Kofferbakverlichting doet het niet

dov

Sponsor
2,576
1,414
171
Beste forumleden,

Sinds kort doet het lampje in mijn kofferbak het niet. Geen ramp maar toch wel fijn als hij het wel doet.
Tot nu toe heb ik alleen het lampje vervangen met een nieuw lampje. Geen resultaat, dat brengt mij tot de conclusie dat het ergens anders aan ligt. Kan iemand me hiermee helpen?

(tijd geleden overleed de h7 koplamp links ik kreeg hier geen melding over in de dashboard mocht dit evt helpen)
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Het klinkt gek idd. Alleen jij zegt dat dit ook het probleem oploste waardoor jouw lampje ook weer werkte toch?
Ja, dat loste bij met het probleem op.

Maar nogmaals, jouw bevindingen zijn raar (iets anders dan bij die van mij, toendertijd) , ik weet niet zeker of het helpt. Al hoop ik van wel!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
Ja, maar dat het dus te maken met het massa draad. Die was onderbroken, omdat dus de microschakelaar de massa onderbrak. Ik kon dus geen voltage meten door alleen de verlichtingsadapter te gebruiken. Ik moest een ander massa punt van de auto pakken om überhaupt iets te meten.
Dit. Ik kon geen voltage meten door de stekker waar de houder ingaat te meten. Hierbij het (multimeter) rode draad in plus en zwarte draad in min te stoppen. Dus een open circuit en geen gesloten (werkend) circuit.

- De microschakelaar zorgt voor aangesloten massa, dus gesloten circuit wanneer de kofferbakklep open staat, dus een werkend lampje.
- De microschakelaar verbreekt de massa connectie, open circuit wanneer de kofferbakklep dicht is, lampje uit.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
Als jij daar 11.8v meet dat moet je lampje het doen, dat kan niet anders, een plus en een min en het lampje brandt zo simpel is het.
Tenzij de unit kapot is en de pootjes het lampje niet raken oid.
Als je achterklepslot kapot is mis je de massa dus de min.
Plus zegt niks als er geen massa is. Dit lampje heeft altijd een plus maar de massa is geschakeld. Dat doet het kofferbak slot. Die opent de massa als de kofferbak dicht is.
 
Misschien de zwarte stekker is niet helemaal goed meer? Of er is iets met de slot vergrendeling waardoor op de een of andere manier het lampje niet brand.
Als inderdaad je plus en min gewoon werken door de positieve meting, kan het zijn dat je stekker geen goede verbinding maakt met de lamphouder. Zit er ergens aanslag, roest, is die verbogen? Lamphouder kan er maar op 1 manier in. Gewoon ideeën
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
Als inderdaad je plus en min gewoon werken door de positieve meting, kan het zijn dat je stekker geen goede verbinding maakt met de lamphouder. Zit er ergens aanslag, roest, is die verbogen? Lamphouder kan er maar op 1 manier in. Gewoon ideeën

klopt kan er maar op 1 manier in. Geen roest
Of aanslag. Die pootjes van de houder zijn goed. Die houder met de lamp erin gaat wel aan als ik hem aansluit bij me voet verlichting.

de stekker meet ik met een multimeter. Op de ene de zwarte en op de ander de rode van de multi. Dit is correct toch ?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 86pk 
Vind het wel lastige info dit
Zit een type fout is, neem ik aan:

"Hij" doelend op de kofferbakslot microschakelaar

"Hij sluit het contact als de klep open is, hij opend het contact als de klep dicht is."

"___" gesloten contact/circuit, aaneengesloten kabel, stroom kan er doorheen
"_/_" open contact/circuit, niet aaneengesloten kabel, stroom kan er niet door heen van a naar b.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
ja, haal de bedekking van de kofferklep eraf aan de binnenkant (2 boutjes en dan eraf trekken)
dan zie je de stekker van het slot zitten. die haal je eraf, alleen de stekker (4 draden).
verbind de bruine draad met de blauw/rode draad met een stukje draad of een paperclip of zo. als het lampje dan gaat branden is je slot stuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: harun-cuk17
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!