Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-bus)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Ik heb dit ook meegemaakt met een inkoopactie die ik hier deed, vandaar dat ik het zelf ook nooit meer zal doen, echter vraag ik me werkelijk af of we dit soort akties nog wel moeten toelaten op dit forum, gezien er 1 persoon is die alleen als contactpersoon werkt, nu voor alle problemen zou moeten opdraaien zitten wij hier niet op te wachten! als jullie allemaal zelf 1 setje hadden besteld had ook een ieder voor zich dit moeten oplossen.. Zoals hij zelf al zegt, hij is geen bedrijf en maakt geen winst op deze lampjes!

Silencer geeft al aan dat hij zn best voor jullie doet om wat te regelen met de leverancier.. ik vind dat hier door sommige mensen erg snel conclusies getrokken worden (blijkbaar krijgt hij per PB/mail al mensen die hem dus opichter noemen etc.) Zeer treurig in mijn ogen.. en zo kan straks iedereen zn eigen spullen regelen omdat niemand meer iets wilt organiseren!

Ik ga dit zeker even met Maik bespreken, als wij samen besluiten dat dit niet is wat wij willen op ons forum, dat wellicht de inkoopakties in de toekomst dus niet meer via hier gedaan mogen worden.

Wij proberen hier een gezellige club op te richten, als mensen elkaar niet kunnen vertrouwen door dit soort dingen verpest het echt de sfeer! En laat dat nou net voor veel mensen de reden zijn om zich hier wel te registreren!
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Dit soort dingen kunnen gebeuren. Silencer is absoluut geen oplichter in mijn ogen. Als hij de leverancier bekend maakt, ga ik er zelf wel achteraan.

In de toekomst, om de rechten en plichten vast te leggen van de koper en verkoper, dienen er voorwaarden opgesteld te worden, waaronder een inkoopactie plaatsvindt. Dan weet iedereen waar ie aan toe is.

Silencer, we horen morgen wel van je, als je de leverancier hebt gesproken. Tnx.
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Ik vind het echt sneu...
Die jongen heeft steen hard zijn best gedaan om het allemaal te regelen, deel van zijn vrije tijd ingeleverd, alles in eveloppen gedaan en dan ook nog al die postzegels likken...
Uiteindelijk heeft iedereen het gekocht op eigen risico en het is helemaal niet zijn fout dat het mis is gegaan. Hij heeft bewijs laten zien dat het op zijn auto wel werkt en helaas voor ons, zit onze auto anders in elkaar! So be it!!!
Ga hem geen oplichter noemen of dreigen met geld terug of weet ik veel wat! Hij wist ook niet dat er een foutje zit in zijn unit, of in die van ons!!!

En diegene die hem een oplichter noemen, die herken je snel genoeg!

@ KYC,
Check even een paar pagina's terug, daar heb ik beschreven als je de polariteit gaat omdaaien...

@ Silencer,
Jammer dat ik ver van je woon, anders was ik wel even naar je toe gereden en dan konden we samen wel even checken
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Om SilencerNL een oplichter te noemen slaat inderdaad helemaal nergens op. Ik neem hem niets kwalijk. Ik weet zeker dat hij er niet eens aan begonnen zou zijn als hij van de problemen met de DRL leds had geweten. SilencerNL, mocht het zo zijn dat de leverancier je niet tegemoet kan/wil komen en dat je dus ook niets voor ons kunt doen dan accepteer ik dat. Het gaat toch maar om een paar euro's. ;) ;) ;)
Dus lig niet wakker om die ledjes, doe ik ook niet.
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

hey silencerNL zit er maar niet over in
ik ga niet moeilijk doen over dat beetje geld als het niet geregeld kan worden so be it dat was ook de risico die ik nam.
je hebt in ieder geval je best gedaan :)

@Mitchi3
I know maar je raad het ook niet aan toch?
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

@SilencerNL
serieus kerel, let it go, alles dat jij wilde doen was idd een dienst!
en mensen die gaan lopen zeuren over die paar losse eurootjes zijn gewoon niet bepaald snugger met het mee doen van een inkoop actie :roll:
ik bedoel als je dat echt niet kan missen moet je ook niet mee doen, en als die lampjes bij mij ook niet werken denk ik van naja fuck it, jammer dan, dan was dat dubbeltje op de eerste rij voor mij dus helaas niet weggelegd :lol:
maar echt, ik vind het super tof dat je dit hebt geregeld en de stadslichten zien er echt super uit! Big Grin
DRL's nog niet geprobeerd omdat ik (nog) niet weet hoe ik die units eruit krijg, maar je hoort nog van me ;)
en echt, zorg gewoon dat je je rust krijgt, it's NOT your fault dude ;)
jij had alleen maar goede bedoelingen en dat waardeer ik ook echt ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Echt typisch Nederlands dit :?

