Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-bus)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Zoals Graafie het gedaan heeft, ben ik het ook van plan om te gaan doen.
Van kroonsteentjes heb ik niet zo'n hoge pet op.

Graafie, heb je al zicht op hoe de LED's zich gedragen bij bochtverlichting?
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

fonta zei:
Zoals Graafie het gedaan heeft, ben ik het ook van plan om te gaan doen.
Van kroonsteentjes heb ik niet zo'n hoge pet op.

Graafie, heb je al zicht op hoe de LED's zich gedragen bij bochtverlichting?
Deze hebben toch niets te maken met bochtverlichting? Volgens mij dienen daar je mistlampen toch voor?
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Oostrum1 zei:
Nu heb ik ook niet al teveel verstand van dit soort zaken, maar is het niet verstandiger en veiliger om er dan gewoon een kroonsteentje tussen te zetten?
Ik heb zelf zo het idee dat daar makkelijk vocht bij kan komen dus heb ik dat maar niet gedaan. Ik heb wel van die andere dingetjes gezien bij een autoshop (ik heb er totaal de ballen verstand van en weet ook niet hoe ze heten) een soort buisje waarin je aan beide uiteinden een draad stopt en deze dan vast/dicht kunt knijpen met een tang. Als je daar evt een krimpkous om doet lijkt het mij ook best wel 100% veilig. Maar het mooiste is natuurlijk even solderen en dan een krimpkous.
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Resultaat is goed. Zal eens kijken of ik deze week ook even tijd vrij kan maken om de polen om te draaien en de LEDjes aan te sluiten.

Nu heb ik echter nog een andere vraag: In overleg met SilencerNL heb ik uiteindelijk besloten om geen LED-bochtenverliching (H8) te bestellen. Dit aangezien de LEDjes constant aan en uit gaan (langzaam dimmen) in de bochten. Het is de vraag of LED-verlichting hier tegen kan. Nu heb ik mijn instapverlichting (W5W) wel vervangen voor LEDjes en die dimmen ook langzaam na het sluiten van de deur.
Iemand ervaring met LED-bochtenverlichting? Dan zou ik hier graag bevindingen lezen.
Lijkt me wel dat je daarvoor dan ook de polen wellicht moet omdraaien?
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Nee gewoon het frontkapje van de bumper aftrekken. (let op het kleine stukje naar het middengedeelte kan blijven steken, hier dus rustig mee zijn, anders breekt hij af). Dan kan je 2 torxjes los draaien en de unit eruit halen.

(zie ook je instructieboekje, waar het helemaal met plaatjes staat omschreven).
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

@citroene: Meen je dat nou serieus? Hoe zag de envelop eruit? Dan hebben ze dus echt de moeite genomen om het plakstripje heel voorzichtig open te maken en weer dicht te plakken... Ik heb de envelop trouwens zo dichtgeplakt dat de 2 gaatjes precies op elkaar zaten. Was dat bij jou nog steeds zo?

@graafie: Fijn om te horen dat het je gelukt is, ziet er netjes uit!!!
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

graafie zei:
Oostrum1,
ik heb gewoon de twee kabeltjes (bruin en geel) doorgeknipt, gestript en weer met elkaar verbonden. ( nu dus geel op bruin ) Aangezien ik de ballen verstand van solderen heb heb ik gewoon de beide uiteinden in elkaar gedraaid met de hand, goed afgetaped en daarna nog met een krimpkous. Heel eenvoudig, totaal een kwartiertje werk. Ik laat het over een tijdje nog wel even goed doen bij iemand waar ik ook een Pilot Xenon setje laat installeren. Maar voorlopig werkt het perfect. Kind kan de was doen.

Ohhh!! dus gewoon even doorknippen en dan de draadjes omdraaien...hoe zou je normaal deze draadjes dan vast moeten zetten? met zo'n klem dingetje ofzo?
kun je deze krimpkousjes gewoon bij de gamma halen?
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Oostrum1 zei:
Resultaat is goed. Zal eens kijken of ik deze week ook even tijd vrij kan maken om de polen om te draaien en de LEDjes aan te sluiten.

Nu heb ik echter nog een andere vraag: In overleg met SilencerNL heb ik uiteindelijk besloten om geen LED-bochtenverliching (H8) te bestellen. Dit aangezien de LEDjes constant aan en uit gaan (langzaam dimmen) in de bochten. Het is de vraag of LED-verlichting hier tegen kan. Nu heb ik mijn instapverlichting (W5W) wel vervangen voor LEDjes en die dimmen ook langzaam na het sluiten van de deur.
Iemand ervaring met LED-bochtenverlichting? Dan zou ik hier graag bevindingen lezen.
Lijkt me wel dat je daarvoor dan ook de polen wellicht moet omdraaien?

om je maar even een tip te geven...ik heb Alpha Lights h8 Platinum white mistlampen (ze zijn erg wit en lijken op Led/Xenon) het zijn dus normale lampjes en ook geen gezeik met flikkerende/te warme lampjes.

ik heb geen ervaring met LED mistlampen, maar als je onzeker bent kun je die bestellen (die werken ZEKER weten) heb ze al een paar maanden in me auto zitten...bochtenverlichting werkt ook perfect. ff googlen op Ebay.de daar staan ze te koop ;)
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

KYC zei:
Ohhh!! dus gewoon even doorknippen en dan de draadjes omdraaien...hoe zou je normaal deze draadjes dan vast moeten zetten? met zo'n klem dingetje ofzo?
kun je deze krimpkousjes gewoon bij de gamma halen?
Yup zo simpel is het om de + en de - om te draaien.
Krimpkousjes zijn inderdaad in elke bouwmarkt te vinden :)
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Hmmm, ik ken wel een aantal automaterialen shops in Dordrecht maar daar ga ik nooit voor sluitingstijd aankomen :(
Maar ff kijken of hier wat in Utrecht zit ;)
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Zo ook maar eens aan klussen geslaagd (met krimpkous van Hornbach) ;)
Nu dus ook al een GTI waarbij het werkt, dus top product!
En de standaard lampjes blijven ook gewoon werken, mochten mensen zich dit afvragen.
dlr03_res-1.jpg

dlr04_res-1.jpg

dlr05_res-1.jpg

(kerkhof op mijn voorbumper even negeren)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!