Ik heb nu voor het eerst een schakel in de winter. Ik lees dus in zijn eerste versnelling laten staan? Hoe gaat dat precies? Dus niet in neutraal zetten maar in 1 en niet handrem omhoog doen maar de auto gewoon uitzetten? Waar is dit precies voor? Met mijn vorige auto gebruikte ik sowieso geen handrem omdat die automaat was.

Verder ga ik er half november een winterset onder gooien. Koop ik deze week tweedehands met winterbanden van 4 en 5 mm dus kunnen wel een ronde mee. Nog nooit winterbanden gebruikt maar merkte afgelopen winter dat dit toch wel echt nodig is helaas, al helemaal met automaat lol. Heb nu wel achter al winterbanden zitten en voor heb ik zomerbanden met goed profiel. Maar wil hier uiteindelijk een volledige winterset van maken.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Oeh las het net inderdaad. Moet ik mijzelf maar gaan aanleren in de winter... las alleen wel dat je een probleem hebt als een auto jouw auto aantikt als die geparkeerd staat in een versnelling... klopt dat?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Als het zacht genoeg is heb je geen probleem
Als het hard is heb je schade. Aan je bumper.


Je bak kan wel wat hebben,. En het is niet alsof hij muur vast op zijn plek in de eerste versnelling staat.
Dus maak je niet druk. Het komt wel goed..
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Ik denk dat ik eens op zoek ga naar een set mooie winterbanden met originele velgen op Marktplaats. Dan ga ik de ramen vanbinnen eens ontvetten, want niets zo erg als vocht vanbinnen dat bevroren is! Zeker als je 's morgens eigenlijk snel naar werk moet. En die stoelverwarming gaat flinke overuren maken! :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline Business  1.0 TSI 95 PK 
Ik denk dat ik eens op zoek ga naar een set mooie winterbanden met originele velgen op Marktplaats. Dan ga ik de ramen vanbinnen eens ontvetten, want niets zo erg als vocht vanbinnen dat bevroren is! Zeker als je 's morgens eigenlijk snel naar werk moet. En die stoelverwarming gaat flinke overuren maken! :mrgreen:
Rain-x anti condens voor de binnenkant. Erg veel plezier heb ik er zelf van :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  • Leuk
Waarderingen: BENx1996
Oke top, zero juist gekocht. Nu de amoniak nog kopen.

Beide met microvezel doekje of alleen die rain-x?
Ammoniak met water doe ik gewoon met een theedoek en dan schone theedoek na en rain x inwrijven schone theedoek uitwrijven microvezel :)

Wil die gyeon prep ook proberen eigk.. gyeon heeft goede producten zie ze vaak voorbij komen bij mensen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Ammoniak met water doe ik gewoon met een theedoek en dan schone theedoek na en rain x inwrijven schone theedoek uitwrijven microvezel :)

Wil die gyeon prep ook proberen eigk.. gyeon heeft goede producten zie ze vaak voorbij komen bij mensen
Heb zelf ook het een en ander van Gyeon.
Het meest enthousiast blijf ik over de Gyeon Q2M Silk Dryer XL droogdoek.
Deze neemt zonder enkel probleem water op en laat geen druppeltje achter!
Ik gebruik er wel 2 van, want 1 is niet genoeg voor een hele auto haha
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Wil die gyeon prep ook proberen eigk..
Is echt een aanrader. Wel aan de 'dure' kant voor een ontvetter, maar als ik 'm gebruik icm polijsten is echt echt een handig product.

Het meest enthousiast blijf ik over de Gyeon Q2M Silk Dryer XL droogdoek.
Ik vind het jammer dat de prijs aan de hoge kant is en een silk dryer maar aan een kant drogen kan Stick Out Tongue
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Goed om te horen @Giltix . Ik wil mijn autolak graag ook gaan voorbereiden op de winter alleen als ik mijn auto was daarna droog en dan wax aanbreng dan zie ik een soort van vettige waas over mijn lak als ik hem uitgebuffed heb.. zie geen residu van de wax maar wel een spoor hoe ik het uitgebuffed heb, snap je wat ik bedoel @capszz ?

Is de correcte manier dus Afspoelen > Foam > Wassen > Afspoelen > Drogen > Compound/polish > Wax? Wil een beetje de swirls eruit hebben
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Ik spoel niet af voordat ik foam, ik merk dat de reinigende kracht van de foam dan meer tot zijn recht komt. Aangezien de foam toch het vuil 'insluit' heeft het afspoelen niet veel extra toegevoegde waarde. Maar hier zijn de meningen over verdeeld. Ik geef de voorkeur aan kleien/ijzerdeeltjes verwijderen met een deironizer voor het 'polishen'.

Wat betreft de waas van de wax: heb je 'm lang genoeg laten curen?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Ik spoel niet af voordat ik foam, ik merk dat de reinigende kracht van de foam dan meer tot zijn recht komt. Aangezien de foam toch het vuil 'insluit' heeft het afspoelen niet veel extra toegevoegde waarde. Maar hier zijn de meningen over verdeeld. Ik geef de voorkeur aan kleien/ijzerdeeltjes verwijderen met een deironizer voor het 'polishen'.

Wat betreft de waas van de wax: heb je 'm lang genoeg laten curen?
Yes. Heb hem er 10 minuten op laten zitten vervolgens met de vinger de check gedaan en het ging er mooi af.. Had dit de vorige keer ook al toen ik het aanbracht ik gebruik turtle wax original
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!