levertijd

Vraag:

Hoe precies kan/hoort een dealer een levertijd aan te geven ?

Ik heb in November een Polo GTI besteld en nog geen idee van wanneer deze gebouwd of geleverd wordt.
Ik heb er maar weer eens over gebeld, en Pon heeft het nu bij de fabriek nagevraagd blijkbaar.

Hoe zijn jullie ervaringen ?
Zijn zulke dingen niet gewoon in een computersysteem te vinden, waar men een redelijk correcte schatting uit kan halen ?
 
Maat van me heeft in september een skoda fabia combi besteld, deze zou in oktober geleverd worden... Hij heeft hem vorige week pas kunnen ophalen... Ook onderdelen, voor mijn auto was een nieuwe stuurkogel en wiellager nodig, heeft de lokale dealer twee (!!) dagen gekost om die te leveren.

Lijkt erop dat er wat leverings issues zijn (bij PON?) als je het mij vraagt...
 
3 tot 4 maanden is een redelijk gangbare levertijd, als het een lease auto is dan worden er geen nieuwe auto's geleverd in oktober, november en december. Standaard policy van leasemaatschappijen, die willen geen auto die na een maand of 2 opeens een jaar ouder is geworden...restwaarde. Die auto's worden allemaal pas begin januari op kenteken gezet.
 
geen.. ze liegen alleen maar, destijds in april besteld waarbij ons werd gezegd dat hij eind augustus bij de dealer zou staan, onder tussen oude auto e.d. 'verkocht' wat hem dus niet werd, daarna werd ons verteld dat hij begin november zou komen (als dit het geval was zou ik hem pas in 2011 inschrijven), via KON nummer na gevraagd bij pon, die doen ook niks, moet je bij de dealer zijn zeggen ze, dealer zegt weer wat anders etc. uiteindelijk in november even gebeld weer na pon, die gaven aan dat de auto er al moest staan (geloof het of niet), dealer gebeld, die gaf weer aan halverwege december is hij echt hier, dat hij nu al een chassis nummer had etc. 1e week van januari uiteindelijk opgehaald :). Waardeloos dus, je bespaart veel meer door een occasion te kopen, al zijn ze soms 1 a 2k duurder op internet etc. uiteindelijk had ik dat allang terug gehad met verkoop eigen auto + kosten diesel ipv benzine etc.
 
Zelfde ervaring bij mij dat men weinig wil/kan vertellen over de werkelijke productieweek en aflevering.

In mijn geval een 6R TSI besteld in begin oktober, verkoper gaf aan dat de aflevering in januari zou plaatsvinden en dat ik in december terug kon bellen of er meer informatie was over de exacte afleverdatum.

In november contact opgenomen met dezelfde verkoper dat ik wat extra opties wilde toevoegen, hij gaf toen aan dat dat niet meer mogelijk was omdat de productie inmiddels was ingepland voor week 43 (waarom ie dat dan niet even laat weten.....?).

Begin januari zelf maar eens gaan kijken bij de dealer of ie er al stond (relaas daarover hier), bleek toen dat ie de eerstvolgende zondag afgeleverd zou worden, bellen ho maar, ander verkoper was niet genegen even te kijken of ie er stond.
 
Er was mij wel iets van 16 weken of zo verteld.
Dat was 1e week november.
2e week winterpakket toe laten voegen, toen was de auto nog niet echt besteld leek het, dat kon zo maar.
1e week Januari is de verlichting omgezet naar Xenon, dat moest Pon bij de fabriek regelen want de auto was daar al ingeplanned of zo, maar het kon nog wel.
Daarna wordt het duister, omdat hij ingeplanned zou zijn dacht ik wel een productieweek te krijgen, maar dat is blijkbaar nog niet zo makkelijk..
 
weem zei:
In mijn geval een 6R TSI besteld in begin oktober, verkoper gaf aan dat de aflevering in januari zou plaatsvinden en dat ik in december terug kon bellen of er meer informatie was over de exacte afleverdatum.

damn mijn tsi is 29 september besteld en hij gaat deze week pas in productie volgens de dealer, heb jij even mazzel!
 
Vreemd dat daar zo'n verschil in zit blijkbaar. Heb wel hier en daar gelezen dat de levertijd sterk kan afhangen van de beschikbaarheid van onderdelen. De levertijd voor een 6R met multifunctiestuur zou bijvoorbeeld weken langer zijn dan zonder. Heb je veel opties op je Polo?
 
Mijn BM is in November besteld.
Redelijk Fulloptions. Op het Licht&Zicht pakket na.
Geschatte levertijd volgens de dealer was toen Maart.
In Januari ben ik er weer naartoe geweest om te vragen
of er al meer informatie over mijn auto was.
Verkoper ff snel in de computer kijken;
Productiedatum week 5 (deze week dus :oops: )
Hij zei als ik geluk heb kan ik m nog in Februari ophalen.
Dus iets eerder zelfs dan eerst aangegeven was.
Ik vroeg mij eigenlijk wel af wat er nou 3 tot 4 weken duurt tussen productie en leverdatum.
Kan iemand dat verklaren?
De auto maken duurt maxmaal 1 dag. Transport misschien 3-4 dagen ofzo??
Op kenteken zetten een dag (of langer?) en dan nog rijklaar maken duurt ook niet zo lang tog?
Of zijn er nog meer dingen? Wachttijd op transport ofzo?
 
Wachttijd op transport inderdaad, ze gaan eerst wachten tot er genoeg auto's zijn die richting NL moeten. Vanaf NL kijken ze dan weer of er genoeg auto's zijn die richting Groningen (in mijn geval) moeten etc. Voor alleen 1 auto doen ze dat niet :)
 
Oh ja je productieweek he HaukePBM
het word nog 4 zenuwslopende weken voor je hahaha ik wist nog toen ik eind december nog 3 weken moest wachten...DAMN!! haha Stick Out Tongue

maar goed heb je al je tuneups al binnen hauke?
 
Ik kreeg vandaag te horen dat ze wellicht in week 15 gaan beginnen met de auto.
Dan zal het nog wel een paar weken duren dat hij bij de dealer is..

Hmm 7 weken in 2010, en dan nog 20 in 2011 wachten.
Dat is >6 maanden levertijd...
 
De VW fabriek ligt op moment op zn gat. Onderdelenleveranciers naar VW toe kunnen de vraag niet aan. Ivm de crisis zijn er een hele hoop omgekiept en dus is er nu minder productie van onderdelen mogelijk die wel nodig zijn om de auto's te bouwen.
 
KYC zei:
Oh ja je productieweek he HaukePBM
het word nog 4 zenuwslopende weken voor je hahaha ik wist nog toen ik eind december nog 3 weken moest wachten...DAMN!! haha Stick Out Tongue

maar goed heb je al je tuneups al binnen hauke?

Jaa idd haha.
Velgen en banden liggen al bij de dealer, achterlichten heb ik hier liggen, koplampen verwacht ik vanavond, LED dagrijverlichting is afgelopen weekend besteld :mrgreen:
 
maar 6 maanden levertijd vind ik echt niet normaal meer hoor...als je nu nog een auto hebt dan is het geen probleem je kunt er nog een half jaartje mee door rijden maar voor mensen die geen alternatieven hebben die kunnen beter een Occassion kopen ofzo...dan maar met iets minder opties >_<

@Weem denk je dat daardoor de GTI Koplampen niet leverbaar meer zijn vanwege dit?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!