Laszlo

Bekend lid
1,164
480
89
Deel hier jouw tips hoe je je beestje voorbereid op de winter en waar je met de aankomende kou vaak tegen aan loopt!

Aangezien het al goed koud aan het worden is in de ochtend!


Ik zal hem even aftrappen:

Rubbers deurstijlen invetten met speciale rubber vet

Auto kachel uit laten staan tot ik minimaal 5~10 minuten op de snelweg heb gereden zodat de motor goed warm word en niet alle warmte direct de auto in gaat.

Niet ver boven de 2000rpm proberen te komen de eerste 10 minuten.

Draagarm en stabilisatorrubbers wil ik ook Even gaan invetten. Hij kraakt een beetje <5 graden bij drempels het eerste kwartiertje.

Oh ja en hopelijk weet menig polo liefhebber dat hier maar aangezien het binnenkort al gaat vriezen > zet je auto in de versnelling dus niet op de handrem snachts ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Mooie start.
Ik onderneem nog nix.
Winters zijn geen winters meer in Nederland.
Die twee dagen dat het vriest.
Mijn winterbanden gaan er 20 december onder voor 2,5 week vakantie.
Bij me polo nog nooit vaste deurrubbers gehad.
Bij Duitse auto's zowiezo niet zoon probleem.
ik laat de auto eerst 5-10 minuten warm worden.
Dat scheelt ook weer werk met de ijskrabber.
Handrem indd los; alleen in de versnelling.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Standkachel inbouwen.

En geen gezeik met koude motor, dicht gevroren ramen, plakkende deuren, aangevroren stuurwiel.

En aangezien ik een automaat had, was de handrem met het mistachterlicht en de airbags het minst gebruikte onderdeel van de auto.


Mocht ik weer naar nld komen, en een auto kopen dan zet ik er weer een standkachel in.




Maar mijn 2de tip is zorgen dat de zomer ruitenwisservloeistof op is.
Niks is zo vervelend als willen sproeien omdat je raam vies is, en een klomp ijs vinden als je controleerd waarom er geen vloeistof op het raam komt.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Ijskrabber, sneeuwborstel, ruitensproeiertank vol en reserve, voorruit beschermer, kurkjes tegen het vast vriezen van de wissers.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Heb er nieuwe ContiWinter TS860 onder gelegd, zaterdag heeft hij zn 90.000 beurt gehad, en hij staat in de wax. Laat de winter, zover je dat winter mag noemen, maar komen!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Ik zie al hoopjes tips voorbij komen waar menig forumlid een hoop aan heeft. @Franklin Polo6R kies je er bewust voor een koude motor stationair warm te laten draaien?
Ik begrijp dat dit veel meer slijtage veroorzaakt. Maar hier zijn ongetwijfeld de meningen over verdeeld.

Ik zeg goed bezig gents
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Yep standkachel Emiel dat is wel de oplossing!

Ik moet de mijne nog uit de lupo halen en in de Polo plaatsen.

Dus nog even te gaan voor ik het weer warm krijg...
 
Volkswagen  6R  1.6 TDI Highline maar 138Pk.. 
Gewoon de ouderwetse anti ijs deken op de vooruit dan heb je direct goed zicht en geen beslagen ruiten bij het wegrijden.
De eerste 10 minuten langzaam je auto opwarmen tijdens het rijden en niet volgas.
Standkachel achteraf inbouwen geen optie want daar zijn de winters in nederland te zacht voor en dus een onnodige investering.
Winterbanden gaan er binnenkort weer onder en gewoon op 15” stalen velgen met Vw doppen
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Standkachel achteraf inbouwen geen optie want daar zijn de winters in nederland te zacht voor en dus een onnodige investering.

Dat is jou mening. En die deel ik half.
Ik ben het met je eens dat het laten inbouwen erg prijzig kan worden (2k+).
En daarom zal ik het ook nooit laten doen.

Maar toen ik nog een werkend bestaan had in nederland, en elke ochtend om 3 uur in de auto zat, toen had het zeker wel een meerwaarde in de winter.

En ik moet zeggen,. De eerste keer inbouwen koste me dik 2 dagen van 12 a 14 uur. En de 3de keer voor een vriend koste het er maar 7.

Ik elk geval voor de 400 euro die de kachel mij kosten, heb ik er 5 winters erg veel plezier van gehad.

Dus dat, ik ben het half met je eens en hierboven het waarom :)
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Stand kachel... heerlijk ik zou het er zo voor neerleggen. Ben nog al een kou kleun.
Ik zet nu gewoon me auto sochtends aan.. zit bearlock op dus wegrijden gaat moeilijk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!