Kofferbakverlichting doet het niet

dov

Sponsor
2,576
1,414
171
Beste forumleden,

Sinds kort doet het lampje in mijn kofferbak het niet. Geen ramp maar toch wel fijn als hij het wel doet.
Tot nu toe heb ik alleen het lampje vervangen met een nieuw lampje. Geen resultaat, dat brengt mij tot de conclusie dat het ergens anders aan ligt. Kan iemand me hiermee helpen?

(tijd geleden overleed de h7 koplamp links ik kreeg hier geen melding over in de dashboard mocht dit evt helpen)
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
je moet het hele slot vervangen, de microswitch is geen los onderdeel. hele slot is 6R0 827 505D

joos,

mijn kofferbak verlichting doet het sinds paar dagen ook niet meer. Lampje is goed. Er zit spanning op de stekkers. 11,85v

als de kofferbak open is brand de klepje van de kofferbak in de dashboard. Waar moet ik aan denlen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 86pk 
lampje in de houder. Extra draadje van massa houder naar massa auto. Zit een punt, dopschroef onder je bekleding bij je reserve band. Lampje zou nu moeten branden.
Het is namelijk niet zo dat het spanningsdraad wordt onderbroken wanneer de klep dicht zit. De massa wordt juist onderbroken waardoor er geen circuit vormt. Je simuleert nu dat de klep dicht zit volgens een switch in de achterklepslot.

Mocht die het nu doen, is de achterklepslot (gedeeltelijk) kapot of het massa draad naar de achterklepslot is gebroken.
Dat draad kun je uitsluiten door deze door te meten via beide uiteinden.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
lampje in de houder. Extra draadje van massa houder naar massa auto. Zit een punt, dopschroef onder je bekleding bij je reserve band. Lampje zou nu moeten branden.
Het is namelijk niet zo dat het spanningsdraad wordt onderbroken wanneer de klep dicht zit. De massa wordt juist onderbroken waardoor er geen circuit vormt. Je simuleert nu dat de klep dicht zit volgens een switch in de achterklepslot.

Mocht die het nu doen, is de achterklepslot (gedeeltelijk) kapot of het massa draad naar de achterklepslot is gebroken.
Dat draad kun je uitsluiten door deze door te meten via beide uiteinden.

maar het lampje in de houder werkt dus. Als ik die houder aansluit bij me voetverlichting dan brand die gewoon.

kom jij toevallig uit omgeving Amsterdam??
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 86pk 
maar het lampje in de houder werkt dus. Als ik die houder aansluit bij me voetverlichting dan brand die gewoon.

kom jij toevallig uit omgeving Amsterdam??
Nee helaas niet. Het oosten van het land.

Jij hebt het nu over de houder van het lampje. Ik heb het over de bedrading waar de houder aan vast zit (tenzij ik dit mis heb Stick Out Tongue) . Jij krijgt dus een gemeten plus door, maar werkt het massa draadje ook.

De plus heeft altijd spanning, ongeacht of de achterklep open of dicht is. De massa is aaneengesloten wanneer de achterklep open is, dus maakt een circuit, dus lampje brand. Deze is alleen onderbroken wanneer de klep dicht is, dus geen dicht circuit, dus geen doorvoer van stroom, dus lampje uit.

Zover ik weet is het notificatie lampje op een andere aansluiting dan het verlichtingslampje. Hier kan ik wel keihard fout in zitten.

Dus mijn idee was het testen van het massa draadje en daardoor ook de achterklepslot.

--------

OH eh. Zie nu pas dat je de stekker hebt doorgemeten. Dus beide stekkers multimeter op zowel plus als min van de stekker waar de houder ingaat. Als dat zo is, is het massa draadje prima en je slotwaarschijnlijk ook. Hij geeft namelijk een open massa draad door. Dan heb ik geen idee
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
Nee helaas niet. Het oosten van het land.

Jij hebt het nu over de houder van het lampje. Ik heb het over de bedrading waar de houder aan vast zit (tenzij ik dit mis heb Stick Out Tongue) . Jij krijgt dus een gemeten plus door, maar werkt het massa draadje ook.

De plus heeft altijd spanning, ongeacht of de achterklep open of dicht is. De massa is aaneengesloten wanneer de achterklep open is, dus maakt een circuit, dus lampje brand. Deze is alleen onderbroken wanneer de klep dicht is, dus geen dicht circuit, dus geen doorvoer van stroom, dus lampje uit.

Zover ik weet is het notificatie lampje op een andere aansluiting dan het verlichtingslampje. Hier kan ik wel keihard fout in zitten.

Dus mijn idee was het testen van het massa draadje en daardoor ook de achterklepslot.

--------

OH eh. Zie nu pas dat je de stekker hebt doorgemeten. Dus beide stekkers multimeter op zowel plus als min van de stekker waar de houder ingaat. Als dat zo is, is het massa draadje prima en je slotwaarschijnlijk ook. Hij geeft namelijk een open massa draad door. Dan heb ik geen idee

ja dat stekker waar die kapje ingaat, dus plus en min is ongeveer 11.85v. Dus massa is ook goed neem ik aan. Kan het zijn dat die switch in de slot niet goed is?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 86pk 
ja dat stekker waar die kapje ingaat, dus plus en min is ongeveer 11.85v. Dus massa is ook goed neem ik aan. Kan het zijn dat die switch in de slot niet goed is?
De switch in het slot zorgt alleen maar voor een aaneengesloten massa draad. En jij zegt dat je je multimeter met kofferbak open in zowel de plus als de massa van het dubbele draad naar de kofferbakverrlichting doet. Naar mijn weten kun je geen voltage weten zonder een gesloten circuit te vormen met de multimeter wat jij dus doet. Zonder zelf te testen met extra bedrading of whatever heb ik helaas geen idee meer. Je hebt spanning en een massa, dus circuit, dus een goed lampje behoort te branden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!