Levertijd

Snap je frustratie en het is ook belachelijk om zolang te moeten wachten op iets wat een massaproductie is.Is het een one-off dan begrijp ik de lange wachttijd wel. Helaas hebben ze het hele WLTP gedoe zwaar onderschat zo lijkt het. Laatst de dealer gesproken en die gaf aan dat de GTI waarschijnlijk....ja ja we blijven hopen...ergens in januari 2019 in productie gaat. De mijne in juli besteld en werd toen ook gezegd dat hij novenber bij de dealer zou staan. Dat werd al snel eind november, toen werd het december. Zelfs laatste week december zou hij er zijn. Nu blijkt dat hij nog niets eens is geproduceerd.
Niet alleen de Polo heeft leveringsproblemen maar ook de andere modellen van VW.

Ik zit al te kijken of ik hem kan gaan annuleren mocht hij in januari nog niet zijn geproduceerd. Voordat hij binnen is en ik kan gaan rijden zitten we in februari.

Misschien dan toch maar eens die Mini Cooper S aanschaffen?? :mrgreen:


Als dit in mijn geval ook zo is, dan word ik lichtelijk gek.
Ook al vanwege het feit dat ik nu genoodzaakt ben om een dure (en saaie) shorlease auto te nemen omdat ik had verwacht dat mijn Polo er wel op tijd zou zijn..

Mijn huidige auto is namelijk al de deur uit.
 
VW  Polo GTI  2.0 TSI 
Polo 1.0 TSI 115pk Highline R Line White Silver Metallic met vrijwel elke optie behalve de asbak.

Besteld op 12-09-18
Productiedatum: Week 48 (26-11?)
Geleverd bij de dealer: 12-12-18

Ben blij dat het allemaal zo snel is gegaan ik snap ook niet waarom sommige dealers er 6 maanden of meer over doen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 135pk 
Polo 1.0 TSI 115pk Highline R Line White Silver Metallic met vrijwel elke optie behalve de asbak.

Besteld op 12-09-18
Productiedatum: Week 48 (26-11?)
Geleverd bij de dealer: 12-12-18

Ben blij dat het allemaal zo snel is gegaan ik snap ook niet waarom sommige dealers er 6 maanden of meer over doen.

Volgens mij zit er behoorlijke willekeur in de leveringen. Alvast veel rijplezier!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk 
  • Leuk
Waarderingen: xeoMe
Voor mij het zelfde. In juni besteld, verwacht in week 38 verzet naar 42, 48 en nu week 1 of 2 2019.
Ook een 1.0 TSI 115pk Highline R Line White Silver Metallic.. kan niet wachten!

Hebben we allemaal wat om naar uit te kijken na kerst ;)
 
Volkswagen Polo  Polo AW  1.0 TSI 115 pk Highline R-Line DSG 
  • Leuk
Waarderingen: xeoMe
Ben blij dat het allemaal zo snel is gegaan ik snap ook niet waarom sommige dealers er 6 maanden of meer over doen.

Ligt niet aan de dealer, die wil ook niets liever dan zo snel mogelijk afleveren. Je moet het meer zoeken bij de importeur wiens prioriteit voornamelijk ligt bij het tevreden houden van de leasemaatschappijen.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Nou ik heb ook lease en moet toch ook echt een half jaar wachten, en weet ook nog steeds geen productie datum...

Met een half jaar had ik ook blij geweest. Helaas heb ik geen lease, dus makkelijk om naar achteren te schuiven. Het gaat tenslotte maar om één auto, terwijl het bij leasemaatschappijen om meerdere auto's gaat. We naderen bijna de 8 maanden en nog steeds geen productiedatum. Ik denk niet dat er een leasemaatschappij is die 8 maanden (of meer) moet wachten.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Vandaag te horen gekregen dat ik hem 2 januari kan ophalen, de mijne in juni besteld Stick Out Tongue
Lekker begin van het jaar.

Kreeg een preview toegestuurd vanuit de PON Dealer

Tweelingbroer, had jij ook typeaanduiding verwijderen gekozen? de hele achterkant is leeg die van mij had nog "Polo" staan maar dat gaat er wel vanaf.
Kleur White Silver metallic of niet? Kleur komt helaas niet goed over via de lens.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 135pk 
@xeoMe
Goeie combi zo hé haha.. ;) Ja ik had het wel zo gekozen. Yes.. White Silver, beetje gedwongen omdat ik perse metallic moest kiezen vanuit de lease en blauw en zwart vond ik minder. Maar wel erg blij met de keuze zo!
Wanneer krijg jij hem?
 
Volkswagen Polo  Polo AW  1.0 TSI 115 pk Highline R-Line DSG 
  • Leuk
Waarderingen: xeoMe
@xeoMe
Goeie combi zo hé haha.. ;) Ja ik had het wel zo gekozen. Yes.. White Silver, beetje gedwongen omdat ik perse metallic moest kiezen vanuit de lease en blauw en zwart vond ik minder. Maar wel erg blij met de keuze zo!
Wanneer krijg jij hem?

Goeie keus, al gezien in het echt? Dan is die echt 10x dikker.
2 januari om 10:00 ophalen ben de eerste van 2018 haha
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 135pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!