Levertijd

Vandaag het goede nieuws van mijn VW dealer gehoord dat de importeur besloten heeft om mijn, en vermoedelijk vele andere nieuwe auto's, welke eind december geleverd zouden worden, om de zetten naar kenteken registratie (begin) 2019.
Zo, dit komt in ieder geval nu niet meer over als "klantje pesten"

Mijn vermoedde klopt dus toch.
Wel jammer dat ze dit niet eerlijk communiceren.

Verder is het voor mij niet van belang wat erop het kenteken staat.
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo GTI  2.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Ron de Gelder
Totale chaos en willekeur met leveren. Beloofd was augustus, nu is het al januari en wie weet hoe lang het nog gaat duren. Elke keer maar weer beloven... In augustus zou hij binnen 3 weken een definitieve productiedatum krijgen, in september was het 1,5 week. Wel erg lange weken in Duitsland want er is nog steeds geen productiedatum. Ben er eigenlijk een beetje klaar mee en de lol is er voor mij af. Wees duidelijk en zeg hij komt in november 2019. Dan weet je dat je nog een jaar moet wachten, maar steeds maar weer schuiven en mensen geen goede informatie geven. Toch een verkeerde keuze gemaakt. Altijd VW gereden, maar zoiets nog nooit meegemaakt.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Ron de Gelder
Totale chaos en willekeur met leveren. Beloofd was augustus, nu is het al januari en wie weet hoe lang het nog gaat duren. Elke keer maar weer beloven... In augustus zou hij binnen 3 weken een definitieve productiedatum krijgen, in september was het 1,5 week. Wel erg lange weken in Duitsland want er is nog steeds geen productiedatum. Ben er eigenlijk een beetje klaar mee en de lol is er voor mij af. Wees duidelijk en zeg hij komt in november 2019. Dan weet je dat je nog een jaar moet wachten, maar steeds maar weer schuiven en mensen geen goede informatie geven. Toch een verkeerde keuze gemaakt. Altijd VW gereden, maar zoiets nog nooit meegemaakt.

Snap je frustratie en het is ook belachelijk om zolang te moeten wachten op iets wat een massaproductie is.Is het een one-off dan begrijp ik de lange wachttijd wel. Helaas hebben ze het hele WLTP gedoe zwaar onderschat zo lijkt het. Laatst de dealer gesproken en die gaf aan dat de GTI waarschijnlijk....ja ja we blijven hopen...ergens in januari 2019 in productie gaat. De mijne in juli besteld en werd toen ook gezegd dat hij novenber bij de dealer zou staan. Dat werd al snel eind november, toen werd het december. Zelfs laatste week december zou hij er zijn. Nu blijkt dat hij nog niets eens is geproduceerd.
Niet alleen de Polo heeft leveringsproblemen maar ook de andere modellen van VW.

Ik zit al te kijken of ik hem kan gaan annuleren mocht hij in januari nog niet zijn geproduceerd. Voordat hij binnen is en ik kan gaan rijden zitten we in februari.

Misschien dan toch maar eens die Mini Cooper S aanschaffen?? :mrgreen:
 
  • Leuk
Waarderingen: JipH
Snap je frustratie en het is ook belachelijk om zolang te moeten wachten op iets wat een massaproductie is.Is het een one-off dan begrijp ik de lange wachttijd wel. Helaas hebben ze het hele WLTP gedoe zwaar onderschat zo lijkt het. Laatst de dealer gesproken en die gaf aan dat de GTI waarschijnlijk....ja ja we blijven hopen...ergens in januari 2019 in productie gaat. De mijne in juli besteld en werd toen ook gezegd dat hij novenber bij de dealer zou staan. Dat werd al snel eind november, toen werd het december. Zelfs laatste week december zou hij er zijn. Nu blijkt dat hij nog niets eens is geproduceerd.
Niet alleen de Polo heeft leveringsproblemen maar ook de andere modellen van VW.

