IbifaHo :: 2008 Volkswagen Polo 9n3

Idd, heb ik ook al veel over zitten lezen etc. Heb ook al eerst is gekeken hoeveel L die sub nodig heeft, en is uitgerekend hoe ik de kist ga maken zodat die er zeker inpast.

Ik bekijk liefst alles eerst een beetje goed vooraleer ik iets besteld en dan ermee zit dat het niets past oid.
Maar het zal wrs wel een andere combinatie worden. Ik wou het bij Redcoon.be bestellen, prijzen lijken mij goed etc, maar blijkbaar serieus slechte service etc. Liever wat meer betalen voor wat betere service dan.
 
Sinds week en half dus compo'tje van Helix erin + wat deftige demping, en gvd dat speelt goed! (sorry voor het gevloek. :grin:)
Plannen voor sub zijn opgeschort, ik dacht dat de speakers slechter gingen spelen, enkel ga ik nog eens zien voor een versterker voor de speakers zodat ik ze optimaal kan benutten zonder vervormingen.

PLaatje:
DSCN6051.jpg


Sinds gisteren is ook 1van de 2 US modules perte total gevallen, is al een nieuwtje onderweg in garantie. Goede service van US-lights.
 
oke komop met de prijzen en tips!
zit er al een tijdje over na te denken om dat ook te doen, sinds ik een actieve sub heb en de lage tonen alleen naar de sub gaan is het al een stuk beter.
maar denk icm een versterker me pioneertjes een stuk beter zullen klinken.
 
Bon, change off plans! Was vandaag bij een vriend zijn nieuwe auto gaan testen. Begonnen we te spreken over sub's dat hij de zijnen iet meer in zijn koffer krijgt (heeft nu mazda mx5 gekocht).

Nu heb ik die van hem gekregen en komt er idv een versterker op de speakers toch nog een sub in. Big Grin

Enkel nog paar vraagjes: nu op de radio moet een high low converter maar hoe sluit ik die aan op de radio?
En 2de vraag: de remote kabel, waar & hoe moet deze aangesloten worden.

De rest is me duidelijk, enkel die 2 puntjes nog.
 
high low converter is niet nodig.
gewoon je versterker goed instellen.

remote kan je aan sluiten op de iso stekker achter je radio.
blauwe of blauw witte draad. (verschilt per merk type wel eens) boekje van de radio raadplegen.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
High low converter is toch nodig? Ik heb een RCD200 (originele radio) daar zit toch geen RCA uitgang op dacht ik?
Dus de high low is dan om de normale speakeruitgang voor de achterspeakers (die ik toch niet heb) om te zetten naar een RCA om aan te sluiten op de versterker.

Of heb ik het echt helemaal verkeerd?

Juist daar had ik niet aangedacht om in het boekje te kijken! Facepalm! Thx for the tip.
 
ah, noemen jullie dat ook high low converter.
ik dacht aan een bass filter.

hoe de aansluitingen van een rcd naar een versterker zitten weet ik niet.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Ondanks veel negatieve commentaren omtrent redcoon er toch een versterker besteld.
Een Magnat Edition Mono (225w rms & 800w @4ohm dus meer als genoeg voor een sub van 200w rms en piek van 600w).
Draait ook stabiel op 2ohm en levert dan 350wrms en piek van 1400w.

615f_35.JPG


Soit, gisteren dus het pakje in huis gehad en meteen begonnen aan het installeren. Op een uurtje lag alle bekabeling klaar, daarna begonnen aan de kist voor de sub.

De afstandsbediening heb ik in de assenbak geplaatst, aangezien ik toch niet rook heeft die toch verder geen nut.
dsc0251jo.jpg

De remote kabel heb ik dan op een geschakelde plus aangesloten ipv op de remote aansluiting op de radio. Aangezien ik als ik mijn auto was meestal wat muziek op zet en dit dus de radio van de auto is zou dan ook de sub meespelen en de batterij leeg trekken.

Vandaag verder gedaan aan de kist en die is nu ook klaar & geïnstalleerd in de auto..

Morgen nog enkel een high/low converter gaan kopen& aansluiten, de 12v aansluiten op de batterij en dan is het 'boenken tijd' :mrgreen:
 
subgw.jpg


De kist is niet moeders mooiste maar heeey, die zit toch onder de plank. Big Grin
Ze is ook perfect luchtdicht etc, liever wat beter spelen en slecht(er) eruit zien dan goed eruitzien en slecht spelen.

ampt.jpg


Versterker is nog niet op de batterij aangesloten, dus no worry dat die kabel daar zo ligt. Big Grin

Ik was het eerst anders van plan, plan was om de sub uit de bodemplaat te laten komen. Maar toen op polo9n.info iets anders tegen gekomen en dat leek mij idealer. In de bodemplaat komen een paar 'sleuven', de sub zit dan nog veilig onder de plank maar toch hindert de plank dan niet.

Kofferraumausbau mit Subwoofer in Reserveradmulde (Version 1) - polo9N.info hier heb ik me dan op gebasseerd.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!