IbifaHo :: 2008 Volkswagen Polo 9n3

Vandaag de originele schakelaar voor de US-modules klaar gespeeld! Bas had me gezegd dat ik er een schakelconverter moest tussen steken.
Maandag die dan besteld en vandaag lag ie thuis. Meteen gaan installeren natuurlijk dan, tijdens de examens heb je daar toch tijd genoeg voor. :mrgreen:

Dus nu kan ik de US module aan/uit zetten met de knop in de middenconsole, dus geen lelijke wipschakelaar die er maar bijligt.
 
Zozo, dat is erg netjes! Zo wil ik het ook wel eigl Stick Out Tongue Als ge eens tijd hebt kunt ge dan is een lijstje maken wat ge nu van extra onderdelen hebt gebruikt,waar ge ze gehaald hebt(vooral die schakelaar dan Stick Out Tongue)en langs waar ge de kabels getrokken hebt?(en ook welke ik waar moet aansluiten Stick Out Tongue)
 
@ Gewoon Jan: Idd jammer maar ja, ik snap wel dat sommige verhuurders niet aan 2 20jarigen wilt verhuren die beide nog student zijn en geen werk hebben. Ik heb wel andere inkomsten maarja telt niet voor hun.
Mss binnekort idd ook nog een amp+sub'ke. Big Grin
Nee Bas, heb (nog) geen foto's. Zal er rap eentje gaan nemen. Nog eens thx voor de hulp ééh. Big Grin
 
Hmm geheugenkaart van de camera 'flipt'. Zal morgen nog eens nieuwe maken van de aansluiting. Heb wel een aansluitschema.




Zoals jullie zien is mijn linker ventilatie rooster ook aan vervanging toe. Lang leve de Belgische wegen in combinatie met een redelijke stugge ophanging. :lol:

Aansluitschema:



Ik heb het aangesloten zoals links. Het schema met relais raakte ik niet aan uit wat naar waar moest, zeker met die 5 extra kabels van de relais.
 
Vandaag weer iets 'opgelost' wat al sinds ik de Polo kocht me irriteerde.
Toen ik de Polo kocht was de plaat in de koffer doorgezakt, dus lag die nooit goed.

Vandaag dan maar MDF plaatje van 8mm op maat gesneden met de oude plaat als mal, de oude plaat ondertussen dan in de zon laten liggen zodat de lijm los zou laten.
Toen de bekleding mooi kunnen aftrekken van de oude plaat en met speciale lijm voor tapijt etc te plakken dan over de nieuwe plaat geplakt.

Eindelijk een plaat die niet steeds naar onder valt omdat ie krom is. Big Grin

Dit is dan ook al een voorbereiding voor wat wrs in Augustus ergens volgt. Ik ga in het reservewielbak een subwoofer inbouwen. Kistje op maat maken die in de bak past zodat ik niets van koffer moet inboeten.

Enkel aansluiten is mij nog een vraagteken.
Zoals ik het zou doen: een 12v trekken naar binnen vanaf batterij met op +-30cm van de batterij een zekering. Die dan doortrekken naar de koffer voor de versterker, dan speakerdraad naar achter trekken en afhankelijk van of de versterker die ik koop een High/low level ingang heeft of niet zien of ik dan nog een high/low converter moet tussen steken.
Op de versterker dan ook nog een remote naar vooraan om alles wat te regelen.

Op de versterker dan de subwoofer aansluiten en klaar (?). Of zie ik het net iets te makkelijk.

Wat ik mij dan eigl voornamelijk afvraag is die stroomkabel. Als ik die rechtstreeks op de batterij aansluit gaat de versterker dan eigenlijk continue aanstaan en zo dus de bat leeg zuigen?
Of kan ik mss ergens in de zekeringenkast geen 12v inpluggen ipv aan de batterij?

En qua sub & versterker heb ik wel al iets op het oog, 4ohm 275rms en piek van 1100w. Versterker is eentje van 350rms en piek van 900w.
Aangezien ik nooit echt 'volle bak' ga spelen veronderstel ik dat dat wel zal genoeg zijn?
 
Vandaag weer iets 'opgelost' wat al sinds ik de Polo kocht me irriteerde.
Toen ik de Polo kocht was de plaat in de koffer doorgezakt, dus lag die nooit goed.

Vandaag dan maar MDF plaatje van 8mm op maat gesneden met de oude plaat als mal, de oude plaat ondertussen dan in de zon laten liggen zodat de lijm los zou laten.
Toen de bekleding mooi kunnen aftrekken van de oude plaat en met speciale lijm voor tapijt etc te plakken dan over de nieuwe plaat geplakt.

Eindelijk een plaat die niet steeds naar onder valt omdat ie krom is. Big Grin

Dit is dan ook al een voorbereiding voor wat wrs in Augustus ergens volgt. Ik ga in het reservewielbak een subwoofer inbouwen. Kistje op maat maken die in de bak past zodat ik niets van koffer moet inboeten.

Enkel aansluiten is mij nog een vraagteken.
Zoals ik het zou doen: een 12v trekken naar binnen vanaf batterij met op +-30cm van de batterij een zekering. Die dan doortrekken naar de koffer voor de versterker, dan speakerdraad naar achter trekken en afhankelijk van of de versterker die ik koop een High/low level ingang heeft of niet zien of ik dan nog een high/low converter moet tussen steken.
Op de versterker dan ook nog een remote naar vooraan om alles wat te regelen.

Op de versterker dan de subwoofer aansluiten en klaar (?). Of zie ik het net iets te makkelijk.

Wat ik mij dan eigl voornamelijk afvraag is die stroomkabel. Als ik die rechtstreeks op de batterij aansluit gaat de versterker dan eigenlijk continue aanstaan en zo dus de bat leeg zuigen?
Of kan ik mss ergens in de zekeringenkast geen 12v inpluggen ipv aan de batterij?

En qua sub & versterker heb ik wel al iets op het oog, 4ohm 275rms en piek van 1100w. Versterker is eentje van 350rms en piek van 900w.
Aangezien ik nooit echt 'volle bak' ga spelen veronderstel ik dat dat wel zal genoeg zijn?

Dat is vermogen zat als het van een deftig merk is. Ik had sub van mtx eentje van 250W rms, 750 piek, en da speelde echt al hard.. ma echt hard Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!