Ik zit al te kijken of ik hem kan gaan annuleren mocht hij in januari nog niet zijn geproduceerd. Voordat hij binnen is en ik kan gaan rijden zitten we in februari.

Misschien dan toch maar eens die Mini Cooper S aanschaffen?? :mrgreen:


Wij hebben ook al gekeken of we er van af zouden kunnen, maar dat is niet eenvoudig. En elke keer hoop je toch dat er nu schot in zal komen, maar helaas. 2 collega's die belangstelling hadden zijn door mijn ervaring afgehaakt en 1 is voor de Clio gegaan. Die rijd al lang.
Ik weet dat alle modellen van VW dit euvel hebben, gewoon omdat ze hun zaakjes niet op orde hebben en andere fabrikanten het in dat opzicht beter doen. En als je via een leasemaatschappij bestelt, dan heb je voorrang en de rest schuift lekker op. Dealer vertelde dat hij vorige week een Tiguan had afgeleverd waar 1 jaar en 7 maanden op gewacht is.
Trouwens Mini Cooper S is wel gaaf. ;)
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Ik had aan de garage gevraagd om enkele VCDS-aanpassingen te doen.
Ik kreeg dit als antwoord:
Tijdens de 0-beurt kwamen onze monteurs tot de conclusie dat jouw wensen:
Knipperlichten van 3x naar 4x
Bij een noodstop de remlichten laten knipperen
Achterruitwisser 1 x extra te laten gaan
Niet volgens het reguliere ( instructies fabriek / importeur ) aan te passen zijn en zijn derhalve niet uitgevoerd.
Het is een leasewagen dus chippen is helemaal uit den boze, maar hebben aanpassingen via VCDS invloed op de garantie?
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
Ik had aan de garage gevraagd om enkele VCDS-aanpassingen te doen.
Ik kreeg dit als antwoord:
Tijdens de 0-beurt kwamen onze monteurs tot de conclusie dat jouw wensen:
Knipperlichten van 3x naar 4x
Bij een noodstop de remlichten laten knipperen
Achterruitwisser 1 x extra te laten gaan
Niet volgens het reguliere ( instructies fabriek / importeur ) aan te passen zijn en zijn derhalve niet uitgevoerd.
Het is een leasewagen dus chippen is helemaal uit den boze, maar hebben aanpassingen via VCDS invloed op de garantie?

Ik zou de VCDS aanpassingen gewoon lekker door iemand van het forum laten doen en wat betreft chippen zou ik dit ook doen maar vragen of ze het serienummer (meestal passen ze die aan) origineel houden en vragen of je een zwart op wit kan krijgen dat je altijd de software terug naar fabrieksinstellingen kan krijgen mocht er toevallig iets gebeuren aan de auto.

Dit is wat ik ga doen iedergeval
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 135pk 
Ik had aan de garage gevraagd om enkele VCDS-aanpassingen te doen.
Ik kreeg dit als antwoord:
Tijdens de 0-beurt kwamen onze monteurs tot de conclusie dat jouw wensen:
Knipperlichten van 3x naar 4x
Bij een noodstop de remlichten laten knipperen
Achterruitwisser 1 x extra te laten gaan
Niet volgens het reguliere ( instructies fabriek / importeur ) aan te passen zijn en zijn derhalve niet uitgevoerd.
Het is een leasewagen dus chippen is helemaal uit den boze, maar hebben aanpassingen via VCDS invloed op de garantie?
ik denk het niet
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Dat VCDS aanpassen wil ik in elk geval toch doen. Ik hoef pas over 2 jaar voor een beurt naar de garage en ik vraag me af of ze dat zien als ze de auto uitlezen. Iemand in de omg Tilburg die dat kan doen?

Dat chippen is een ander verhaal. Dat zou mss ten koste kunnen gaan van de garantie en dat zien ze wel bij de garage. Ik weet niet of ze dat ook nog kunnen zien als ik het terug zet (of laat zetten) naar origineel.
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!