Het grote 'kleine vragen' topic

Zelf op de harde manier achter gekomen. Kocht mijn BMW met 4 zo goed als nieuwe banden (tussen 6-7 mm profiel en productiedatum band 2021) van een onbekend merk erop. Vanwege de prijs van 4 nieuwe A-merk banden (+/- 350 p.s) besloten ze eerst maar op te rijden. Tijdens mijn reis naar Italië begon de auto steeds meer te schudden. Eerste instantie niks kunnen vinden en dus doorgereden. Op eindbestemming eens goed onder de auto gehangen, 2 banden met blaren in de wang o_O
Je wil er niet over nadenken wat er gebeurt als zo'n bandje BIEM zegt op de autobahn. Dus al was zo'n b-merk band gratis, ik begin er niet meer aan.

IMG_7019.jpeg
 
Zelf op de harde manier achter gekomen. Kocht mijn BMW met 4 zo goed als nieuwe banden (tussen 6-7 mm profiel en productiedatum band 2021) van een onbekend merk erop. Vanwege de prijs van 4 nieuwe A-merk banden (+/- 350 p.s) besloten ze eerst maar op te rijden. Tijdens mijn reis naar Italië begon de auto steeds meer te schudden. Eerste instantie niks kunnen vinden en dus doorgereden. Op eindbestemming eens goed onder de auto gehangen, 2 banden met blaren in de wang o_O
Je wil er niet over nadenken wat er gebeurt als zo'n bandje BIEM zegt op de autobahn. Dus al was zo'n b-merk band gratis, ik begin er niet meer aan.

IMG_7019.jpeg
Toevallig zag ik gisteren een advertentie voorbij komen op Facebook waar precies dit gebeurt was, maar dan met een klapband als gevolg.
BMW 5 serie uit 2018 total loss door 1 klapband. De auto is gaan spinnen op de snelweg met 130 km/u in regen :rolleyes: .
 
RNS315 bluetooth audio.
In de Polo kwam standaard een RNS315 geleverd. Hier zit ook bluetooth audio op.
Het werkt allemaal wel, maar dat is het ook.

Als fan van audio heb ik mij dus enorm verbaast over de kwaliteit van deze BT audio. Omdat dit gewoonweg slecht klinkt tegenover bijv. aux met een bluetooth receiver. Nu kom ik uit een Golf 7 met ingebouwde MIB2.5, waar de BT audio wél naar behoren was.

Is dit een probleem met bluetooth versies? Tussen telefoon en de RNS315? Of heb ik gewoon 'geluk' met een maandagochtend productie?

En dan kijken we gelijk even verder naar een RCD330. Hier zit Apple Carplay op, dus erg interessant. Iemand ervaringen hiermee, en waar ik op moet letten?
Een andere optie zou een Discover Media MIB2 PQ zijn, maar wat biedt dit extra tegenover de RCD330?

Bij voorbaat dank voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt:
RNS315 bluetooth audio.
In de Polo kwam standaard een RNS315 geleverd. Hier zit ook bluetooth audio op.
Het werkt allemaal wel, maar dat is het ook.

Als fan van audio heb ik mij dus enorm verbaast over de kwaliteit van deze BT audio. Omdat dit gewoonweg slecht klinkt tegenover bijv. aux met een bluetooth receiver. Nu kom ik uit een Golf 7 met ingebouwde MIB2.5, waar de BT audio wél naar behoren was.

Is dit een probleem met bluetooth versies? Tussen telefoon en de RNS315? Of heb ik gewoon 'geluk' met een maandagochtend productie?

En dan kijken we gelijk even verder naar een RCD330. Hier zit Apple Carplay op, dus erg interessant. Iemand ervaringen hiermee, en waar ik op moet letten?
Een andere optie zou een Discover Media MIB2 PQ zijn, maar wat biedt dit extra tegenover de RCD330?

Bij voorbaat dank voor het meedenken!
Zou dan vooral eerst uitsluiten of het niet te maken heeft met iets anders in de geluidsinstallatie. Dus denk aan speakers oid. Hoewel bluetooth wel enigszins je geluidskwaliteit vermindert, zal de hoeveelheid compressie hiervan in een auto met rijwind, bandengeluid, etc. niet heeel merkbaar zijn.

Dus probeer eens muziek af te spelen van een sd kaart of iets dergelijks. Of radio natuurlijk.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Zou dan vooral eerst uitsluiten of het niet te maken heeft met iets anders in de geluidsinstallatie. Dus denk aan speakers oid. Hoewel bluetooth wel enigszins je geluidskwaliteit vermindert, zal de hoeveelheid compressie hiervan in een auto met rijwind, bandengeluid, etc. niet heeel merkbaar zijn.

Dus probeer eens muziek af te spelen van een sd kaart of iets dergelijks. Of radio natuurlijk.
Dat is inderdaad wat ik heb gedaan. Meerdere manieren geprobeerd waaronder CD, AUX, AUX met bluetooth receiver.
En al die opties naast de normale bluetooth klinken aanzienlijk beter. Dus ook AUX die met een FiiO BT3K (bluetooth ontvanger) via bluetooth audio doorvoert.

Het ligt dus echt aan de bluetooth van de RNS315.. :confused:
 
Dat is inderdaad wat ik heb gedaan. Meerdere manieren geprobeerd waaronder CD, AUX, AUX met bluetooth receiver.
En al die opties naast de normale bluetooth klinken aanzienlijk beter. Dus ook AUX die met een FiiO BT3K (bluetooth ontvanger) via bluetooth audio doorvoert.

Het ligt dus echt aan de bluetooth van de RNS315.. :confused:
Hmm dat is ruk. Als je toch een rcd330 wilt, ff met @dov in gesprek. Ze zeggen dat dat de go to is daarvoor :)
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  • Leuk
Waarderingen: dov
@mike12322 Verschillende loopvlakken op 1 as. Weet je gelijk waar je extra rolgeluid vandaan komt. Gevalletje verkeerde zuinigheid.
En twee verschillende weggedragingen op 1 as, lijkt mij ook niet zo prettig.
Zelfs één oude en één nieuwe van hetzelfde merk kan al verschil geven volgens tests van de ANWB en dergelijke.
 
Heyy,

Ik vroeg mij af waar ik de zekeringstabel van een gti AW kan vinden. Ik zie in het boekje alleen de verkeerde staan (namelijk de zekeringskast onder het stuur. die van mij zit in de motorruimte.
 
Volkswagen  AW GTI  2.0 TSI 200PK | Too be tuned.... 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!