Koplampen xenon ect vraag

Ja presies beetje vaag.
Daarom mijn vraag of jullie toevallig ervaring met de koplampen hebben

Ik heb die koplampen niet fysiek voorbij zien komen, maar alleen op internet. Vermoedelijk bestaan er verschillende varianten van, want je ziet ze met verschillende lampfittingen. D1S, H7, you name it. Het zijn in ieder geval replica’s van de 6R bi-xenons, waarvan deze een rode (niet-originele) bies heeft.

Als het H7 is, hoort er gewoon H7 in. Aanpassen hoeft normaliter niet, tenzij er aan gebeund is.

nee, je mag aan de voorkant alleen geel/wit licht uitstralen + amber voor richtingaanwijzer (en DRL, mits USA DRL op je kenteken)

De rode gloed lijkt me meer door een projector shield mod te komen, in die zin valt het denk ik niet onder de definitie van uitstralen. In dat geval is het in theorie toegestaan, de E-keur daargelaten.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
Het gaat er niet om hoe ik uitstralen definieer, noch hoe jij het definieert; wat ik bedoel is dat een natuurkundige logica niet per se met de geldende juridische logica samenvalt. Je moet je afvragen hoe nauw dan wel ruim het begrip uitstralen in juridische zin is gedefinieerd, voordat je echt een zinnige uitspraak erover kunt doen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: dov en kawazxr
Goed, een voorbeeldje om het even wat hapbaarder voor jullie te maken.

Uit artikel 5.2.51 onder f Regeling voertuigen:

één zijrichtingaanwijzer aan elke zijkant van het voertuig indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen. Richtingaanwijzers aan de voorzijde van het voertuig worden beschouwd als zijrichtingaanwijzers indien het uitgestraalde licht hiervan duidelijk te zien is vanuit een punt gelegen op 6,00 m achter de voorzijde van het voertuig en 1,00 m zijwaarts;

Laten we gemakshalve aannemen dat Volkswagen aan de wettelijkste eisen voldoet, en dat het knipperlicht in de zijspiegel van de Polo 6R inderdaad onder het begrip zijknipperlicht geschaard mag worden.

Uit artikel 5.2.53, lid 3:

De zijrichtingaanwijzers mogen niet anders dan ambergeel stralen.

Fair enough. Maar wacht is even; dat streepje in de spiegel straalt toch geen ambergeel uit?

2agudf4.jpg


Dus aan of uit is wel degelijk relevant? En vervolgens lees je de toelichting van het RDW:

Wijze van keuren: Visuele controle, waarbij de desbetreffende lichten worden ingeschakeld

Waarom zou je ze inschakelen? Want ze stralen toch, althans vanuit een bepaalde invalshoek, iets uit wat geen ambergeel is? Lijkt me per definitie afkeur, of het nou aan of uit is.

Conclusie; niemand weet het concrete antwoord, want er is waarschijnlijk geen autoriteit die zich over zoiets specifieks uitgelaten heeft. Maar analoog geredeneerd straalt bovenstaande dimlicht waarschijnlijk geen rood licht uit, net zoals de knipperlichten van de Polo geen ambergeel uitstralen als ze uit staan. En dat laatste mag gewoon.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
Ik heb toch de koplampen van procartuning genomen.
Hun garanderen dat het verbeterde koplampen zijn die geen vocht probleem hadden.

Echter heb ik wel een vraag, er zitten adapters bij (zie foto) met een losse draad welke gekoppeld is aan de andere adapter/koplamp.

Waar zal deze draad op gaan? Gewoon een plus?
 

Bijlagen

  • 20171110_172829.jpg
    20171110_172829.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 48
Ik heb toch de koplampen van procartuning genomen.
Hun garanderen dat het verbeterde koplampen zijn die geen vocht probleem hadden.

Echter heb ik wel een vraag, er zitten adapters bij (zie foto) met een losse draad welke gekoppeld is aan de andere adapter/koplamp.

Waar zal deze draad op gaan? Gewoon een plus?

Hm, die kastjes en kabeltjes zitten er bij mij niet bij. Enkel de verloop kabels/adapters. Of heb je de xenon lampen gekocht, niet de U-tube.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Dat is met led lampen.

Ik heb ook xenon geprobeerd dat gaf ook een goed beeld.

Ik denk dat die led lampen gewoon niet goed zijn.

Het ziet er super uit maar het lichtbeeld op de weg is nog veeeeel slechter.
In het midden van de weg zit dan een donkere vlek waardoor je dus de weg niet ziet maar de berm enzo wel.

Met halogeen en xenon is het beeld wel super.
Veel meer licht dan met de originele h7 lampen.

Mijn xenon set is niet voor canbus dus dit werkte slecht. Vandaar dat ik nu met halogeen rij totdat ik een goeie set xenon of led heb
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!