Silencer als het nodig is kan ik wel even naar appeldoorn komen voor testen. Weet alleen niet of ze in mn bm wel werken of niet, heb alleen stadslichtjes besteld van jou. Heb al werkende DRL ledjes...Laat me weten als het nodig is! ;)
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Mss een domme vraag, maar is dit een probleem enkel bij BM? Of wagens van een bepaalde periode of lot? Mss is het interessant om het type wagen, bouwperiode, etc te vermelden van de wagens waar de drl niet op werken?? Weet nooit of er een verband is.
@Silencer: Fuc k it, hebt je best gedaan het goede nieuws is dat de stadslichten wel werken! Bij deze ben ik op zoek naar 2 setjes ;)

Grtz
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Inderdaad zoals de meeste mensen al roepen, maak je niet druk. Allang blij dat iemand de moeite doet om zoiets te regelen. De stadslichten werken wel en de DRL niet (GTI), moet maar kijken of ik iets met die kabeltjes kan.
(En maar ergens een 9-volt batterij vandaan toveren ;)).
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Ik zie trouwens het probleem niet zo in het switchen van de draden, knipje, strippen en krimpkousje eromheen. Klaar!
Mochten de LEDs het hierna nog niet doen dan kan er sowieso alsnog halogeen in.
Dit ga ik vanavond meteen proberen zodra ik thuis ben :)
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Bedankt voor alle positieve berichten, daar knapt een mens van op :) Ik heb net een bericht gestuurd naar china, zodra ik respons heb, laat ik het weten. Vanavond maak ik even wat foto's van de aansluitingen in mijn polo.

@Arno, bedankt voor het aanbod. Ik zou graag de lampjes in een andere polo willen testen, maar ik zie dat je op ruim een uur rijden afstand van Apeldoorn woont, is dat niet een beetje teveel om 'even' een lampje te testen?
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Het niet werken van de DRL lijkt niet alleen een probleem van de BM te zijn. Ook in mijn Highline van juni 2011 werken deze LEDjes helaas niet. Ik wacht nog even met een poging om de + en de - om te draaien, totdat iemand anders op dit forum het is gelukt. Mij lijkt het het knippen, strippen en weer aan elkaar maken van de draden overigens wel de makkelijkste oplossing. Het opensolderen van de LEDjes zelf om daarin de polen om te draaien, lijkt mij een stuk lastiger.

De stadslichten werken wel gewoon perfect.

Verder sluit ik me aan bij het feit dat we SilencerNL in deze niet zoveel moeten aanvallen. Als hij LEDjes in zijn auto heeft zitten die werken, dan ga je er van uit dat dit ook in andere Polo's gewoon werkt. Iedereen die vervolgens 10 euro of meer aan verzendkosten wil besparen door een gezamelijke inkoop neemt dan zelf risico door ze niet zelf te bestellen. Terugnemen lijkt me dan ook geen optie, maar laten we eerst maar een de reactie uit China afwachten, voordat we nog meer dingen gaan roepen hier...
Wellicht dat er in de tussentijd hier wel andere oplossingen aangedragen worden...
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

misschien een domme vraag:

Kan je het LED lampje zelf niet veranderen zodat + en - worden omgedraaid.
Moet je misschien iets solderen en netjes zonder sluiting te maken weer in elkaar zetten, maar dat moet toch wel kunnen?
Via een beetje "backwards engineering" kan je meestal een eind komen.

Nu zit ik in de elektronica dus solderen is niet zo'n probleem.
Het kan je hooguit 1 lampje kosten....
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en aan de slag gegaan met de kabeltjes. Dus kabeltjes doorgeknipt, gestript, opnieuw met elkaar verbonden (nu bruin op geel) en wat denken jullie?????????????? Tadaaaaaahh, het werkt. Dus we hebben dan toch allemaal een verkeerd in elkaar gezette Polo. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik zal nog wel even een paar foto's bijvoegen.
Nou en als het mij lukt moet het voor alle anderen ook een eitje zijn toch?

Dus Silencer, het ligt dus echt niet aan jou maar aan onze Polo's ;) ;) ;)
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

graafie zei:
Ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en aan de slag gegaan met de kabeltjes. Dus kabeltjes doorgeknipt, gestript, opnieuw met elkaar verbonden (nu bruin op geel) en wat denken jullie?????????????? Tadaaaaaahh, het werkt. Dus we hebben dan toch allemaal een verkeerd in elkaar gezette Polo. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik zal nog wel even een paar foto's bijvoegen.
Nou en als het mij lukt moet het voor alle anderen ook een eitje zijn toch?

Dus Silencer, het ligt dus echt niet aan jou maar aan onze Polo's ;) ;) ;)

@Graafie: Kun je even precies uitleggen hoe je dit gedaan hebt? Eventueel met een paar foto's van het resultaat (van de aansluiting). Hoe heb je de draden weer opnieuw aan elkaar gezet?
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Oostrum1,
ik heb gewoon de twee kabeltjes (bruin en geel) doorgeknipt, gestript en weer met elkaar verbonden. ( nu dus geel op bruin ) Aangezien ik de ballen verstand van solderen heb heb ik gewoon de beide uiteinden in elkaar gedraaid met de hand, goed afgetaped en daarna nog met een krimpkous. Heel eenvoudig, totaal een kwartiertje werk. Ik laat het over een tijdje nog wel even goed doen bij iemand waar ik ook een Pilot Xenon setje laat installeren. Maar voorlopig werkt het perfect. Kind kan de was doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!