Goed om te horen @Giltix . Ik wil mijn autolak graag ook gaan voorbereiden op de winter alleen als ik mijn auto was daarna droog en dan wax aanbreng dan zie ik een soort van vettige waas over mijn lak als ik hem uitgebuffed heb.. zie geen residu van de wax maar wel een spoor hoe ik het uitgebuffed heb, snap je wat ik bedoel @capszz ?

Is de correcte manier dus Afspoelen > Foam > Wassen > Afspoelen > Drogen > Compound/polish > Wax? Wil een beetje de swirls eruit hebben
Ik kan je half volgen haha, stuur maar een PM met je vragen man :smile:
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Ik heb niet genoeg ervaring met die wax om je er veel over te kunnen vertellen. Heb je een foto? Dat beoordeelt wat makkelijker.
Zal ik eens maken als ik het de volgende keer doe (mocht ik het nog gebruiken want ben er niet over te spreken wellicht ga ik over op carnauba??)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
ik denk dat ik dit jaar oversla. Mocht het nodig zijn, kan het er zo onder toch : -)
Met dit weer geen winterbanden nodig..
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
Hier liggen ze er al onder vanaf 17-11 .
Had verwacht dat het al kouder zou worden maar met deze temperaturen is het het totaal overbodig, maar ik blijf niet aan het wisselen.
Straks in maart/april gaan ze er weer onderuit.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Sneeuw heeft er niets mee te maken. Winterbanden zijn veiliger als de temp. 7 graden of minder is. Sneeuw of geen sneeuw.

Veiliger? Heel wat mensen met winterbanden passen hun rijstijl niet aan naar de winterse omstandigheden, dus per definitie veiliger is het niet.
Winterbanden zijn in Nederland eigenlijk veel te commercieel en zijn alleen veel meer in voordeel met sneeuw. En aangezien het in Nederland niet zoveel sneeuwt.
 
Voeren winterbanden ook niet beter water af en voorkomen aquaplaning?

Lijkt mij niet, winterbanden hebben een langere remweg op een nat wegdek.
https://www.ad.nl/auto/winterbanden-vallen-door-de-mand-op-nat-wegdek~aa4afa2c/

Mocht je naar Duitsland gaan, zijn ze verplicht dacht ik.

In Duitsland is het verplicht met winterse omstandigheden. Ligt er dus aan waar je naar toe gaat.
Maar voor het gemak word wel vaak gezegd dat het verplicht is.
Aangezien ik elke week in Duitsland rijd, maar toch niet zoveel kilometers maak volstaat een allseason (met afbeelding van een sneeuwvlokje en een berg) band voor mij. Mocht ik op wintersport gaan tik ik wel ergens een 2e hands setje winterbanden op de kop.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!