Uit ervaring met criticasters van winterbanden blijkt vooral, dat ze zelf nooit met winterbanden gereden hebben in de winter (onder ook echt winterse omstandigheden) of geen winterbanden willen aanschaffen ivm de kosten.

Wel hebben ze hun mening erover.

Ik weet uit ervaring dat winterbanden onder alle winterse omstandigheden veel beter presteren dan zomerbanden ook al hebben we geen echte winters meer..
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
  • Leuk
Waarderingen: Gijs97 en Ruud9N
Uit ervaring met criticasters van winterbanden blijkt vooral, dat ze zelf nooit met winterbanden gereden hebben in de winter (onder ook echt winterse omstandigheden) of geen winterbanden willen aanschaffen ivm de kosten.

Wel hebben ze hun mening erover.

Ik weet uit ervaring dat winterbanden onder alle winterse omstandigheden veel beter presteren dan zomerbanden ook al hebben we geen echte winters meer..
Klopt helemaal en in DL verplicht. Ook de 4 seizoenenbanden met het sneeuwvlokje zijn goed gekeurd in DL Ik rij zeer weinig dus gekozen voor de perma ente 4 seizoenen van hoog Michelin kwaliteit.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
  • Leuk
Waarderingen: mausie
Veiliger? Heel wat mensen met winterbanden passen hun rijstijl niet aan naar de winterse omstandigheden, dus per definitie veiliger is het niet.
Winterbanden zijn in Nederland eigenlijk veel te commercieel en zijn alleen veel meer in voordeel met sneeuw. En aangezien het in Nederland niet zoveel sneeuwt.
Dan ligt het aan de mensen, niet aan de banden!! En nogmaals, ze hebben voordeel bij temperaturen van 7ºC of lager. Of er nu wel of geen sneeuw ligt.

Uit ervaring met criticasters van winterbanden blijkt vooral, dat ze zelf nooit met winterbanden gereden hebben in de winter (onder ook echt winterse omstandigheden) of geen winterbanden willen aanschaffen ivm de kosten.

Wel hebben ze hun mening erover.

Ik weet uit ervaring dat winterbanden onder alle winterse omstandigheden veel beter presteren dan zomerbanden ook al hebben we geen echte winters meer..
WOW, zo erg mee eens.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
@Laszlo Waarmee heb je ze ingevet?
Ik met een soort paraffine
628e72736c7e7192a883e4f99cf95735.jpg


Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Ik met een soort paraffine
628e72736c7e7192a883e4f99cf95735.jpg


Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
Helpt dit? Mijn deuren waren vanochtend vastgevroren, heb 5 dagen mijn auto niet gebruikt dus mogelijk is dat de oorzaak, zat ook een hele dikke ijslaag op de ruiten. Heel voorzichtig ging de bestuurdersportier wel open. Zouden de rubbers versleten zijn of gewoon pech, auto is uit 2018, voorgaande winters nooit problemen gehad met vastgevroren deuren.
ik heb wel altijd veel vocht in mijn auto maar dat komt denk ik om dat ik heel weinig rijd.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Deur dichtgevroren is vrij normaal in de winter. Voor zowel auto als nieuwe auto's. Beetje vaselinespray doet al wonderen. En als je geen zin hebt om de rubbers in te spuiten, eerst duwen voordat je de deur opentrekt werkt ook goed :mrgreen:
Ja ik ben bang dat ik de rubbers kapot trek.
Zal van de week deze invetten nu is al gelukkig al weer boven 0. Thanks.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!