levertijd

pluspunt van lange levertijd: rijd al bijna 5 volle maanden gratis in mijn moeder dr auto in plaats van mn oude dure bak ;) en hoe slecht hij ook is, ik zit droog en des te beter vind ik de mijne dalijk :twisted:

zal trouwens binnenkort eens bij de dealer binnen stappen, productieweek is inmiddels net geweest.. dus kijken of ze al iets weten
 
KYC zei:
maar 6 maanden levertijd vind ik echt niet normaal meer hoor...als je nu nog een auto hebt dan is het geen probleem je kunt er nog een half jaartje mee door rijden maar voor mensen die geen alternatieven hebben die kunnen beter een Occassion kopen ofzo...dan maar met iets minder opties >_<

Tja wat moet ik anders ?

Mijn auto staat een inruilwaarde voor vast met een variabele levertijd van de nieuwe.
Dus afschrijving heb ik niet extra lijkt me. Alleen brandstof erin, verzekeren en wegenbelasting.
Onderhoud doe ik niet meer als het niet echt nodig is. Auto gaat toch de handel in.
 
net langs de dealer geweest, en bij een telefoontje naar de importeur werd het volgende meegedeeld: "de auto is letterlijk 10 minuten geleden op de vrachtwagen naar jullie gezet" :cool: dus nog ongeveer een week volgens de dealer en dan mag hij eindelijk met mij mee.

Tevens meteen gevraagd over de GTI tellerbak, wordt uitgezocht en hoor ik nog van. (of het ging kwa garantie begonnen ze over..)
 
Voor iets te posten zal ik me eerst ff voorstellen: Etienne 34 jaar uit Maastricht en vanaf mei als het goed is in het bezit van een zwarte Polo BM als vervanging van mijn huidige Ford Focus (beiden auto van de zaak).

Mijn lease Polo BM met als optie het executive plus pakket is vorige week besteld en van de leasemaatschappij heb ik deze week gehoord dat hij waarschijnlijk in week 19 geleverd zal worden. Dat zijn 14 weken, valt me nog mee als ik sommige reactie hier lees.
 
Weet er iemand hier waar de nieuwe Polo gemaakt wordt? Ik heb hem eind december besteld en toen zeiden ze de 2e wek van april,is dit realistisch?

Aangezien ze mijn vorige wagen pert total gereden hebben (tegenligger reed door het rood tegen 100km tegen mij gevlamd) rijd ik dus nu al heel de tijd rond met mijn fiets en hang af van vervoer door anderen, heel tof :evil: !
 
MagicSenna zei:
Weet er iemand hier waar de nieuwe Polo gemaakt wordt? Ik heb hem eind december besteld en toen zeiden ze de 2e wek van april,is dit realistisch?

Aangezien ze mijn vorige wagen pert total gereden hebben (tegenligger reed door het rood tegen 100km tegen mij gevlamd) rijd ik dus nu al heel de tijd rond met mijn fiets en hang af van vervoer door anderen, heel tof :evil: !

Damn met de fiets >_< dat is niet leuk idd...total loss rijden is sowieso echt een gedoe!! ook met de verzekering enzo :roll:
 
@ KYC:
idd, het gedoe van de verzekering is iss zeer zuur. Gelukkig gaven ze nog een goede prijs voor mn wagen. maar ja, geld verlies je ziezo altijd :(. Zeker zo zuur omdat ik niet in fout was...
ik kan je wel vertellen dat het verschietachtig is als iemand in volle vaart* op je inrijdt...trillende benen is het resultaat!
 
Ik ben gister naar m'n dealer geweest en kreeg the horen dat mijn nieuwe polo deze week (week 6) is gebouwd. Ik denk dat de verkoper er wel en half uur mee bezig is geweest om dat uit te zoeken. De verkoper zij toen dat waarschijnlijk binnen 4 weken de auto daadwerkelijk in mijn bezit is!! Dit is twee weken eerder dan gepland, er werd tegen mij gezed dat mijn nieuwe auto in week 12 zou worden geleverd. Ik kan niet wachten!
 
aankomende week is het eindelijk zover! hij staat er al een volle week dus gisteren besloot ik spontaan alvast te gaan kijken..
kom ik bij de dealer: nee meneer hij staat hier niet, hij staat bij de Seat hier vlakbij om gepoetst te worden..

Dus ik naar de Seat: nee meneer hier staan alleen Seat auto's!
dus na doorvragen kwam ik erachter dat mijn auto op hun opslag terrein stond en ik er niet bij mocht, en kwamen ze met het heldere idee om maar een plaatje op internet te zoeken van mijn auto :roll:
waarvan mijne dus uniek in NL is.. juist

dus nog even geduld :twisted:
 
ook week 5 :) toen ik op vrijdag in die week naar de dealer ging om te vragen of ze al iets wisten was hij diezelfde dag nog op de vrachtwagen gezet vanuit PON richting de dealer. Ben er zelf nogal vaak langsgegaan aangezien mijn dealer me nooit up-to-date heeft gehouden... Ik zou zeggen loop er ook eens langs (als het dichtbij is natuurlijk) ;)
 
Haha ik ben er ook vaak langs geweest. Ook omdat ik niet goed up to date werd gehouden. En om mijn nieuwe velgen te brengen en nog voor wat vraagjes enzo.
Maar in week 5 toen ik mijn velgen erheen bracht had ie mij beloofd mij te bellen als de auto gearriveerd was zodat ik m alvast kon bekijken. En dat heeft ie nog niet gedaan.
Dus ik hoop dat het dan aankomene week gaat gebeuren.
Succes, nog maar 5 dagjes voor jouw dus :mrgreen:
Voor mij max een weekje langer hoop ik.
 
Als de auto in de productieweek al vanaf pon naar de dealer op transport gaat waarom heeft een dealer dan nog 3 weken nodig ?

Ik dacht dat vanaf de productie het totale transport wel eens 1 week of zo kon duren.
Worden Polo's niet in Spanje gemaakt ?

Het lijkt me toch sterk dat poetsen en op kenteken zetten 3 hele weken moet duren..
 
Die van mij stond afgelopen week op transport. De planning is, volgens fabriek, dat hij 4 maart bij de dealer arriveert. En dan ±2 weken later zou ik kunnen rijden.
Ik vind het ook allemaal bullshit dat een dealer zolang nodig heeft om alles in order te maken. De auto heeft al een chassis nummer, dus kan al een kenteken aangevraagd worden volgens mij... Een weekje max! Maar 2???
 
jacovn zei:
Worden Polo's niet in Spanje gemaakt ?.

klopt, vanaf daar gaan ze per boot naar duitsland, en daar gaan ze weer op de vrachtwagen hierheen is mij verteld. Vind het ook waardeloos dat je nog zo lang moet wachten als de auto al binnen is gekomen, geduld is niet mijn sterkste punt :lol:

Heb ook gevraagd hoe het zat, en de dealer vertelde dat ze het kenteken pas aanvragen als de auto er is (3 werkdagen) een nul-beurt krijgt en gepoetst wordt.. Dus 1 week zou inderdaad nog wel kunnen maar 3..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!