samen met de standkachel, prima hoor!Hij vertelde dat de auto in prijs verlaagd is en dat ik daar ook recht op had, dat kon ik wel waarderen. Als laatste heb ik een afneembaar trekhaak erop laten zetten en kreeg daar 100 euro korting op( setje alu dakdragers heb ik er ook bij gekregen) dealer pon Amersfoort super!
 
@ruud

Ieder nadeel heeft zijn voordeel ....in dit geval een prijsverlaging...maar helaas nog wel lang wachten.

Hier nog iemand die wacht op zijn GTI. Vandaag nog even bij de dealer geweest om de standaard GTI velgen te laten spuiten en er winterbanden op te laten zetten zodra die binnen is. Moet zelf even de 18 inch velgen brengen zodat ze die er gelijk onder kunnen zetten bij aflevering.

Binnenkomst is nog steeds week 33 en afleveren week 34 of 35(ivm schroefset en velgen)
 
Zo, nog maar eens een telefoontje richting verkoper. En goed nieuws. :) Het chassisnummer was bekend en de GTI komt 24 juni bij de dealer binnen en met een beetje geluk heb ik hem 29 of 30 juni in mijn bezit. 6 april heb ik hem besteld en uiteindelijk is hij 3 weken later dan afgesproken.
 
Deze week is er een chassisnummer aan m'n polo gehangen.
een polo BM.
Weet er iemand hoelang het dan duurt voordat ie bij de dealer is
en weet iemand hoelang een dealer nodig heeft voor dat die afgeleverd wordt?
 
@Forzanijmegen
als de auto bij de dealer is heeft de dealer nog +- 2 weken nodig om hem afteleveren bij jou.
Teminste zo is dat mijn gezegt bij Volkswagen hegeman nijmegen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!