Het grote 'kleine vragen' topic

Zoals eerder geschreven lekt mijn waterpomp en dient deze vervangen te worden. Nu heb ik bij een garage een offerte gekregen van €650,- en bij een andere garage een offerte van €365,-. Allebei de garages geven aan dat ze de gehele unit vervangen dus inclusief thermosstaat. Ik heb werkelijk geen idee waarom er zo'n groot prijsverschil zit tussen de twee. Iemand een logische verklaring haha?
Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is dat de duurdere gelijk het vervangen van de distributie meepakt als ze er toch zijn. Afhankelijk van hoeveel kilometer erop staat is dat ook geen gek idee. Wellicht niet nodig, maar kwaad kan het nooit zou ik zeggen.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Zoals eerder geschreven lekt mijn waterpomp en dient deze vervangen te worden. Nu heb ik bij een garage een offerte gekregen van €650,- en bij een andere garage een offerte van €365,-. Allebei de garages geven aan dat ze de gehele unit vervangen dus inclusief thermosstaat. Ik heb werkelijk geen idee waarom er zo'n groot prijsverschil zit tussen de twee. Iemand een logische verklaring haha?
Kan aan vanalles liggen, vraag dan een uitgebreide specificatie ? Bijvoorbeeld welk merk onderdelen ze gebruiken. Origineel tov aftermarket scheelt vaak al erg veel in prijs.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
Heeft iemand hier wel eens problemen gehad met de 'mudguard' wanna be front spoiler terug in de bumper te plaatsen? Ik heb een nieuwe gehaald omdat bij de oude er redelijk wat schaafplekken zaten + de vorige eigenaar delen ervan had afgeknipt. (edit: de oude paste dus ook niet goed die hadden deze delen gewoon afgeknipt)
Helaas is de fit niet geweldig alhoewel dit wel zou moeten passen... helaas is met plastic hard duwen en proberen niet echt prettig zeker als het niet lijkt te kloppen..
aan de voorkant past het wel gewoon, dus puur die zijkant 'wanna be diffusers' willen niet passen.

Foto voor referentie:
DB5EBE68-A05B-4AF0-B31C-50B521AA85F5.JPG
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 75PK > 115 PK 
Hoe poetsen jullie sierstukken?
Oude stijl chroom (oudere auto's/oldtimers) met staalwol 0000 en daarna Autosol/Belgrom chroompoets.
Nieuwere auto's hebben vanwege hedendaagse milieu-eisen een ander chroomproces, dus daar zou ik alleen een chroompoets op los laten.
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
  • Leuk
Waarderingen: dov
Als we het nu toch over poetsen hebben, iemand een goede tip hoe je kleine vlekjes uit de bekleding krijgt? Heb al met een wondersponsje geprobeerd het eruit te krijgen, maar nog geen succes...
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Als we het nu toch over poetsen hebben, iemand een goede tip hoe je kleine vlekjes uit de bekleding krijgt? Heb al met een wondersponsje geprobeerd het eruit te krijgen, maar nog geen succes...
Ligt er wellicht aan wat voor vlekken t zijn, maar doorgaans werkt ossengalzeep met een microvezeldoekje.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI DSG 
Als we het nu toch over poetsen hebben, iemand een goede tip hoe je kleine vlekjes uit de bekleding krijgt? Heb al met een wondersponsje geprobeerd het eruit te krijgen, maar nog geen succes...
Een extractor kan soms ook wonderen doen, ik heb dat in mijn polo gedaan icm dit:

780B11B1-215F-4C41-BC01-9ED16DA9A903.jpeg

Is het nadeel alleen met veel VW bekleding dat het er een beetje op blijft liggen ipv er doorheen dringt. Ik had dat spul eropgespoten, laten inweken voor een paar minuutjes en dan boenen met een zachte doek. Daarna extractor erover heen. Wel goed laten drogen want de stoelen blijven vaak natter dan zou moeten.
Ik heb m binnen laten staan met de warmelucht kachel de kant van mn auto op.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 75PK > 115 PK 
Een extractor kan soms ook wonderen doen, ik heb dat in mijn polo gedaan icm dit:

780B11B1-215F-4C41-BC01-9ED16DA9A903.jpeg

Is het nadeel alleen met veel VW bekleding dat het er een beetje op blijft liggen ipv er doorheen dringt. Ik had dat spul eropgespoten, laten inweken voor een paar minuutjes en dan boenen met een zachte doek. Daarna extractor erover heen. Wel goed laten drogen want de stoelen blijven vaak natter dan zou moeten.
Ik heb m binnen laten staan met de warmelucht kachel de kant van mn auto op.
Nice, thanks voor de tip! Dan heb ik zeker wel zo'n extractor nodig?
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!